Gå til innhold

Nforce4, SLI, ATI? Trenger oppklaring her...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg vil ha nvidia hovedkort drivere, men ikke nvidia skjermkort, fysjamei. det har vært snakk om x900 jo. For en stund tilbake i en artikkel på hw, så får du høre at x850 er på vei, og senere skal den bli følgt opp av x900 som tar i bruk et nytt chipset.

De jeg skal kjøpe pc delene av, digital impuls, har sagt til meg at x900 serien kommer i februar. Jeg har venta på x900 i en stund nå siden x800 og 850 ikke støtter den smartshade 3.0 greia, eller hva det nå enn heter. Men det skal altså x900 gjøre, eller så var det en egen versjon av den.. husker ikke.

Lenke til kommentar

Hehe.. du det har aldri vert noe ofentlig snakk om noe ATi Radeon X900.. jeg vil gjerne ha en link der du kan bekrefte disse såkalte ryktene dine.. jeg kan bare ikke fatte å begripe hvor du har fått dette fra??!! hvorfor vill du ikke ha nVidia?? er det fordi du er blit påvirket av noen venner som ikke har noe peiling?? slik som situasjonen er nå er nVidia GeForce 6800 Ultra det krafirgste på markedet. Geinward har nok det beste skjermkortet på makedet nå.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305565&cks=PRL

eller om du vil ha med vannkjøling

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305567&cks=PRL

SLi pake med disse kortene

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305573&cks

Endret av GunZozz
Lenke til kommentar

La oss bare klarne opp i noe.. SLI gjelder bare for Nvidia, og vil BARE følge med hovedkort som har nforce4 og oppover.. VIA leverer vel ikke så mange hovedkort, men de lager chipset! (nforce er et chipset). Og de kommer vel til å komme med SLI-lignende saker etterhvert.

Hvordan grafikkfronten vil være om 3månder, vil jeg ikke tippe på, men akkurat nå så er geforce "best"..

Lenke til kommentar

Jaja, vi kan alle spå om fremtiden. Men skråsikker kan man ikke være.

X900 er ikke noe usannsynlig navn på R500: Ett skritt nærmere ATI R500. Før dere sier at det ikke har vært snakket om noe X900, prøv et lite Google søk. Snakket om det har det absolutt vært, men det er per dags dato bare rykter.

Nå var det nok av folk som gjettet at X900 ville bli navnet på R480, men den ble jo hetende X850.

ATI kommer nokså sikkert med sin egen versjon av multi-GPU teknologi: ATI's SLI brand to be called Multi Rendering. Når er derimot mere usikkert.

VIA har presentert sitt alternativ for lenge siden, og har nå forbedret det: VIA DualGFX støtter ATI-kort. Denne løsningen støtter ATI kort. Når dette kommer i butikkene vet jeg ikke. Men jeg tipper flere hovedkortprodusenter vil levere denne løsningen, så vil du ikke ha VIA er det greit. Hvor populært det blir avhenger vel litt av hvor raskt ATI kommer med sin egen...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
X900 er ikke noe usannsynlig navn på R500: Ett skritt nærmere ATI R500. Før dere sier at det ikke har vært snakket om noe X900, prøv et lite Google søk. Snakket om det har det absolutt vært, men det er per dags dato bare rykter.

Merk at R500 er kun til Xbox2, R520 heter PC-brikken. Hva den kommer til å hete er ikke bestemt enda, og X900 er kun spekulasjoner fra Digital Impuls

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...