Aleksander- Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg har prøvd å følge beretta 9000 tutorialen, der viser han at jeg skal legge til et bilde på en plane. Jeg gjør akkurat som han viser, men bilder jeg får på "planen" blir veldig stygt. Er det noen som vet hva som er galt? Dette har skjedd med alle bildene jeg har prøvd, til og med beretta bilde som følger med i tutorialen blir sånn.. Bare se her: Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 ser ut som den er veldig strekt.. prøv å dra den litt mer sammen i bredden, ellers så kan du jo legge meg til på msn så kan jeg hjelpe deg med det. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Takk for svar Jeg prøvde å forminske bredden på den, både før og etter at bilde ble lagt til, men jeg får fremdeles samme stygge bildet. Det bildet er etter at jeg satte størrelsen til samme verdier som pikslene på bildet. btw, gonatt Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 I Lightwave kan du sette hvilken oppløsning du vil ha på texture/backdrop; 64, 128, 256, 512 eller 1024. Regner med at det er noe lignende i Max.. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 vet ikke om denne løser ditt problem for jeg hadde et litt annet problem da jeg fikk vite om den men du kan jo prøve. http://roller.student.utwente.nl/tut/texturesize/ Lenke til kommentar
Rotski Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 En mulighet du kan prøve er å høyreklikke på viewport-teksten (oppe til venstre) og velge texture correction Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Texture correction virka litt, men bilde på planen er fremdeles dårligere en originalen. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Blir alltid sånn hos meg og Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Texture correction virka litt, men bilde på planen er fremdeles dårligere en originalen. Prøvde du texturesize da? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Nå har jeg ikke 3ds max oppe, men er den funksjonen plassert på samme plass som texture correction? i såfall har jeg prøvd den også. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 nettopp det er det eneste som er dumt med såkalt blueprintmodelling. alltid dårlig kvalitet på planet, med mindre du rendrer ofte. Da blir teksturene optimale (i det rendrede bildet) Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Men når han gjør det på beretta 9000 tutorialen så blir det jo helt fint! *klø seg i hodet* Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Litt arbeid, men hva med å ta bildet inn i Photoshop, legge noen paths på linjene, og exportere paths til en eps-fil? Importer i Max, og.... Litt arbeid, men skulle ikke ta såå lang tid. Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 ta å lag planen på 200x200 (f.eks! samma bare det er like tall!) oxo tar du photoshop e.l. og lagrer bildet som 512x512! Funker fett på de to bilene jeg har lagd! Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) da er jo faren at man får et strukket bilde da... Man hvis du tar Canvas Size på en 512*512 så bør det gå bra. EDIT: eventuelt så er det bare å lage planet etter pikslene for så å ta bort f.eks. 100 av hver verdi på plane? Endret 31. desember 2004 av Hubman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå