tullebukk1987 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Hey jeg bare lurte på hvordan jeg skal få aktivert det nye 3G nettet på min Nokia 7600. Har valget mellom GSM nettet og tobånds nett. Hva er det jeg må gjøre, begynner å bli litt irritert. - EDIT: Endret topic for å gjøre den klarere med din problemstilling. Endret 7. januar 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 er det 3G i Norge enda da? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 er det 3G i Norge enda da? Ja, det åpnet 1.desember men bare telenor som har det nå. Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 3G skal vel bli aktivert automatisk hvis det er tilgjengelig i ditt område og hvis du har Telenor, som er de eneste som har dette nå. Hvis 3G er aktivert, skal det være et 3 tall nedenfor dekningsmåleren! Lenke til kommentar
tullebukk1987 Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Det vet jeg, men når jeg er i det området hvor 3G er aktivt vil ikke mobilen min skifte til 3G nettet. Mobilen fortsetter å være i GSM nettet, er dette fordi jeg ike har på dobbelt nett? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Er du sikker på at 3G virkelig er aktivt der du er da? Kan en annen mobil bekrefte dette? Jeg presterer faktisk å ikke ha 3G dekning på noen steder i vår beskjedne 120kvadratmeter leilighet, men å så plutselig ha det andre steder Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Dekningskart Der kan dere se i UMTS nettet hvor 3G hittils har dekning her til lands(om linken funker?).. Er ikke mye som dere kan se. Men det hender jeg har 3G på min 6630 utenfor Fr.stad. Lenke til kommentar
tullebukk1987 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Fant ut hva jeg måtte gjøre, man kan ikke ha på GSM dekning. Men husk å endre tilbake til GSM når du ike lenger befinner deg i 3G området, ellers så vil du ikke ha dekning på mobilen. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hæ? Styrer ikke telefonen dette selv? Herregud så teit.. Lenke til kommentar
patPost Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hæ? Styrer ikke telefonen dette selv? Herregud så teit.. Enig! Må du sjekke telefonen hvert femte minutt for å sjekke om du må sette over til GSM forsvinner vel litt av gleden! Lenke til kommentar
randersen Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Du må aktivere såkalt dobbeltnettverk. Dette betyr at telefonen velger 3G der det er dekning for dette, og vanlig GSM der det ikke er 3G dekning. Det skjer automatisk, derav navnet dobbeltnettverk.... og du behøver IKKE sjekke det hvert 5.minutt.... Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 GSM nett på 7600 er vel 3g nett så vidt jeg vett. Du skal vel ikke merke noen forskjell selv. Eneste forskjellen er vel at internett går fortere på den?!? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 GSM nett på 7600 er vel 3g nett så vidt jeg vett.Du skal vel ikke merke noen forskjell selv. Eneste forskjellen er vel at internett går fortere på den?!? Nå forstår jeg rett og slett ikke hva du sier her, (eller hva du prøver å si), mener du at GSM og 3G er det samme nettet, med samme basestasjoner osv. bare med ulik hastighet eller..? (Altså så mener du noe tilsvarende som at forskjellen mellom 3G og GSM er tilsvarende som 2 forskjellige hastigheter på ADSL fra samme leverandør og gjennom samme kabling osv.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå