Gå til innhold

Hvordan velge os på forskjellige disker?


pong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ganske enkelt. Du trenger å bruke Windows boot manager.

 

Her har du link til hvordan du setter opp boot.ini filen din.

 

http://www.microsoft.com/resources/documen...bd_std_ccef.asp

 

Hvor du finner det meste om Microsofts site produkter

 

http://technet.microsoft.com

jeg har to disker der de to diskene er på "secondary" adaptern på hovedkortet. Infoen i boot ini er for øyeblikket:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

 

hva er det som sier hvilken adapter som blir brukt? jeg bruker jo secondary adaptern til begge diskene.

Lenke til kommentar

Hvis du har ett hk som har boot meny er det veldig enkelt. Du setter begge diskene som master, men du setter bare inn den ene, installerer ditt OS. Deretter tar du den ut og setter inn den andre, og installerer ditt OS. Når begge diskene er installert, setter du den ene som slave, og kobler begge opp i maskina. Så kan du velge hva disk du skal boote fra i boot menyen til hk.

 

Så booter du opp OS'ene hver sin gang, og går inn i disk manager, og skjuler den andre installasjonen sin C: disk ved å ta bort stasjonsbokstaven.

Lenke til kommentar
Hvis du har ett hk som har boot meny er det veldig enkelt. Du setter begge diskene som master, men du setter bare inn den ene, installerer ditt OS. Deretter tar du den ut og setter inn den andre, og installerer ditt OS. Når begge diskene er installert, setter du den ene som slave, og kobler begge opp i maskina. Så kan du velge hva disk du skal boote fra i boot menyen til hk.

 

Så booter du opp OS'ene hver sin gang, og går inn i disk manager, og skjuler den andre installasjonen sin C: disk ved å ta bort stasjonsbokstaven.

Dette hørtes da ganske tungvint egentlig, jeg har ikke lyst til å reinstallere to windowser, det vil ta for lang tid.

 

Men guffen duck sa noe om boot manager, hvor finner jeg dette programmet? Er det et nativt windows program? Jeg ser ikke ut til å finne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...