ka1ser Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg har hatt trådløst nettverk i sikkert 3-4 måneder nå, og er lei av dritten. Vi har en Jensen wireless high speed router i kjelleren, og en PC, wired. To etasjer opp står min PC med Jensen PCI kort. begge i 54g standarden, med full sendestyrke osv.. Problemene mine er: Loss i Cs, noe som til dels har ordnet seg gjennom å kjøre en BAT fil for å stoppe dette. Se her: løsning på høy loss i CS Nettverket kobler seg plutselig fra, og kobler seg til igjen med en gang Han har ofte lav sendestyrke, nede i 12mbps(i følge windows sitt program) MSN er vanskelig å koble til etter slike episoder, ikke bestandig han klarer å koble til Kommer ikke på mer i farten, men generelt er nettverket svært ustabilt. Jeg vet to løsninger på dette problemet: Den ene er å trekke den stygge kabelen opp på loftet, og den andre er å sette en forsterker i 1. etasje for å forsterke signalene(om det er problemet) Trenger hjelp!! er jul snart Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Høres riktig ut. WLAN er ikke i nærheten av å erstatte kabel når det gjelder hastighet, stabilitet og brukervennlighet osv (ennå) Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Ja det vet jeg, men dette er virkelig ille. Kjenner flere som kjører WLAN så og si uten problemer. Mitt er nesten ikke brukelig Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Hvis jeg "streser" min BELKIN ruter, kutter den ut, kansje det er samme problemet du har. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Har du oppdatert firmwaren i ruteren? Lastet ned nyeste driverne til nettverkskortet? Gjorde begge deler selv med utgangspunkt i en Jensen Wireless Broadband Ruter II og Jensen Wireless USB Adapter(ny type). Fikk store stabilitetsproblemer med nettverket etter at jeg la inn SP2 for Windows XP. Driveren og firmwaren ble løsningen for meg. Her er ihverfall nettsiden til Jensen om overnevnte er av interesse; http://www.jensenscandinavia.com/norsk/index.htm God jul forresten Endret 24. desember 2004 av ostenXX Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Ja det vet jeg, men dette er virkelig ille. Kjenner flere som kjører WLAN så og si uten problemer. Mitt er nesten ikke brukelig Prøv annet utstyr, det er mye dårligt WLAN-saker og få kjøpt. Ikke velg det billigste i alle sammenhenger. Har du prøvd og skifte kanal på nettet ditt? Nyeste firmware til routeren din? Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Takk for hjelpa, skal prøve, men ikke nå på juleaften Angående SP2 så ble det faktisk mer stabilt, men langtfra perfekt da jeg fikk WZC, selv om tjenesten ikke fungerer helt bra. Ok. skal prøve å installere nyere firmware på begge deler. God Jul! Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Hva er firmware egentli? drivere? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Hva er firmware egentli? drivere? Firmware er en programvare for som produsenten oppdaterer ofte for å rette på diverse problemer ang. en spesifikk komponent. Firmwaren lagres i selve komponenten, mens drivere ligger på harddisken. Jeg oppdaterer firmwaren til flere komponenter, bl.a. ruter, iPod og DVD-spiller og DVD-brenner. Etter at jeg oppdaterte firmwaren i ruteren, fikk jeg økt stabilitet i tillegg til at mange sikkerhetshull i den innebygde brannmuren i ruteren ble korrigert. Brenneren min ble mer stabil, og taklet flere typer plater enn før etter firmwareoppdatering. Driveren til nettverkskortet oppdaterte jeg i håp om at kortet skulle motta wlansignalene mer stabilt, noe de faktisk gjør. Endret 30. desember 2004 av ostenXX Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 url til drivere til nettverkskortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå