Gå til innhold

Windows klikker ved høy frekvens...

Anbefalte innlegg

Jeg har overklokka min Sempron 2400+ til 1.8ghz... det er 200mhz opp.. det er veldig lite synes jeg og vil ha den opp til helst 2ghz.. jeg satte den først på 1.9ghz og den gikk fint... men så satt jeg den på 2ghz og da klikka windows... det sto at "system32.sys" hadde blitt skada eller no.. Så jeg formaterte og prøvde på nytt, men denne gangen så skrudde jeg opp volten... men det samme skjedde..

Hva er feilen?? er dette vanlig?? Plz help me...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har overklokka min Sempron 2400+ til 1.8ghz... det er 200mhz opp.. det er veldig lite synes jeg og vil ha den opp til helst 2ghz.

Vel, prosessoren din er ikke godkjent for den hastigheten, så det er ikke rart om Windows klikker om du ikke vet hvorfor den klikker.

For å være litt frekk: Vil du ha CPU opp i 2GHz? Da kjøper du deg en 2GHz CPU da! :p

Men ble Windows-installasjonen permanent skadet av klokkingen, eller formaterte du bare for å være sikker? Hvis det var permanent, høres det ut som om du har klokket opp andre busser paralelt med FSB, og dermed kanskje skadet harddisker...

Lenke til kommentar
Jeg har overklokka min Sempron 2400+ til 1.8ghz... det er 200mhz opp.. det er veldig lite synes jeg og vil ha den opp til helst 2ghz.

Vel, prosessoren din er ikke godkjent for den hastigheten, så det er ikke rart om Windows klikker om du ikke vet hvorfor den klikker.

For å være litt frekk: Vil du ha CPU opp i 2GHz? Da kjøper du deg en 2GHz CPU da! :p

Men ble Windows-installasjonen permanent skadet av klokkingen, eller formaterte du bare for å være sikker? Hvis det var permanent, høres det ut som om du har klokket opp andre busser paralelt med FSB, og dermed kanskje skadet harddisker...

Kjøpe en på 2ghz?? Da er jo hele vitsen med å overklokke borte!! det er jo det som er gøy....

Og det skjedde når jeg boota opp.... og det kjipe er at jeg har VIA kort så jeg kan ikke locke agp busser og sånt

Lenke til kommentar
Hei har du husket å stille agp/pci locken? agp skal stå på 67mhz. Prøv å øke spenningen på minnet. Hva fsb kjører du?

Jeg satte FSB'en på 190 og Multiplieren på 10... volten på CPUen satte jeg på 1.6-1.7.. husker ikke helt.. Jeg har et VIA kt400 kort så jeg kan ikke locke bussene

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden klokker du FSB så høyt når du ikke kan låse AGP/PCI-bussene. Det er jo som å be om bråk.  :no:

Du kan ikke forvente deg noe annet enn diskkræsj hvis du er så uansvarlig. Håper du har råd til å ødelegge slikt datautstyr.

Jeg tar det som en advarsel... men jeg er n00b med overklokking....Nei jeg har IKKE råd til ny pc... eller komponenter

Men kan jeg sette multiplieren høyere opp uten at det går ut over HW???

Endret av eXX0n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...