White Fox Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Skal bruke en Windows driver til nettverkskortet mitt i Linux. Til dette skal jeg bruke Ndiswrapper.. Men jeg skjønner ikke helt hvoran dets akl utføres. Har lastet ned programmet herfra , og pakket ut filene med winrar. jeg leste deretter litt her , men jeg skjønner ikke så mye. Noen som kan forklare meg litt.. Har skikkelig lyst til å komme igang med Linux nå så det hadde vært fint med litt detaljert hjelp. Mvh Eirik Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Gå inn i mappen og skriv make install (Som root/Superuser) Er du heldig er dette nok for å kompilere og innstallere ndiswrapper kjernemodulen og programmet. Har du ikke kjernekode i /usr/src/linux vil dette feile. Endret 23. desember 2004 av fjotten Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Gå inn i mappen og skriv make install (Som root/Superuser) Denne har jeg lastet ned i windows nå. Skjønner ikke helt hva du mener? Hvordan åpner jeg mappen fra kommandolinjen i Linux? Edit: Hvis det er det du mener da? Sorry, er helt dum sikkert jeg:-p Endret 23. desember 2004 av White Fox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) *slettet* Endret 23. desember 2004 av Slettet+432 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Gå inn i mappen og skriv make install (Som root/Superuser) Denne har jeg lastet ned i windows nå. Skjønner ikke helt hva du mener? Hvordan åpner jeg mappen fra kommandolinjen i Linux? "cd /mappenavn/mappenavn" ? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Uhm, er du i GNU/Linux eller Windows nå? Blir forvirret når du driver og snakker om WinRAR... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Uhm, er du i GNU/Linux eller Windows nå? Blir forvirret når du driver og snakker om WinRAR... WinRAR for Linux Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 My god.. you sick sick person! Vær så snill, bruk kloke programmer som gzip, bzip2 og tar for slikt. Hvilken desktop/windowmanager bruker du? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Såså, i hvert fall positivt at han har fått pakket den ut. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 bare for å få klart det opp. Sorry Sitter i windows og har lastet ned ndiswrapper. har jo ikke internett i Linux. Trenger driverne til kortet. Sorry for at jeg ikke nevnte det. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Driverne til kortet finner du på produsentens hjemmeside (hvilket kort er det forresten?). Disse driverne legger du, gjerne sammen med ndiswrapper, i et kjent sted på Windows-disken din, og så starter du GNU/Linux og kopierer dem over til en mer saklig disk. Deretter kan du følge installasjonsveiledningen du linket til. Hvis det er noe du lurer på, er det veldig greit å spørre konkret akkurat om hva det er. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Hvis du bruker ext3 som filsystem på Linux-partisjonen kan du overføre filene fra Windows -> Linux med dette programmet: http://e2fsprogs.sourceforge.net/ext2.html Ellers kan du alltids montere Windows-disken i Linux og kopiere filene over Endret 23. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hva slags kort er det du har? Og hva er egentlig problemet? Få filene fra windows til Linux? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Driverne til kortet finner du på produsentens hjemmeside (hvilket kort er det forresten?). Disse driverne legger du, gjerne sammen med ndiswrapper, i et kjent sted på Windows-disken din, og så starter du GNU/Linux og kopierer dem over til en mer saklig disk.Deretter kan du følge installasjonsveiledningen du linket til. Hvis det er noe du lurer på, er det veldig greit å spørre konkret akkurat om hva det er. ok.. Men hvordan kopierer jeg de over på windows disken. Tror ikke jeg har sånn "vis windows partisjonen i Linux" på! Edit: bruker ext2 Endret 23. desember 2004 av White Fox Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Monter Windowspartisjonen din. "man mount" gir deg svaret på alle dine spørsmål - eventuelt i kombinasjon med et Google-/forumsøk etter "Linux NTFS" eller noe slikt, Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) "su" "mkdir /windows" "mount /dev/hdX /windows" X = partisjonsnummeret Windows-partisjonen er på. du kan finne det ut ved å kjøre "cfdisk". "cd /windows" Endret 23. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 "su""mkdir /windows" "mount /dev/hdX /windows" X = partisjonsnummeret Windows-partisjonen er på "cd /windows" Takk. Kjøre dette i et shell(eller hva det heter) i Linux.? Skal prøve det jeg.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Husk at du bør sjekke på forhånd om nettverkskortet ditt fungerer med NDisWrapper. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Han gidder jo ikke fortelle oss hva for et kort han har... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Han gidder jo ikke fortelle oss hva for et kort han har... Hvilket er årsaken til misstanken som er grunnen til min kommentar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå