Gå til innhold

Julekalender 2004 - dag 24

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HVordan får dere så lave tempereaturer med deres XP2500@3200?? Min ligger nå på 52 grader idle med Bigwater (vanntemperaturen er 42 grader. Jeg har måler i vanntanken.)!!! lå på rundt 60 med luftkjøling

Romtempen er nå 21 grader!

Jeg har en xp2800@3200. ligger på 35 grader, nærmere 40 ved load. hvor fort går vifta på radiatoren? Du har ikke stilt opp vcore unødvendig mye?

Lenke til kommentar
Er det mulig å utvide dette settet, slik at vannsystemet dekker GPU og NB i tillegg til CPU?

En kraftigere radiator vil være greit ja, men er langt ifra et must med kraftigere pumpe.

Det er ikke nødvendigvis altfor mye bedre med sterk pumpe, da vannet bruker lenge tid gjennom radiatoren, doug lenge tid igjen til den går runden ;)

Noen som har testet hva som er best 2 pumper\kraftig pumpe eller den medfølgede?'

Edit: 2 kamerater som kjører GPU og CPU uten kraftigere pumpe ;)

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Huff, er det ikke litt lenge å vente til 16 februar?

jo,- men vi får vell bare smøre oss med tålmodighet...

Jeg er så ganske irritert. Jeg var en av dem som kom først i køen (bestilte 10 min etter tilbud) og derfor sikret meg et sett. Har jevnlig sjekket ordrestatus, og var klar til å sendes, men dette kunne ikke bli gjort med det første fordi jeg hadde også bestilt et tastatur som ikke var på lager.

Jeg skulle nå avbestille tastaturet, for å få dette tilsendt, men nå ser jeg at vannsettet har blitt utastt til 16. feb. De har altså tatt mitt betalt tilegnede sett og gitt til noen andre bak i køen... Er dette i det hele tatt lovlig? :realmad:

Lenke til kommentar
Bruker kameratene dine dette settet? Hvilken kjølebøokk bruker de på GPU? Bruker de annet ekstrautstyr i tillegg til det som kom med i pakken?

Den ene som har bestilt 2 slike sett, kjører 2 radiatorer med bare en av pumpen.

Til GPU kjøpte han denne universialblokken, men denne skulle visstnok bare være noe drit. Ujevn overflate og han fint den med en fin ripe i... Den sendte han tilbake... Vet ikke hvilken GPU blokk han har nå...

Lenke til kommentar

hei, har nettopp instalert mitt sett nå, etter som jeg har for lite kabinett står pumpa og radiatoren utenfor kabinettet, er dette skummelt? også er det en annen ting, hvor ofte må du skifte coolant? eller hva det no heter? skal skifte kabinett om ei stund(når jeg får råd :whistle: ) til et Thermaltake Shark, der vet jeg at vannkjølinga skal passe perfekt.

men, det som er rart til meg, det ble ikke noe serlig kaldere en me luft kjøling, kjører 2500+@2800+, også ser jeg knapt at vannet går irundt i "tubene", må se veldig nøye for å se at vannet rører seg, skal det være sånn? har det kanskje noe med at det blir så varmt? har arctic silver 5 som pasta på cpu, vises det godt at vannet går i rundt til dere?

Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar :)

Noen her som har en bra vannblokk å annbefale til GPU, som kan brukes sammen med dette settet?

Ser også at slangene kun er 5mm. Slik jeg har forstått det, så er 10mm det vanligste. Kan dette by på problemer? Finnes det overganger mellom 5 og 10mm?

EDIT: Skrivefeil

Endret av TJ
Lenke til kommentar

Har en xp som ligger på 99+ ved full load, og 79 ved idle, kan dette settet hjelpe meg litt og er det verdt å vente helt til 16 februar som det står på ordrebekreftelsen?

Tror jeg ikke har økonomi til å kjøpe noe til fullpris, så det blir enten eller...

Lenke til kommentar

Har sett litt på denne vannblokken. Ser at slangenipplene er av typen 3/8"ID(10mmID). Er det mulig å koble denne blokka til BigWater-systemet uten egenproduserte modifikasjoner? Tenker da på om det finnes overganger e.l. som kan brukes.

Endret av TJ
Lenke til kommentar
hei, har nettopp instalert mitt sett nå, etter som jeg har for lite kabinett står pumpa og radiatoren utenfor kabinettet, er dette skummelt? også er det en annen ting, hvor ofte må du skifte coolant? eller hva det no heter? skal skifte kabinett om ei stund(når jeg får råd :whistle: ) til et Thermaltake Shark, der vet jeg at vannkjølinga skal passe perfekt.

men, det som er rart til meg, det ble ikke noe serlig kaldere en me luft kjøling, kjører 2500+@2800+, også ser jeg knapt at vannet går irundt i "tubene", må se veldig nøye for å se at vannet rører seg, skal det være sånn? har det kanskje noe med at det blir så varmt? har arctic silver 5 som pasta på cpu, vises det godt at vannet går i rundt til dere?

ingen som kan hjelpe meg? :hmm:

Lenke til kommentar

Shade22: du kan ikke se det så godt nei, ettersom både slangene og væsken har samme farge.. jeg fant ut at hvis jeg lyste på ledningen med en lommelykt så kunne jeg såvidt se bevegelse...

Har nå kjørt superpi i 15 minutter, og cpuen (xp2500@3200) har enda ikke vært over 37 grader. Den går opp til 37, ned til 35, og henger litt på 36 osv.. så den er altså 5 grader kaldere under load nå, enn det den var idle før... jeg er i allefall fornøyd.. får vel overklokke litt mer jeg nå :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...