Gå til innhold

Diskettstasjon på SN85G4V2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

...men dette funker dessverre ikke når man skal installere s-ata i win setupen..

den eneste måten å inst. s-ata drivere på under windows setup, er å benytte den gode gammeldagse interne floppy-porten.

har selv akkurat samme maskin som deg, og skal love deg, det er et salig h****** å få på plass floppy kabelen :)

lykke til!

Lenke til kommentar

trengte ikke no floppy for og instalere win på en maskin med bare sata hd i , bare satte i cd en og instalerte , det var heller ikke med none driver diskett til harddisken

EDIT: dette var riktignokk en vanlig pc men det skal ikke ha noe og si skal det vell ?

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Hvis du trenger driverdiskett (noe du fort finner ut av ved å prøve å kjøre instalasjon) så klarer du alltids å finne en Diskettstasjon et eller annet sted.. elelr ihvertfall få låne.. Men har du ikke så kan det jo være greit å ha en egen også.. koster da bare 100-lappen...

bare ta ut diskettstasjonen igjen etter installasjon av drivere..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Man trenger ikke installere noe via floppy på SN85G4. Les i manualen. Etter det jeg husker er det bare å presse F4 (eller var det F6?) under oppstart, så lokaliserer maskinen harddisken. Veldig lett.

Lenke til kommentar

eh??

neppe. driverene til sata kontrolleren følger ikke med windows. det som stod i manualen var sikkert at man måtte trykke F6 for å få tilgang til disketten med drivere.

rett meg hvis jeg tar feil, men..

har heller aldri hørt om noen som har fått til USB plug under windows setup..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Du tar feil. Hvis du ser i profilen min kan du se at jeg har S-ATA i min SN85G4. Jeg aktiverte S-ATA/RAID-støtte i BIOS og trykket en F(x) under oppstart. Verre var det ikke.

Lenke til kommentar

Du tar ikke feil. I manualen står det klart og tydelig at du må ha en floppy. Sitter og leser det akuratt nå. :-)

Kan jo nevne at også jeg måtte ha floppy når jeg skulle installere windows på s-ata. Har forøvrig samme shuttle modell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Du tar ikke feil. I manualen står det klart og tydelig at du må ha en floppy. Sitter og leser det akuratt nå. :-)

Kan jo nevne at også jeg måtte ha floppy når jeg skulle installere windows på s-ata. Har forøvrig samme shuttle modell.

I manualen til SB81P står det at XP-installasjon må forekomme med stk. floppydisker sammen med en cd, men det er vel ikke helt riktig, er det? Er en del utdatert info i de manualene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...