assi4 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hei Jeg har et problem med en golf 2, '89 1,6gl. Det som skjer er at gasspedalen "lever sitt eget liv" når jeg bruker motorbremsa. Først holder den litt igjen, så leker den frem og tilbake helt av seg selv. Har den på storservice + byttet vakumslangene til innsuget uten at det hjalp noe. Motoren har også en tendens til å stoppe, men som regel bare i nedoverbakker. I det siste har den også begynt å henge seg opp på ca 4-5.000 omdreininger (har klokke istedenfor turteller, så dette er litt gjetning), og går bare ned hvis jeg gir litt ekstra gass slik turtallet kommer litt høyere enn der det er låst fast. Disse problemene er verst ved fuktig vær, og da kveles også motoren hvis jeg gir for mye gass. Jeg har vært innom versted, men fikk bare beskjed at pga bilen er såpass gammel og vanskelig å feilsøke at det er lettest å bare "kjøre den til den blir mer ødelagt og lettere å feilsøke". Er det noen her som aner hva som kansje er galt? Selgerne påsto de ikke kjente noe til dette problemet, men bilen var kjøre svært lite de siste årene (under et par tusen km per år, så kan ha stått endel). Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 assi4 Skrevet 23/12/2004 : 23:05 Jeg har vært innom versted, men fikk bare beskjed at pga bilen er såpass gammel og vanskelig å feilsøke at det er lettest å bare "kjøre den til den blir mer ødelagt og lettere å feilsøke". Ja det er jo også et svar Men ja, det høres ut som du har den her mye omtalte pierburg forgasseren, isåfall er problemet snarere at din bil ikke er gammel nok.... De siste generasjoner forgassere var igrunn mer avanserte enn tidlig innsprøytning. Forgasser i sin enkleste form er jo rimelig enkelt, men med all automatisering som har kommet til er de rene "vakumets digitalteknikk" For å komme til saken, om du har den forgasseren jeg tror, er det ikke så mye annet for deg og sjekke, enn at det mekanisk sett ikke er noe som henger seg opp, wire osv., samt sjekke at alle vakum- slanger er på, og hverken i klem eller sprukket. Tomgangsreguleringen skjer ved hjelp av vakum, og dette vakumet blir igjen påvirket av både elektriske tempfølere og div vakumfølere/ ventiler. Et ganske kompelisert system om man ikke har endel innsikt. Legger ved en link Stamnes la inn her som beskriver forgasser og vakum på tysk Pierburg Har du ikke denne forgasseren, kan du se bort fra innlegget Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 pcp, sjekk årsmodellen, han har monojet innsprut =) 88mod var siste golf som kom med gasser, grunnet overgang til katalysator =) har selv monojet, men har ikke hatt nevneverdige problemer med det, så har ikke lært noen verdens ting! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Dan Stamnes Skrevet 28/12/2004 : 10:17 pcp, sjekk årsmodellen, han har monojet innsprut =) 88mod var siste golf som kom med gasser, grunnet overgang til katalysator =) har selv monojet, men har ikke hatt nevneverdige problemer med det, så har ikke lært noen verdens ting! Ahh, vel, så lærte jeg noe nytt da i alle fall Tenkte Golf 2 bare jeg, beklager assi4 PCP160 er det ikke så mye annet for deg og sjekke, enn at det mekanisk sett ikke er noe som henger seg opp, wire osv., samt sjekke at alle vakum- slanger er på, og hverken i klem eller sprukket. Dette er fremdeles relevant og sjekke, utover det må jeg nok melde pass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå