chokke Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 En stund, ca 1 uke siden så jeg på himmelen mesn det var skyet og ganske mørkt. Der var det en lysende flekk bak som lyste og beveget seg til et punk, så tilbake, så fram et par ganger før den gikk til et annet punkt og tilbake, og fram. Føre den plutselig forsvant. Dette har jeg tenkt mye på hva kan være og har tenkt på at dette kunne vært en lyskaster som lyste opp på himmelen, eller en UFO. Dette var 11. desember tror jeg, en lørdag. Lenke til kommentar
Isdas Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hehe... antageligvis en form for romskrot. dette er i alle fall den klart mest brukte forklaringen på slike fenomen... men det kan jo ha vært alt mulig da Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Sikkert Elvis på fylla. Ikke sant, det var lørdag.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Var sikkert bare julenissen på vei hjem... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Er det mulig med sånne unødvendige komentarer som ikke finnes morsomme? irriterende at tråder blir spammet ned på denne måten Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 A: Jeg var edru B: den beveget seg from og tilbake C: Julenissen hadde ikke begynt raidet sitt enda Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Satellitter beveger seg neppe i sikksakk. Du nevner ikke farven, var den blågrønn? Og hvordan er du sikker på at lyset var bakom? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Satellitter beveger seg neppe i sikksakk. Du nevner ikke farven, var den blågrønn? Og hvordan er du sikker på at lyset var bakom? sa at det så ut som det var bakfras, kan også ha vært under skyene, en lyskaster som lsyte opp på en fest eller noe Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Det var derfor jeg lurte. Størrelse og farve på lyspunktet er interessant. F.eks en intens liten lysflekk kan tyde på en laser, er den blågrønn i tillegg tipper jeg på en argon-ionelaser, som brukes til meteorologiske målinger. Det er mange muligheter, men vi trenger mer informasjon for å gjette bedre. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Eller så er det rett og slett nordlys. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 nordlys er det ikke siden nordlys er lengre. Den var 4-kantet/litt rund, hvit som en lampe. Den var litt stor, ca ----------- så stor mellom fingrene på strak arm Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Nordlys kan du lage så stort eller lite du vil, det, forsåvidt. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Ok, skal vi se. Nordlys kan kun sees i vinterhalvåret, så det kunne vært sant. Men for å se nordlys så kreves det en klar og mørk himmel, og ettersom du beskrev en skyet himmel og det er nord-Norge som er plassen for å beskue dette, så var den teorien kvalt. Har også sør/syd-lys men det er på den sørlige halvkule. Dette er rett og slett et slags speilbilde og vises på samme plassen som det gjør i Nord, bare på den sørlige halvkule. Jeg ser at du bor i Oslo, så jeg vet hva det er ettersom jeg selv kommer fra Asker rett utafor. Det er et utested i Grensen(paralellgate med Karl Johan ) som har en kraftig lyskaster. Den er det du har sett, og jeg bor faktisk i Asker og kan se den herfra også. Noen som ble skuffa nå Endret 8. januar 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 nei, jeg ble ikke skuffa, ble fornøyd Gått og irritert meg over hva dette var Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 En annen ting, nordlys beveger seg ikke frem og tilbake og utesteder pleier og gjøre slike stunts i helger. Du sa du så dette på en lørdag, så jeg tror nok saken er løst. Følg med videre i Gaus, Roms og Brumundal i jakten på spektralstenene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå