appelsinbrus Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Skulle hjelpe brodern med å montere "nytt" skjermkort i maskina. Maskina er en Siemens Fujitsu, skjermkortet et Hercules 3D Prophet 4000 XT PCI. PCI pga han ikke har AGP-port. Han har fra før integrert skjermkort. Dette skulle vise seg lettere sagt enn gjort. Det kommer ikke noe bilde opp på skjermen. Skjermen slår seg på når maskina starter og den får signal, men det kommer ikke noe bilde. Jeg har testet kortet i ei annen maskin og der funka det med en gang. Nå har jeg 2 skjermer på maskina, 1 på det integrerte skjermkortet og en på det nye kortet. Har prøvd nye drivere, innstillinger i bios, prøvd å legge til maskinvare i windows. ju neim itt. nå er jeg helt tom for ideer og da håper jeg noen av dere kan hjelpe meg.. leste på nettet at dette kortet var et av de vanskeligste å legge inn på ei maskin med xp, stemmer det? syntes det hørtes litt rart ut.. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 ingen som veit...?? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ingen som veit...?? hAR DU DISABLET DET INTEGRERTE SKJERMKORTET I BIOS? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 har prøvd men det står ikke noe sånt.. det eneste som står er et eller annet med vga... har lest gjennom og prøvd alt.. men hva med støtte for fler skjermer da..? kan det være en mulighet å flashe bios...? ikke at det skulle løse problemet, men kanskje det kunne være greier å finn disablinga i bios da? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 noen andre forslag? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Sjekka om det er noe Jumper innstillinger på hovedkortet eller en liten "fusebox"? Kan hjelpe å stille litt på det. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Må få slått av det integrerte skjermkortet på hovedkortet. Kanskje under "Integrated Peripherials" eller noe i BIOS, der man pleier å finne options for å slå av ting som f.eks integrert LAN, lyd, etc. Hvis ikke du finner det, og hket er skikkelig gammelt (ingen AGP som du sier), kanskje dette gjøres via en jumper og ikke i BIOS...? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) har lett etter jumper-instillinger i manualen som kanskje kan ha noe å si, men fant ikke noe som kunne ha med skjermkortet å gjøre... var jumpere for alt mulig utenom skjermkortet.. arrgh.. men den er ikke SÅ gammel da, kjøpte den jo for 2.5-3 år siden.. og den andre gamle maskina mi, en ibm, er enda gamlere og der var det abre å sette inn kortet så funka det. men det var en her som nevnte at det kanskje kunne være at hovedkortet og skjermkortet ikke klarte å kommunisere.. hva kan jeg gjøre med det, hvis det er det som er problemet? 365 mastercard Endret 6. november 2011 av appelsinbrus Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 men det var en her som nevnte at det kanskje kunne være at hovedkortet og skjermkortet ikke klarte å kommunisere.. hva kan jeg gjøre med det, hvis det er det som er problemet? Det vil nok si at hovedkortet ikke støtter ekstra skjermkort eller at det ikke er satt til å sjekke etter skjermkort i PCI sporet. Prøv å sett i det nye skjermkortet og sett skjermkabelen i det onboard skjermkortet og se hva som skjer da. Da vil du iallefall få bekrefta at hovedkortet ikke prøver PCI sporet. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) det er det jeg gjør. har en skjerm på hver utgang. bare den på onboard funker. hvordan setter jeg den til å se etter skjermkort i pci-sporet da? Endret 24. desember 2004 av appelsinbrus Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 øyh.. fikk det te å funke takk for hjelpa Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 fikk det te å funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå