Gå til innhold

En herlig logg fra AdAware

erlber

Anbefalte innlegg

Er på juleferie hos svigers.... Svigerfar klaget over at maskinen hans gikk treit, enda den er nesten helt ny....

Sjekket "status", og fant ingenting av sikkerhet oppe og går..... Ingen antivirus, ingen brannmur, no adaware.... the whole shabang...

Adaware fant "bare" 458 'feil',

Norman AV fant 120 infiserte filer med sobig, klez etc etc.... :no:

GOD JUL! Blir ikke mye gaveutpakking på meg.... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du også kan gjøre mens du er i gang er å se litt på msconfig. der regner jeg med at du finner mye bra som han ikke trenger. for å komme til msconfig gjør du dette:

start->kjør->skriv: msconfig, trykk OK. når du kommer inn der velger du oppstart. der ligger alle programmene som starter når maskina hans starter. der ligger det helt sikkert mye som han ikke trenger og som sinker maskina hans under oppstart. fjern alt du ser som kanskje kan virke mistenkelig.

Lykke til.

God Jul.

Lenke til kommentar
Har downloadet og kjørt Tuneup Utilities 2004, og det virker som et knallbra verktøy. Jeg fikk renset en del i registry og tweaket litt her og der, optimalisert internetthastigheten, fjernet en del overflødig flesk o.s.v. Og dette var bare etter en liten kikk i programmets menyer. Det virker som det absolutt kan være verdt pengene.

:) Den er verd pengene.

gir deg selv en julepresang !

god jul

gaggen

Lenke til kommentar

mitt tips er at trådstarter unngår å rydde, og heller tar en full format. det vil antageligvis være så mye dritt som ligger igjen etter alle scanninger og faenskap at ryddingen blir nærmest håpløs. ta backup, formater, legg inn antivirus og firewall, installer spybot - og så kan du sette opp nettverk og gå på nett for å laste ned alle oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...