Gå til innhold

Service hos komplett :(


Anbefalte innlegg

Bestilte meg et canon EOS 300D før jul, det kameraet hadde hot pixels, samtlige mørke bilder hadde en blå, synlig prikk. Greit nokk, returnerte kameraet, fikk pengene tilbake, bestilte et nytt fra komplett, av samme type. Joda, fikk jo kamera, men, det har også hot pixels!! Samtlige mørke bilder viser en hvit og en rød liten prikk. Kontakter da komplett, får beskjed om å kontakte canon selv, eller bare returnere. Var utrolig kjip behandling eg fikk av supporten til komplett. Har vert kunde der i mange år, svidd av nermere 50 000 kr der, og var ingen hjelp å få, annet en "returner det, eller behold det".

Skuffet over komplett, alltid likt å handle der, men for tenkte meg om neste gang eg skal kjøpe noe...

 

- Amund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke dems skyld da ;) Selvom de er norges største og (noen mener) beste webshop så kan de ikke trylle.

 

EDIT: Kanskje det bare er et dritt kamera?

 

Men uansett er det veldig kjipt å ikke ha noe kamera til spesielle anledninger som juleaften da :roll:

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Njaa, kan hende det bare var den ene personen som var litt lite samarbeidsvillig...

Personlig har jeg vert innom flere folk på komplett, noen har vert kjempe greie og andre har bare vert ok....

jepp, helt klart... Har merket det eg også..

 

Som eg sa, eg mener ikke at komplett kan teste alle kamera, å at det er dem sin feil at kameraene har kommet med feil ut av fabrikken.. Men dem kan godt vise litt mere interesse når slikt skjer.. er trossalt 2 kamera på rad som har vert slikt... kan godt tilby noe godtgjørelse.. en pakke tvist eller noe... :hmm:

Lenke til kommentar

Komplett viser jo godvilje bare ved å i det hele tatt ta imot returen og sende deg nytt kamera - for hot pixels er noe ethvert digitalt kamera får. Om det kommer mens kameraet ligger i butikken, mens du tar ditt 100. bilde i morra eller om det kommer om 1 år, er vanskelig å spå. Et 1 år gammelt kamera vil høyst sannsynlig ha opptil flere hot pixels.

Endel kamera har "pixel mapping" som fjerner hot pixels ved å mappe dem vekk og heller bruke gjennomsnittet av nabopixlene (kort fortalt).

Lenke til kommentar
Komplett viser jo godvilje bare ved å i det hele tatt ta imot returen og sende deg nytt kamera - for hot pixels er noe ethvert digitalt kamera får. Om det kommer mens kameraet ligger i butikken, mens du tar ditt 100. bilde i morra eller om det kommer om 1 år, er vanskelig å spå. Et 1 år gammelt kamera vil høyst sannsynlig ha opptil flere hot pixels.

Endel kamera har "pixel mapping" som fjerner hot pixels ved å mappe dem vekk og heller bruke gjennomsnittet av nabopixlene (kort fortalt).

sente ikke meg "nytt" kamera... eg brukte angre fristen... Desuten har eg pratet med canon, og dem har null-toleranse på sensor feil. Har du hot pixel på et nytt kamera du kjøper, så har du krav til å få pengene tilbake sier canon norge. skulle bare mangle. Er det snakk om pixel feil på selve LCD skjermen, er det noe annet...

Lenke til kommentar

Selv om det er vanligere med hot pixels på LCD-skjermen, vil det vanligvis også dukke opp på de fleste bildebrikker med tiden. Spørsmålet er ikke om, men når. Så hvis Canon vil sende deg nytt kamera hver gang du finner en hot pixel, har du gjort et kupp - du vil få nytt kamera flere ganger i året ;)

Lenke til kommentar

Altså...om Canon har nulltoleranse på hot pixels, så skal du ha ALLE utgiftene dine dekket. Dvs at komplett skal refundere deg porto og lignende også. Fordi det skal sendes tilbake på reklamasjon, ikke angrerett.

 

Nå er det litt sent med det første kameraet, men dette skal de dekke for deg. Og du ska l få nytt kamera tilsendt gratis også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...