Gå til innhold

Amd Athlon xp2000+ 1,66Ghz 266Mhz bus

b36

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med min maskin. Har akkuratt kjøpt ny prosessor, Athlon xp2000+ 1.66Ghz.

Hovedkortet mitt er et Abit kt7a-raid kort. Jeg har oppgradert til siste bios( kt7-7n), men den vil ikke ta min prosessor. Sier at den går til "CPU default" under oppstart. og det står 1248 Mhz under oppstart.

Jeg gikk på http://www.viahardware.com og klikket meg inn på "paul`s unofficial abit kt7 faq". under prosessor seksjonen står det følgende:

"KT7A/KT7A-RAID versions 1.0 to 1.2: All Athlon (Thunderbird) processors with both 100MHz and 133MHz FSB. AthlonXP processors are not officially supported due to a minor timing problem that can require you to hit reset during a cold boot. Unofficially, however, few people seem to experience this problem and these processors work fine."

Det var jeg ikke klar over når jeg kjøpte prosessoren, trodde at det skulle gå bra så lenge jeg oppgraderte til siste bios versjon. Men mitt spørsmål er følgende: er det noen smarte hoder der ute som vet hvordan jeg skal få min XP 1,66 Ghz til å kjøre på 1,66 Ghz og ikke 1248 Mhz?? Og er det noe som har vært borti det samme problemmet???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-05 23:40, karlm skrev:

Var det dette som var feil?

Tror kanskje du bør fjerne det bildet og heller legge inn en link til det.. utrolig irriterende å laste ned, spesielt for de som ennå ikke har noen kjapp linje...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-05 23:44, b36 skrev:

Neste prosjekt blir vel å "låse opp cpu`en"

Bare så du vet det er det ikke så lett å låse opp de nye XP CPU'ene. Så, så lenge du ikke viste at det var FSB som var på 100 tror jeg ikke du bør gå igang med det "låse-opp-cpu" prosjektet ditt, med mindre du er erfaren og greier det da! Gl & Hf!

Lenke til kommentar

Har hatt en duron til nå og har "låst opp den". er ikke så Grønn, men lenge siden jeg har oppdatert bios og slikt, "so i`m a little rusty but it will come back to me"

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å bare kjøre opp FSB - Jeg kjører en 1600+ på 1900+ :grin: (FSB=147) * 10,5

Er det fali tro ??

Stabilt å fint og temp på litt over 48 grader. Har Silent Viking. Ellers vil jeg bare si at jeg er utrolig imponert over MSI HK'et mitt. ANBEFALES for de som skal ha seg nytt!!

Ha en fin dag!

AMD 1600+ @ 1900+

MSI KT3 Ultra-ARU

512 MB DDR

WD 80 GB

Asus GeForce3 v8200 Ti 200

Acer 20x10x40x CD-RW

Win XP Pro (Eng)

[ Denne Melding var redigert av: WebKnight på 2002-06-06 00:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...