Bullit Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Har en kamerat som har konvertert Telenor abb. sitt til Mobyson. Problemet er at han ikke greier å koble seg til wap for å lese f.eks. nyheter. MMS er det ikke noe problem å få til, da kobler deg seg fint opp mot GPRS. Noen som har samme problem? Eller tips? Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Får han noen feilmeldinger? Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Ja, han får opp : The request your client sent was not identified by the gateway. Han har lastet ned de siste innstillingene til Netcom også samt aktivert GPRS/MMS på abb. sitt. Lenke til kommentar
caesar* Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Slått mobilen av/på? Hjelper ofte Hvis det ikke hjelper, så slett alle GPRS-innstillingene og legg de inn på nytt Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Alt dette er prøvd opptil flere ganger. Har sendt en mail til Mobyson nå. Dette er typisk en av grunnene til at jeg ikke gidder å skifte abb. Alltid noe styr og en haug med ting å irritere seg over Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Alt dette er prøvd opptil flere ganger. Har sendt en mail til Mobyson nå. Dette er typisk en av grunnene til at jeg ikke gidder å skifte abb. Alltid noe styr og en haug med ting å irritere seg over Hvilke mobil er det du bruker? Så lenge du klarer sende MMS så fungere WAP oppsettet dit nesten rett etter min mening. Om du sier hvilken mobil dette er så kan jeg kanskje hjelpe deg, sepes om det er en SonyE Endret 24. desember 2004 av Tollis Lenke til kommentar
caesar* Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Tror ikke det er noe hos Mobyson hvis du har sjekket at MMS/GPRS er aktivert på Mine Sider. Prøv å legg inn GPRS-innstillingene manuelt, pleier jeg å gjøre Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 hvilke mobil + nettverk er det snakk om? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hadde samme problemer som deg. Logg inn på Mine Sider på mobyson.no og sjekk at MMS/WAP er aktivert. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det koster 28 kroner ekstra å aktivere gPRS/MMS og det gjøres på hjemmesiden deres: http://www.mobyson.no/go/k/minesider også trykk på tilleggstjenester og X av for MMS/GPRS Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Om MMS og GPRS funker så er det jo åpenbart aktivert..er bare snakk om wap-instillingene. Burde være piece of cake å fixe, sjekk hjelp'en på siten dems. Lenke til kommentar
Bullit Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Mobilen er en Nokia 7650. Har også prøvd å sette sim kortet i min Nokia 6600 og lastet ned innstillingene til den, uten hell. MMS og GPRS er aktivert på mine sider hos Mobyson og oppsettet har vi tastet inn manuellt samt automatisk uten hell. Slike ting irriterer meg. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Quote fra mobyson.no Problemer med GPRS/MMS? Når saldo går under kr. 5,- stoppes tilgangen til GPRS. Tjenesten aktiviseres igjen når saldo kommer over kr 5,-. I enkelte situasjoner kan denne automatikken feile, trykk da her for å aktivisere GPRS igjen og resette MMS-oppsettet (dette er gratis). Operasjonen kan ta opp til 30 sekunder. Prøv å logg deg på mine sider og få resette oppstettet. Funka for meg.... Endret 12. januar 2005 av Eirik-h Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå