ulMo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hei! jeg har et epox hovedkort, og når jeg skulle overklokke systemet mitt, fikk jeg bare stilt multipliern mellom 8 og 9. default stod den på 9. Hva kommer dette av? og vil det hjelpe å oppdatere BIOS ? Ang. oppdatering av BIOS. under guiden til oppdateringen, står det at jeg må kopiere filen til en diskett. problemet er bare det at jeg ikke har diskettstasjon. finnes det noen programmer som jeg kan oppdatere den med? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 hva slags cpu/hk har du? Lenke til kommentar
ulMo Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 hva slags cpu/hk har du? Jeg har et EPoX EP-8KDA3J s754 HK, og en AMD64 2800+ CPU Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Du skal kunne stille multiplier ned men ikke opp. Dette er fordi multiplier på cpuen er låst. Pr. dags dato lar det seg ikke låse opp. Lenke til kommentar
ulMo Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 så jeg kan kun stille opp fsb? da jeg stilte den opp til 230 ble systeme litt ustabilt.. men temperaturen var bare på 40 idle, og max 50 i load Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Skal du OC så er eneste mulighet å øke fsb. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 DDR-spenning vcore FSB multiplier agp/pci-lock htt ht-multiplier minne-timings Klokking er ikke bare å stille på multiplier og FSB... Når du sier at systemet blir ustabilt ved 230MHz FSB/HTT, har du da prøvd å slakke på timings på minnet? Sette opp vcore? Sørget for at skjermkort/pci-kort ikke blir overklokket? Hvilke instillinger har du gjort i BIOS, og hva har det ført til? Og dessuten, hva slags minne har du? Lenke til kommentar
ulMo Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 DDR-spenningvcore FSB multiplier agp/pci-lock htt ht-multiplier minne-timings Klokking er ikke bare å stille på multiplier og FSB... Når du sier at systemet blir ustabilt ved 230MHz FSB/HTT, har du da prøvd å slakke på timings på minnet? Sette opp vcore? Sørget for at skjermkort/pci-kort ikke blir overklokket? Hvilke instillinger har du gjort i BIOS, og hva har det ført til? Og dessuten, hva slags minne har du? Jeg er desverre ingen guru innenfor klokking, men vet det grunnleggende. jeg har en 512mb corsair value brikke (pc3200) og har ikke prøvd å stille på timings på denne. kan prøve på det når jeg kommer hjem. agp(og pci?) kan jeg stille på utenom så den rører jeg ikke. men hva burde jeg sette timings på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå