erlend øye Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg er tilhenger av passiv kjøling og derfor lurer jeg på: 1) Vil det være noe problem å bytte ut chipsetvifta på MSI K8N NEO2 med Zalman Northbridge kjøler? 2) Vil den kjøle bra nok? 3) Og hva menes egentlig med Northbridge chipset? Lenke til kommentar
erlend øye Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 http://forums.anandtech.com/messageview.as...6&enterthread=y Jaja, spørs om Zalman'en får plass ved siden av grafikkkortet... Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Du kan jo lage din egen heat pipe kjøler da . Hvis det finner noen lave heatpipe kjølere til chipset kjøler da. Regner med at den ikke får plass ved siden av Skjermkortet. Men den vifta kan justeres kraftig ned i Core Center da. Endret 23. desember 2004 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
erlend øye Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Du kan jo lage din egen heat pipe kjøler da . Hvis det finner noen lave heatpipe kjølere til chipset kjøler da.Regner med at den ikke får plass ved siden av Skjermkortet. Yep, det finnes, men spørs om noen norske nettbutikker selger det Men den vifta kan justeres kraftig ned i Core Center da.Fortel, fortel Hvor lavt kan jeg sette den for at alt skal gå stabilt? Endret 23. desember 2004 av erlend øye Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Men den vifta kan justeres kraftig ned i Core Center da.Fortel, fortel Hvor lavt kan jeg sette den for at alt skal gå stabilt? Aner ikke har satt den til halvt jeg. Og da er den fin synes jeg. Men tempen i windows er helt på jordet stemmer ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har samme hovedkort med Athlon 64 3200+. I CoreCenter står det at CPU temp er 38 grader (idle) og Sys temp er 9 (!) grader (idle). Det må jo være feil..? NB viften går som om det skulle vært siste gang på over 5000 rpm. Får ikke til å stille hastigheten på den i CoreCenter. Byttet CPU kjøler fra boxed til "CoolerMaster Vortex Dream" med viftestyring, så nå er det den fordømte NB viften som bråker. Har også NV5 kjøler. Har faktisk vurdert å skifte hovedkort til Epox EP-9NDA3+ siden det har god plass til valgfrie NB kjøle-løsninger. Men K8N Neo2 Platinum er et forbasket bra kort! Lenke til kommentar
erlend øye Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Har samme hovedkort med Athlon 64 3200+. I CoreCenter står det at CPU temp er 38 grader (idle) og Sys temp er 9 (!) grader (idle). Det må jo være feil..? NB viften går som om det skulle vært siste gang på over 5000 rpm. Får ikke til å stille hastigheten på den i CoreCenter. Byttet CPU kjøler fra boxed til "CoolerMaster Vortex Dream" med viftestyring, så nå er det den fordømte NB viften som bråker. Har også NV5 kjøler. Har faktisk vurdert å skifte hovedkort til Epox EP-9NDA3+ siden det har god plass til valgfrie NB kjøle-løsninger. Men K8N Neo2 Platinum er et forbasket bra kort! Enig i det. Eneste problemet er jo denne NB-kjøleren, som jeg nå har byttet ut med en Zalman-kjøleribbe. Dette fungerer fint, bortsett fra at den først krasjet med skjermkortet. Løsningen var å bøye pinnene på kjøleribbene, noe som er forholdsvis enkelt siden tynne pinner av aluminium ikke er så harde og bøye. Bare pass på å bøye de sånn at det blir en jevn bue og ikke en knekk i pinnene. Hos meg fungerer dette veldig fint, jeg har kjent på kjøleribba mange ganger, og den er aldri veldig varm, men det er kanskje en forutsetning at du har god nok luftstrøm rundt kjøleribba For å bytte ut NB-kjøleren bør du ta ut hovedkortet. Da er det enkelt å teste om Zalman-kjøleribben kommer i veien for NV5'en. Bare bøy ribbene langt, så skal det gå bra . For at NV-5 skal få plass må du nok bøye 2-3 rader med pinner. Begynn med å bøye den første pinnen i raden, og så tar du en etter en, slik at alle forflytter seg. Det kan være en idé og ta av Zalman-kjøleribben for hver gang du skal bøye litt, når det tilslutt passer tar du den av og smører på kjølepasta, før du setter den på for siste gang. Foresten, du trenger en slik e.l, helst liten med bue: Endret 15. januar 2005 av erlend øye Lenke til kommentar
meastp Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har nettopp montert inn nevnte passive kjøler... funker fint... MSI KT3 ULTRA2-BR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå