Gå til innhold

6800le og 3dmark03

leffern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, jeg fikk et nytt 6800le idag med komplett, klokka det ned til 350mhz pga. doble minne osv. Jeg fikk 5495 i 3dmark03... er det sånn et must å klokke det opp 50-100 mhz eller?

Det hørtes lite ut syns jeg. Jeg skal akkurat sette inn mitt LE kort. skal sjekke hva jeg får uklokket og klokket. Skal også forsøke å åpne noen pipelines.

Lenke til kommentar

Softmoddet og klokket har jeg kommet farlig nær 11k-grensa. Men så har jeg ikke tweaka, restarter, tweaka, restartet 40 ganger for å få til den perfekte klokkekombinasjonen heller...

Snart kommer en SN95G5 + 3200+ Winchester i hus! Da skal det bli morro da!

6800LE får jeg moddet til 16 pipelines enkelt, pluss 6 vertex shaders. Jeg kjører med denne modden 24/7, og klokket noe. Men får ikke klokket noe særlig på core, kan jo ha med mod å gjøre.

Jeg opplever noen ganger at HL2 fryser i 10 sek, eller kræsjer helt så jeg må trykke på reset-knappen. Frykter at dette skyldes ikke 100% stabilitet pga. softmod.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet mye enda men fikk åpnet opp tl 12x1, 6v og klokket til 350 på core uten artifacts. Fikk dessverre mye artifacts med 16 pipelines.

Fikk 8497 i 3dmark 03 med mitt Club3D 6800LE. Er jo ikke så aller verst det? Skal forsøke å klokke litt til. Vet ikke hvor langt jeg bør gå på minne.

:Edit 9508 med 375/750 og 12 pipelines åpne. :D

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
klokket skal du vel få rundt 6000 poeng..  moddet og klokket skal du få rundt 10 000 poeng

Klokket fikk jeg over 7000 ;)

(med rimelig dårlige specs)

Ja.. jeg fikk over 6000 uklokket. Ser ikke ut som jeg kommer noe særlig høyere enn jeg har kommet nå, men likevel mye ytelse for pengene syns jeg da.

Lenke til kommentar
nå har jeg klokket core opp til 365mhz å minne opp til 375 og kjører 6200 marks, har ikke åpnet flere pipelines

Hmm.. klokker du 2d eller 3d performance? Hvis du klokker 2d blir det ingen ytelsesøkning i spill og 3dmark osv..

jeg klokker i 3d perfomance, har åpnet 16x1 6v nå =] kjører 9967 marks

Endret av leffern
Lenke til kommentar

Men det er jo ikke så viktig med 3dmark. Fikk 9560 i 903 og 3598 i 05. Det som er så utrolig glimrende er ytelsen. Spilte FarCry med alt på very High, og HL2 med mye høyere settings (husker ikke helt) og det går så det griner. Fantastisk stor forskjell fra mitt akk så trofaste 9600xt. :D

Lenke til kommentar

PC: AMD 64 3000+ S939

Corsair value 2x512 pc3200

Mitt Gainward 6800LE klarte 6798 i "uklokket/moddet" stand. Jeg forsøkte å åpne pipelines, men bare to av dem lot seg åpne. De to andre var fremdeles "disabled" etter at jeg restartet (er det normalt?). Altså var det kun to stk som lot seg åpne, og da fikk jeg en ganske dramatisk økning: Score 8431

MEN, det var litt artifacts - ikke mye, faktisk mest merkbart i windowsbruk... Så jeg tok på "defaults", og aktiverte kun den ene pipelinen, og da ble plutselig scoren redusert til 6921. Vil det si at den andre pipelinen utgjorde en økning på 1510 poeng!?

Lenke til kommentar
PC: AMD 64 3000+ S939

Corsair value 2x512 pc3200

Mitt Gainward 6800LE klarte 6798 i "uklokket/moddet" stand. Jeg forsøkte å åpne pipelines, men bare to av dem lot seg åpne. De to andre var fremdeles "disabled" etter at jeg restartet (er det normalt?). Altså var det kun to stk som lot seg åpne, og da fikk jeg en ganske dramatisk økning: Score 8431

MEN, det var litt artifacts - ikke mye, faktisk mest merkbart i windowsbruk... Så jeg tok på "defaults", og aktiverte kun den ene pipelinen, og da ble plutselig scoren redusert til 6921. Vil det si at den andre pipelinen utgjorde en økning på 1510 poeng!?

Nå skjønner jeg ikke helt? Hva mener du med bare to lot seg enable? hvis du enablet to så har du jo 16 pipelines aktiv. Det er jo i grupper på fire og fire. Sjekket du ikke etterpå hvor mange det sto at du hadde åpnet? Hvis du leser i guiden kan du se at pipelines og vertex som er disablet står som YES på HW masked. Du kan åpne en og en vertex men med pipelines er det såvidt jeg vet kun mulig å åpne fire og fire.

På hovedsiden RivaTuner står det hvor mange du har åpen. Altså 256-bit NV40 (A1,16x1,6vp) with 128MB DDR hvis du har alle åpne og 256-bit NV40 (A1,12x1,5vp) with 128MB DDR hvis det er sånn som meg at jeg ikke kan ha åpen den siste gruppen pipelines og den siste vertex uten at jeg får artifacts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...