Gå til innhold

Hvordan bruke NdisWrapper?(Lest, men skjønner ikke

Anbefalte innlegg

Skal bruke en Windows driver til nettverkskortet mitt i Linux. Til dette skal jeg bruke Ndiswrapper.. Men jeg skjønner ikke helt hvoran dets akl utføres.

Har lastet ned programmet herfra , og pakket ut filene med winrar. jeg leste deretter litt her , men jeg skjønner ikke så mye. Noen som kan forklare meg litt.. Har skikkelig lyst til å komme igang med Linux nå så det hadde vært fint med litt detaljert hjelp.

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  fjotten skrev:
Gå inn i mappen og skriv make install

(Som root/Superuser)

Denne har jeg lastet ned i windows nå. Skjønner ikke helt hva du mener?

Hvordan åpner jeg mappen fra kommandolinjen i Linux?

Edit: Hvis det er det du mener da?

Sorry, er helt dum sikkert jeg:-p

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Driverne til kortet finner du på produsentens hjemmeside (hvilket kort er det forresten?). Disse driverne legger du, gjerne sammen med ndiswrapper, i et kjent sted på Windows-disken din, og så starter du GNU/Linux og kopierer dem over til en mer saklig disk.

Deretter kan du følge installasjonsveiledningen du linket til. Hvis det er noe du lurer på, er det veldig greit å spørre konkret akkurat om hva det er.

Lenke til kommentar
  gspr skrev:
Driverne til kortet finner du på produsentens hjemmeside (hvilket kort er det forresten?). Disse driverne legger du, gjerne sammen med ndiswrapper, i et kjent sted på Windows-disken din, og så starter du GNU/Linux og kopierer dem over til en mer saklig disk.

Deretter kan du følge installasjonsveiledningen du linket til. Hvis det er noe du lurer på, er det veldig greit å spørre konkret akkurat om hva det er.

ok..

Men hvordan kopierer jeg de over på windows disken. Tror ikke jeg har sånn "vis windows partisjonen i Linux" på!

Edit: bruker ext2

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...