Øssa Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Har et litt merkelig problem med min AMD XP 2600. Når jeg stiller multiplieren opp synker ytelsen. CPUID måler 1,950 GHz når multiplier er 11.5 og FSB er 166. Har hatt multiplier oppe på 13 og da måler CPUID 1,923 GHz. Noen som har en løsning på dette? Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Tror nok multiplieren min er låst, men forstår ennå ikkje hvorfor CPU-en ble klokket ned Lenke til kommentar
*Titan* Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Grunnen er sannsynligvis at når du overklokker prosessoren din blir det mer varmeutvikling.. Hvis du lar maskina stå litt - til den blir kald - vil du nok se at den faktisk er klokket opp til det du ville ha den til.. Hvis du har mulighet til det anbefales det at du fipler litt på VoltCore så den er mindre enn standard.. Da vil du ike få ike mye varmeutvikling, men systemet kan bli litt mer ustabilt da.. Hvis du fremdeles får problemer med dette anbefaler jeg å kjøpe en ny og kraftigere vifte enn den du har nå - eller å rett og slett drite i overklokkinga og se glad ut! :!: Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Hvor målte du dette? Og 0,027 Ghz er vel ikke de største tallene vi kan opperere med Edit: MP'n din er sikkert låst ja. Og dessuten er det bedere med FSB klokking Endret 30. desember 2004 av BaX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå