magle Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei! Har Win2000 på tre pcer som jeg har koblet sammen med en router (barricade), og som går videre til ADSL modemet. Har logget routeren opp mot internett, og det funker fint, alle maskinene er online samtidig. men jeg får ikke til å dele filer osv., dvs at jeg får ikke sett hvilke andre pcer som er koblet opp mot nettverket. Ser bare min egen workgroup, og trykker jeg på den, får jeg feilmelding. dette funket prikkfritt med win 98se. Noen som kan hjelpe meg? Må jeg angi IP adresser på de forskjellige PCer eller lignende? mvh Magnus Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Heisann prøv litt enkel feilsøking først... Klarer du å pinge alle maskinene? mellom dem altså... Ikke ? da har du et config problem Ja ? da har du et Windows nettverk problem! :smile: - sjekk at du har innstallert MS Network Client saken på alle pcene... (skal være standard, men er ikke sikker) - Kjører du noen form for 'firewall' på pcene ? sjekk at denne er skrudd av. jah... det jeg kommer på i farten... Gi oss litt feedback du... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Åssen feilmelding fikk du sa du ? Lenke til kommentar
magle Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 jeg har innstallert ms network client ja, og den er tilstede på alle pcene. kjører norton internet security 2002 på alle maskinene, kan dette være problemet? trykker jeg på "hele nettverket" får jeg opp "ms windows nettverk", klikker videre på "arbeidsgruppe" og da kommer feilmeldingen. den lyder "arbeidsgruppe ikke tilgjengelig. liste over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå. trykker jeg på datamaskiner i nærheten for jeg samme feilmelding som over. så veit ikke helt, men kan det være nis 02 som er synder? Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Den vil nok blokke netbios pakker ja, så den må du sette slik at alle de interne IP'ene slipper igjenom. G. Lenke til kommentar
magle Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 OK. men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg tviler på det er det, men du kan hake av for 'Enable NetBios...'. Men jeg har en maskin i nettverket som ofte varer i et par timer før den logger av og jeg før samme feilmelding som deg (bare på engelsk, da selvfølgelig) Da må jeg restarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå