Gå til innhold

ATI Radeon 8500 driver

Anbefalte innlegg

Jeg har lasta ned den nyeste driveren til Radeon' min. Når jeg holder på å installerer den kommer det opp "This display driver is not compatible with the display adapter(s) installed in your system". Gjorde det samme før jeg formaterte maskina. Har prøvd med to forskjellige drivere jeg har lasta ned (begge offisielle). Får bare til å installere driveren som fulgte med (på cd).

Fjerna den gamle driveren før jeg prøvde å installere den nye (prøvde også uten å fjerne den).

Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Finn ut om kortet er innstallert med standard Windows drivere før du prøver å installere nye drivere. Sjekk om det blir gjennkjent som Radeon 8500/8500LE. Sjekk også om du har lastet ned riktige drivere og til riktig OS versjon, vet aldri :smile:

Lenke til kommentar

hadde akkurat samme prob,da jeg hadde ati r 8500.Prøv ett søk etter OMEGA drivere til kortet ditt.Meget stabile drivere.På samme siden finner du bios guide til radeon kort.Har desverre ikke urlen lenger men du burde finne "omegas little corner" på goggle

Lenke til kommentar

Om du ser på forumet på http://www.rage3d.com så finner du mye om å flashe BIOS på skjermkort som IKKE er Built-by-ATI. Driverne bruker en vendor ID slik at de offisielle driverne fra ati.com kun fungerer på de "ekte" built-by-ati kortene. Jeg har et Hercules 8500LE, og flashet BIOS på det kortet til en OEM ATI bios. Da tror driverne at det er et ekte ATI kort, og alle drivere fungerer. :smile:

Bruker selv 6043 driverne, de nyeste har noe problemer særlig i Ghost Recon. De jeg bruker er av erfaring de minst problematiske :smile:. Dog er det kun i GR jeg har problemer... jaja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...