Gå til innhold

Hva bør jeg se etter til min spilling?

pcp160

Anbefalte innlegg

Jeg spiller stort sett bare MS flight simulator og bilspill (R. Burns, F1 Challenge)

Skal kjøpe skjermkort pci-e og Gainward 6600GT 128MB 1,6 ns/ MSI 6800 256 MB evnt X700 er aktuelle kandidater.

Men det jeg egentlig er ute etter og vite, er hva som er viktigst i den typen spill jeg snakker om.

Vil gjerne kunne bruke AA/AF spesielt i MS9, så altså er det piplines, mye ram, rask ram, klokkefrekvens som teller mest i slike spill?

Tenker da mest på Gainward 6600GT 1,6ns vs MSI 6800 256 MB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor mye penger du vil bruke er greit å skrive :D å om du skal ha agp eller ikke!

tar utgangspungt i agp jeg.

men uansett!

9800pro bra valg, men litt svakere enn 6600gt. har 256bit minnebuss og 128mb ddr ram. 8pipes

6600gt er et bra valg!

har veldig høy klokkehastighet, men dessverre bare 128bit minnebuss. 128mb 3gddr ram 8 pipes

6800le svakere enn 6600gt men med høyt moddepotensiale 8pipes

6800gt høy klokkehastighet, 256bit minnebuss og 16pipes. dessverre ikke 3gddr ram

disse er kortene i klassen 1500,- til 2500,-

kan god liste opp noen som er enda bedre hvis du ønsker det!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Egentlig ikke over 2500, men litt +- er det jo. Er det forøvrig lurt og vente til over nyttår, eller er det lite vits. Gidder ikke vente lenger nå hvis det er snakk om å spare 100Kr. Nå har jeg hatt lyst på nytt skjermkort lenge nok.

Pci-e = PCI- Express!

Edit; jeg vet jo i og for seg at alle disse kortene er bra, men i tester blir det testet på HL, Far Cry osv, og derfor lurer jeg på hva som er viktig i flysim og bilspill. Har hørt at ikke alle takler AF/AA like godt..?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Egentlig ikke over 2500, men litt +- er det jo. Er det forøvrig lurt og vente til over nyttår, eller er det lite vits. Gidder ikke vente lenger nå hvis det er snakk om å spare 100Kr. Nå har jeg hatt lyst på nytt skjermkort lenge nok.

Pci-e = PCI- Express!

Da ville jeg gått for et MSI 6800 256DDR om du skal ha et kort som yter bra nå, til en rimelig penge. Kanskje du kan softmodde det til 16 pipelines og..? :D

Koster i alle fall 2800..!

Lenke til kommentar
6600gt har 128bit minnebus..

6800gt HAR ddr3 minne.. og 256bit minnebus..

6600gt skulle nok holde lenge til ditt bruk

Nå har ikke jeg den fulle oversikten over alle disse gt/le/pro/nu....

Men tror ikke det 6800 kortet jeg linker til er GT.

Vil tro det har tregere minne kanskje enn det Golde S kortet.

Men for og si det sånn, vil det 6800 kortet jeg har linket til under noen omstendigheter kunne være dårligere enn 6600GT golden S?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Ok, jeg blir helt sprø av og prøve og finne frem i denne jungelen, så da tror jeg bare at jeg går for; Gainward GeForce 6600GT 128MB 1,6ns PCI-E,"Golden S., Goes Like Hell"(GLH)

Har fått intrykk av at det bør duge mer enn nok til 100% strøken FS9, med AF/FF på og R. Burns

Hvis jeg tar feil; speek now, or keep silent for ever..!

Lenke til kommentar

Hvor mye koster det?

Sånne navn som "Golden Sample" betyr ofte "betal mer enn du trenger"... hehe..

Bruk Prisguiden her på hardware.no og ta det rimeligste GeForce 6600GT PCI-e kortet du finner ;)

Hvis du vil være litt raus (og bruke 2800 kr.) så går du for MSI 6800-kortet

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Da bestiller jeg MSI 6800 256 MB, og tar sjangsen på at det er et bra kort.

et veldig bra valg!

kortet har 12pipes, 256bit minnebuss og 256mb 3gddr ram!(var vist ikke det på ditt! første gangen jeg har sett!)

et kort i toppklassen! er bare gt og ultra(256mb versoenen) til som er bedre(fra nVidia) gratulerer med bra kjøp!

kan du foresten gi en link til kortet ditt?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
headcleaver Skrevet 24/12/2004 : 00:28

nei det var vist ikke det. bra kjøp alike vel! 

Jeg håper det, som sagt, om det ikke er noe ekstremt bra kjøp ifht pris er ikke så viktig, bare det er et kort som er bra! (orker ikke mase mer med det!)

Du som er så inne i data på alle disse kortene, kan kanskje si om det overklokkingspotensiale i dette, og hvor mange pipelines?

Lenke til kommentar

Ja, Mye frem og tilbake dette, men nå sletta jeg ordren på 6800, og gikk for 6600GT (golden sample) isteden. (hvis det var dumt vil jeg helst ikke høre om det :p )

Har lest endel om de forskjellige nå, og 6800 har da altså 12 pipelines og yter ganske godt ved klokking, men uklokket er det faktisk dårligere enn 6600 GT i en del tester (pga lav hastighet?)

Etter hva jeg har klart å se er forskjellen på golden samle og vanlig gt bare at GS er ferdig klokket, altså garantert stabil og med garanti klokket, og minne 1,6 ns vs 2,0 ns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...