ahpadt Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Den har ingen fine dingsedangser? Denne mobilen har vel ca. alt? Kom gjerne med eksempel på manglende dingsedangser. Infrarød og radio blandt annet.. Dette syntes jeg at den telefonen minimum skulle hatt.. Om du skreller vekk 3G så har den telefonen der faktisk ganske mange konkurrenter, uten at jeg skal si dem. Det er da normalt at en telefon har konkurrenter, men saken er enkelt og greit at 6630 knuser de fleste konkurrentene (og konkurrentene er også Nokia-telefoner:)). Fjerner man 3G så har den fortsatt EDGE, 1,3 mp kamera (eneste symbian-mobil med slikt kamera i norge), mp3 i stereo, minnekort-støtte, Symbian S60, overlegen maskinvare-ytelse og mer. *EDIT2: Jeg gjorde for moroskyld en liten kalkulasjon om hva det egentlige karaktergjennomsnittet er: 4.5 Hvordan kan 4.5 bli 6? Hadde du lest litt på forum om tilbakemeldinger, amobils egen artikkel om vurderingskriterier osv. hadde du visst at sluttkarakteren ikke er et gjennomsnitt av alle karakterene, men en oppsummering av deres generelle inntrykk. * EDGE er noe jeg ikke legger vekt på. * 1.3mpx kamera? Jeg kan finne et par andre mobiler med det også. * Bl.a en Qtek S100 har også mp3 i stereo. * Minnekort har også de fleste telefoner som kommer på markedet i dag. * Symbian? PocketPC-OS er minst like bra på mange måter. * Maskinvare-ytelse.. kan du snurre det om til Mhz eller? Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk trekker ned så mye grunnet at 6630 ikke har kamera-linse på forsiden av telefonen. Når du snakker med en person via videosamtale, er det så veldig viktig å se fjeset? Du har vel antageligvis sett denne person titalls av ganger før. Og må du absolutt se personen i fjeset er de jo mulig å snu telefonen rundt i noen sekunder. Jeg for min del synes det er kjekkere å se på denne personens omgivelser, dvs. for personen befinner seg. Er vel kjekkere det enn å se personen rett i fjeset? Endret 28. desember 2004 av ^kissa^ Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg vil bare vise dere en ting til: Hva er det jeg ser? Jo, en sammenligning mot telefoner som typisk moren og lillesøsteren min kjøper.. Blir ikke det litt feil? Nokia markedsfører 6630 som en hardcore jobbetelefon, så da syntes jeg at det er rett og rimelig at den blir sammenlignet med bl.a Qtek S100 og SE P910, og hvis disse hadde blitt lagt inn som konkurrenter, ååhh HOHOH, husstøv igjen. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du bør kanskje sette deg litt mer inn i saken før du skriver? Foreløpig koster internett på mobil (uansett oppkobling, altså inkl. 3G) med telenor maks 5 kr hver dag. Dette er ikke ille for ca. 350 kbps internett. Dette er da også bare en fairy-tale introduksjonspris, i samme baner som at videotelefoni foreløpig er gratis. Foreløpig kjører Telenor en kampanje med gratis videotelefoni, mens internett og mobil TV koster maks fem kroner dagen. Etter første februar vil dagens GPRS-priser gjelde for UMTS, med en makspris på 30 kroner dagen. Når man vet at vanlig http-versjon av forsida til dagbladet.no er på over 1MB, er det ikke et dårlig tips at hvis en først skal bruke internett over UMTS, vil en havne på 30 kroner pr dag, derav min tidligere uttalte sum. F.eks. vil ca. 25 sekunder med lasting på max hastighet medføre at maksprisen er nådd. Når du snakker med en person via videosamtale, er det så veldig viktig å se fjeset? Du har vel antageligvis sett denne person titalls av ganger før Øh, og hva var poenget med å i det hele tatt ha videosamtale igjen da ? Vi har tydeligvis veldig forskjellige oppfatninger av hva vi ser på som verdifulle oppgraderinger kontra pris i en telefon, arehei og kissa, men heldigvis er valget fritt Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hva er det jeg ser? Jo, en sammenligning mot telefoner som typisk moren og lillesøsteren min kjøper.. Blir ikke det litt feil? Nokia markedsfører 6630 som en hardcore jobbetelefon, så da syntes jeg at det er rett og rimelig at den blir sammenlignet med bl.a Qtek S100 og SE P910, og hvis disse hadde blitt lagt inn som konkurrenter, ååhh HOHOH, husstøv igjen. Jo svaret lyder som følger: Amobil har ikke testet P910i eller Qtec S100. Men hvis du ser i " SPMark 04 " tråden ser du at noen har postet resulater fra P900 som yter likt som P910i. P900 fikk 596 poeng, mot min 6630 som fikk 991. Kan foreløbig opplyse at rekorden i SPMark er satt med 6630 og lyder på rundt 1200 poeng. Da hadde de lagt egne OpenGL drivere til den syns jeg, jeg husker. Du kan dessverre ikke kjøre SPMark på din S100, da dette programmet foreløpig bare eksisterer på Symbian plattformen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Du kan dessverre ikke kjøre SPMark på din S100, da dette programmet foreløpig bare eksisterer på Symbian plattformen. Teit. Det hadde vært artig.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) * EDGE er noe jeg ikke legger vekt på. * 1.3mpx kamera? Jeg kan finne et par andre mobiler med det også. * Bl.a en Qtek S100 har også mp3 i stereo. * Minnekort har også de fleste telefoner som kommer på markedet i dag. * Symbian? PocketPC-OS er minst like bra på mange måter. * Maskinvare-ytelse.. kan du snurre det om til Mhz eller? Du legger ikke vekt på EDGE. Det er helt greit, men gjelder ikke for alle. Du kan finne et bar andre mobiler med 1,3 mp kamera, men ingen med symbian OG 1,3 mp kamera. Hva har S100 med dette å gjøre? Jeg nevnte 6630 sine styrker, jeg sier ikke at _ingen_ andre mobiler har det. PocketPC-OS er etter erfaringer jeg har lest på forumet her langt fra like bra som Symbian på mobiler enda. Maskinvare-ytelse innebærer også mhz ja. edit: Vel og merke, kan jeg nevne at jeg ikke eier 6630, og har heller ingen planer om dette. Jeg har 7610, og den har alt 6630 har untatt stereo-mp3 og 3G. Jeg sier ikke at 6630 er et fint valg for alle, men for de som trenger alt er 6630 bra. Endret 28. desember 2004 av arehei Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det geniale med Symbian er at dette skal være et enormt lett "språk" å programere i. Det finnes en haug av nyttige programmer. Ingen andre plattformer som har et så godt utvalg av aplikasjoner. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 En ting er hvertfall sikkert. Opprettes det en egen tråd for en telefon kan du banne deg blå på at en som misliker den kommer inn å slenger dritt. Det er gøy å argumentere, men vi kan jo også bare overse de teite postene... Lenke til kommentar
Algron Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hvordan greide levlex å poste en tråd uten 3 ord i overskriften? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hvordan greide levlex å poste en tråd uten 3 ord i overskriften? Og han/hun skal være mod. Hadde det ikke vært bedre med: Test av Nokia 6630 Lenke til kommentar
iopy Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 [*EDIT2: Jeg gjorde for moroskyld en liten kalkulasjon om hva det egentlige karaktergjennomsnittet er: 4.5 Hvordan kan 4.5 bli 6? Hadde du lest litt på forum om tilbakemeldinger, amobils egen artikkel om vurderingskriterier osv. hadde du visst at sluttkarakteren ikke er et gjennomsnitt av alle karakterene, men en oppsummering av deres generelle inntrykk. Det lille snev av troverdighet som Amobil hadde er nå forsvunnet som dugg for solen. Hva i alle dager skal man med terningkast inne i testen, hvis ikke disse skal bli vurdert i totalen? Useriøst smøreri... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Så har vi det store spørsmålet..om amobil ikke er troverdig, hvem i all verden er det da? Lenke til kommentar
iopy Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Så har vi det store spørsmålet..om amobil ikke er troverdig, hvem i all verden er det da? Fora som tester telefoner og ikke "synser" seg frem til en karakter... Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Les gjerne denne her angående Amobil sine tester: http://amobil.no/art.php?artikkelid=7904 Kun en veiledning Vi vil understreke at terningkastene kun er et uttrykk for testerens subjektive mening om telefonene vi tester, og derfor ikke bør vies alt for mye oppmerksomhet. Vi anbefaler heller leserene å lese gjennom det vi har skrevet om mobiltelefonen og selv ta stilling til hvor bra telefonen stiller i forhold til de ønsker og krav man måtte ha. Videre vil jeg selv si at en mobil kan fortjene en 6'er selv om den har enkelte svakheter. Dette må man se utifra dagens utvalg av mobiler. Svakheten og styrkene til en mobil skal vurderes i hver kategori i testen, og kan derfor resultere i lavere terningkast i enkelte deler av testen, selv om telefonen generellt kan stå til en 6'er. Det finnes ingen perfekte mobiler, og det finnes ingen som kan få 6 i hver eneste kategori i testene. Synes dere at det av den grunn skal være umulig å få 6 i samlet karakter? Det synes ikke jeg. Endret 29. desember 2004 av arehei Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Bra telefon, men det er teit å plasere kamera bak på telefonen da. Da forsvinner mye av grunnen til å ha 3G. Og 10mb minne. Lite Men sjenerelt er det en bra telefon da Ehm, den har jo minnekort? På småpene 64MB.... Tenkte på interntminne. Om du instalerer et par programmer er det ikke mer plass igjen. Lenke til kommentar
Michiel Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 På Nokias hjemmesider står det at taletiden kan økes med opptil 30% hvis half rate er aktiv. Vet noen her hva "half rate" er? Er det noe man kan velge å aktivere selv på telefonen? Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 På Nokias hjemmesider står det at taletiden kan økes med opptil 30% hvis half rate er aktiv. Vet noen her hva "half rate" er? Er det noe man kan velge å aktivere selv på telefonen? Half Rate On : *4720# Off : #4720# Merk at dette reduserer kvaliteten på telefonsamtalene. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Hvordan greide levlex å poste en tråd uten 3 ord i overskriften? Trur du amobil poster alle nyhetene sine manuelt? Sannsynligvis opprettes det automatisk en post i forumet på samme tid som de poster nyheten. Da får posten samme ingress og overskrift som nyheten. Makan. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Trur du amobil poster alle nyhetene sine manuelt? Ehh ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg