Fixxxer Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hva skal jeg velge AMD eller INTEL? Regner med å kjøpe noe i 2,5 GHz klassen Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 hva skal du bruke pcen din til da? Spilling? Videoredigering? Lenke til kommentar
Fixxxer Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 vanlig bruk, surfe, vill ikke spille så avanserte spill, redigering av bilder, Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg ville valgt AMD 64 (Socket 939) fordi den er mye mer fremtids rettet.... Og så liker jeg ganske godt AMD Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ville valgt P4 med HT Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Hva er dealen med å starte alle disse "INTEL eller AMD" trådene? Les litt rundt, søk i forumet, bruk google.. I det hele tatt, gjør litt research _før_ du poster! ontopic: Jeg villle gått for AMD64, rett og slett fordi det er mer fremtidsrettet som en påpekte lenger her oppe. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Jeg ville gått for det billigste i pris/ytelse = AMD Lenke til kommentar
Fixxxer Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 ok. takker Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Spilling = AMD Video/Bilde-redigering = P4 Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Blir litt feil å si amd til spill og intel til bilderedigering Er jo kun marginale forskjeller.. Ivertfall umulig å merke noe forskjell. Men som nevnt tidligere. Gå for Amd 939 system. Litt billigere enn intel, og mer framtidsretta Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Vanlig bruk og litt spilling? AMD 64 er nok det beste kjøpet da. Der kan du bygge deg et billig Sokkel 754 system eller betale rundt 2500,- Kroner for en 939 CPU + Hovedkort. Endret 26. desember 2004 av OcMax Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Og når det gjelder denne Intel Vs AMD diskusjonen så er den helt latterlig og fører ingen steds. Men skal man se på faktum så er det faktisk AMD som gir mest for pengene. Når man tar i betraktning ytelsestester i forhold til pris. Det er jo bevist. Og den har 64 bit. Det har ikke Intel enda. Men det vil ikke nødvendigvis si at Intel er dårlig. Men det vil si at Pr. i dag så er faktisk AMD 64 et bedre kjøp. EDIT: Men det finnes nok noen FÅ brukere som skal bruke maskinene mye til videoredigering og slikt. Og her kan faktisk en Intel Pentium 4 gi ganske så mye bedre ytelse for applikasjoner som er optimalisert for Pentium4 prosessoren. En annen fordel er at den har HT som gir veldig bra multitasking. Men sett bort fra dette så er nok AMD64 det beste kjøpet for vanlig bruk. Endret 26. desember 2004 av OcMax Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) bruker min til det samme som du har tenkt til å bruke din til jeg har amd atholn xp2500+..men jeg ville satset på amd 64 (socket 939) lykke til! Endret 27. desember 2004 av Baleni Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Multitasking Every time I write about how Intel Pentium 4 CPUs with HyperThreading dominate in multitasking, I get mad email from AMD fans telling me otherwise. I have had a Pentium 4 CPU in my main work system, which is used for everything I do including gaming, for a couple of years till back in July. I put in an Athlon 64 FX-53 to compare real-world experiences. The difference in how multitasking is handled is much like night and day. Intel’s HyperThreading makes easy work of multitasking where the Athlon 64 simply flounders. I was used to encoding movies and music while I went about my normal work tasks and the Athlon FX system was having none of that. I found many places where the system would “chug” due to the CPU handling one task while I had another one I wanted to focus on. Sure, you can go in and change the way the CPU handles the particular tasks you have open, but that is simply a pain to get done every time you want to use certain combinations of software. Now with all that said, I have gotten very used to the way the Athlon 64 FX handles my daily computing needs and to some extent I have formed my needs around its performance. Do I still want my Pentium 4 with HyperThreading back? Absolutely. I think the Pentium 4 with HyperThreading is the best solution for those people that work with many different applications open at once that can be CPU intensive even when working in the background. The Bottom Line Without a doubt, the Athlon 64 and Athlon 64 FX series of processors are the best that AMD has ever built. In most ways, the Athlon 64 family of CPU is simply as good or better than the current generation of Pentium 4 processors. My only pet peeve with the Athlon 64 is the lacking ability to easily and smoothly multitask like the Pentium 4 with HyperThreading can. Much like everything else in the world, it is hard to tell you what is best without first knowing your application. Being that most of our readers are gamers or hardware enthusiasts, crowning the Athlon FX-55 the King of Speed is easy to do. If 3D gaming is what you primarily use your system for, then you are likely going to cheat yourself by not going with an AMD Athlon processor as your choice for powering the latest games. Henta frå [H]. Kort oppsumering: AMD er raskast eller like rask som Intel på det meste. Unntaket er multitasking. Driv du mykje med fleire ting (eller ting som brukar fleire trådar) er Intel best. Begge deler er gode valg. Smak og behag har sikkert like mykje å sei, så derfor vil du få mange ulike svar. Uansett kva du ender opp med vil det vera ein haug med fanboys som ler av deg og ein annan haug som skryt av valget ditt. Målet med posten min er å fortelja deg at det er DU som må finna ut kva som passar for deg ut frå ditt bruk. Håpar sitatet frå [H] kan hjelpa deg, det er rekna som nåkelunde nøytral side i forhold til amd vs. intel og viser erfaringar med begge systema. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Spilling = AMDVideo/Bilde-redigering = P4 Tull! Ring meg den dagen DU merker forskjell på en Intel og AMD i spill. Dessuten så BANKER Intel AMD i multitasking og sånne ting. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg ville valgt AMD 64 (Socket 939) fordi den er mye mer fremtids rettet.... Hva nøyaktig er det som er mer fremtidsrettet? Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg ville valgt AMD 64 (Socket 939) fordi den er mye mer fremtids rettet.... Hva nøyaktig er det som er mer fremtidsrettet? Socket 939 er mer fremtidsretta. Ikke lenge sia det kom på markedet i forhold til intel sitt 775 system! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg ville valgt AMD 64 (Socket 939) fordi den er mye mer fremtids rettet.... Hva nøyaktig er det som er mer fremtidsrettet? Socket 939 er mer fremtidsretta. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) AMD eller Intel blir en smaksak begge er gode til mye/det meste. Jeg for min del hadde anbefalt deg og satse på socket 939, altså AMD. Gode oppgraderingsmuligheter. Endret 29. desember 2004 av Deuce Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg ville valgt AMD 64 (Socket 939) fordi den er mye mer fremtids rettet.... Hva nøyaktig er det som er mer fremtidsrettet? Socket 939 er mer fremtidsretta. Så du er blandt dem som fyrer ut at 939 er fremtidsrettet, uten at du har et snev av peiling på hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå