Gå til innhold

Hva er den beste lederklassen? Begrunn Svaret!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på hva dere synes er den fødte lederklassen i en guild

 

Ta gjerne med både Alliance og Horde

Og husk å begrunne svaret!

 

Jeg synes Paladin er ganske fin

-Først inn, sist ut i kamp

-Digg med healingskills

-Tåler mye, kan trekke monstre vekk fra svake klasser

-Kan holde stand mens de svake klassene løper

- Har en digg stikke-av combo, slik at han kan stikke til slutt han og

 

Har ikke engang vurdert Horde :dontgetit: så derfor vet jeg ingenting om de.

 

Men nå er det deres tur ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Off Topic:

ÅÅÅÅÅÅ, har så lyst til å prøve WoW, ser utrolig tøft ut. Men hvordan i H*******

får jeg spilt det?

Du kan vente til retail kommer ut, eller du kan kjøpe preorderkit og være garantert en plass i Final Beta.. Eller du kan gjøre det på den ulovlige måten, bli med i Korean Beta.

 

Men hvorfor poste det den posten i akkuratt denne tråden?

Lenke til kommentar
Off Topic:

ÅÅÅÅÅÅ, har så lyst til å prøve WoW, ser utrolig tøft ut. Men hvordan i H*******

får jeg spilt det?

Join Final Beta.... Løp og kjøp et preorder kit i en butikk, og vent på at FB skal starte...

 

 

On topic:

 

Enig i at en tank burde være leder.... Paladin høres morro ut, men det blir nok horde på meg... Kanskje en Tauren warrior ville vært bra med styrken sin.....

Lenke til kommentar
-Først inn, sist ut i kamp

-Tåler mye, kan trekke monstre vekk fra svake klasser

-Kan holde stand mens de svake klassene løper

Dette er ikke en paladins oppgave, men en warriors. ;)

Sant det du sier, men en paladin kan også gjøre det da. Hvis man ikke har warrior i guilden. Og paladin er bedre leder enn warrior fordi han kan healing også

 

 

EDIT: 222 Innlegg :w00t:

Endret av eKoFiSK
Lenke til kommentar

Horde

 

jeg mener at en Worrior er det som ville vært best som en leader, fordi Worriors ser store ut, og etter min mening så blir det litt feil å ha en shaman eller warlock til leader. det du sa om paladin funker bra :D tauren worrior f.eks, passer ypperlig til leader, han er STOR (den største rasen i spillet) og har skills som kan trekke til seg folk fra andre svake, og kan ta stun, for så å komme seg selv bort fra kamp, men han kan ikke healing da.

 

en annen som kan passe som en leader er en Druid, i bear form er han en ypperlig sloss figur, og i vanlig form bra til å heale og holde fast folk med roots.

 

og kan komme seg lett bort med ulve form(rett meg om jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Nei, nei, nei...

Rogue eller caster (mage) er først ute i kamp, warrior/tank tar over, og paladin/healer... healer :)

 

Hvem som leder gruppa har uansett ingenting å si, så lenge gruppa fungerer fint sammen. Jeg har bare vært i en gruppe med en totalitær leder to ganger, og begge ganger gikk det helt elendig på grunn av clashende ego, og gruppa falt sammen.

 

Og ja, dette er retail.

Lenke til kommentar
Nei, nei, nei...

Rogue eller caster (mage) er først ute i kamp, warrior/tank tar over, og paladin/healer... healer :)

 

Hvem som leder gruppa har uansett ingenting å si, så lenge gruppa fungerer fint sammen. Jeg har bare vært i en gruppe med en totalitær leder to ganger, og begge ganger gikk det helt elendig på grunn av clashende ego, og gruppa falt sammen.

Du høres ut som en warriors mareritt. En mage som angriper først og peiser på med spells fortjener rett og slett å stryke med. En warrior kan holde på aggro, men det er grenser for hva han kan fjerne. Skal en gruppe fungere bra må de svake klassene være forsiktige med angrep til warrior har opparbedet seg noe aggro. Warrior kan rushe frem mot mobs, og generere rage i samme slengen. Om han skal ha optimal mulighet til å holde på aggro bør han få gjøre dette.

 

Enig i at det ikke spiller noen rolle hvilken klasse som leder ei gruppe, men det kan være veldig nyttig med noen som tar styringen en del ganger. Spesielt har jeg dårlig erfaring med en del rogues som drar på seg abnorme mengder aggro fordi de ikke hører på hva gruppeleder sier, men sniker seg rundt på egenhånd. Nei, det gjelder selvsagt langt fra alle, men det virker som om ustrukturerte spillere som liker å snike seg rundt på farlige plasser trekkes til rogue i en viss grad. Velfungerende grupper må fremfor alt være strukturerte. Én person angriper, de andre venter. Alle må være klare, alle må vite sin rolle osv. For min del kan godt gruppelederen være totalitær så lenge medlemmene i gruppa har vett til å gjøre som han sier.

 

Huntere kan være hendige som gruppeledere noen ganger, da de kan markere mobs slik at alle ser hvilken de skal angripe/hvilken de absolutt ikke skal angripe eller lignende.

 

Men, denne tråden handlet om guilds, og da vil jeg påstå det er revnende likegyldig hvilken klasse vedkommende har, så lenge folk i guilden respekterer ham og godtar det han eller offiserer sier.

Lenke til kommentar

De lærde burde være ledere: Druid, Priest, Mage eller Warlock. De har studert lenge og vel, intelektuelle folk fortjener respekt. (Dessuten får disse klassene så kule klær ;))

 

Ellers så tror jeg at paladiner har gode lederegenskaper (blanding av sterk helt og intelektuell)

 

Warrior er helt utelukket, (bortsjett fra hos orkene) siden ingen vil ha en bajas som sitt forbilde.

 

Hunter kan være en god leder, en som er sterk mot vær og vind, en som kan overleve lenge uten hjelp fra andre. Han er vanligvis ikke en egoist, derfor vil andre se opp på han.

 

Rouge er vel de verste lederne. Det er ingen ære eller respekt i å snike seg rundt for å backstabbe folk.

Lenke til kommentar
De lærde burde være ledere: Druid, Priest, Mage eller Warlock. De har studert lenge og vel, intelektuelle folk fortjener respekt. (Dessuten får disse klassene så kule klær ;))

 

Ellers så tror jeg at paladiner har gode lederegenskaper (blanding av sterk helt og intelektuell)

 

Warrior er helt utelukket, (bortsjett fra hos orkene) siden ingen vil ha en bajas som sitt forbilde.

 

Hunter kan være en god leder, en som er sterk mot vær og vind, en som kan overleve lenge uten hjelp fra andre. Han er vanligvis ikke en egoist, derfor vil andre se opp på han.

 

Rouge er vel de verste lederne. Det er ingen ære eller respekt i å snike seg rundt for å backstabbe folk.

Virker som om du prater om folkene i spillet som egene personer, en worrior må ikke nødig være en bajas, eller hva du skrev, forskjellen på en tauren worrior og en orc worrior er? ( bortsett fra utseende)

 

å det med de lærde? hva mener du? at en som aldri har spillt spille før bare pluttselig ble kjempe god om han valgte en Druid, Priest, Mage eller Warlock, vil heller tro at en f.eks worrior, som du hinter til er så DUM, men har masse spille erfaringer( altså personen som styrer han) ville lønnt seg bedre.

 

en hunter ikke er egoist? dette kommer helt ann på hvem som spiller.

 

og til slutt så kan jeg si meg enig i det med rouge, men det hadde vært litt tøft å hatt en hel guild ute på tokt der alle var rough da, å sneik seg rundt. kunne blitt litt bra ( ikke veit jeg, har aldri testa rough før )

Lenke til kommentar
Off Topic:

ÅÅÅÅÅÅ, har så lyst til å prøve WoW, ser utrolig tøft ut. Men hvordan i H*******

får jeg spilt det?

vent til det kommer ut i Norge, eller kjøp en US retail key på nettet å begynn nå.

 

Og leder i wow er vel mer en RP sak. Og da synes jeg Paladin er det beste bilde på en slik leder.

 

Men uansett så vil nesten bestandig en organisert gruppe med en leder som organiserer og tar bestemelser være mye mer effektiv en f.eks en gruppe der ingen "stands up" og sier hvordan det skal være!

Endret av JRL
Lenke til kommentar
De lærde burde være ledere: Druid, Priest, Mage eller Warlock. De har studert lenge og vel, intelektuelle folk fortjener respekt. (Dessuten får disse klassene så kule klær ;))

 

Ellers så tror jeg at paladiner har gode lederegenskaper (blanding av sterk helt og intelektuell)

 

Warrior er helt utelukket, (bortsjett fra hos orkene) siden ingen vil ha en bajas som sitt forbilde.

 

Hunter kan være en god leder, en som er sterk mot vær og vind, en som kan overleve lenge uten hjelp fra andre. Han er vanligvis ikke en egoist, derfor vil andre se opp på han.

 

Rouge er vel de verste lederne. Det er ingen ære eller respekt i å snike seg rundt for å backstabbe folk.

Virker som om du prater om folkene i spillet som egene personer, en worrior må ikke nødig være en bajas, eller hva du skrev, forskjellen på en tauren worrior og en orc worrior er? ( bortsett fra utseende)

 

å det med de lærde? hva mener du? at en som aldri har spillt spille før bare pluttselig ble kjempe god om han valgte en Druid, Priest, Mage eller Warlock, vil heller tro at en f.eks worrior, som du hinter til er så DUM, men har masse spille erfaringer( altså personen som styrer han) ville lønnt seg bedre.

 

en hunter ikke er egoist? dette kommer helt ann på hvem som spiller.

 

og til slutt så kan jeg si meg enig i det med rouge, men det hadde vært litt tøft å hatt en hel guild ute på tokt der alle var rough da, å sneik seg rundt. kunne blitt litt bra ( ikke veit jeg, har aldri testa rough før )

Personlighetene? Ja selvfølgelig. Det er jo et rollespill. Men jeg kan være enig i at huntere kan være egoister; mange jakter kun for sin egen skyld. Klasser skal matche persnoligheten til den som spiller.

 

Dessuten er diskusjonen hvilken KLASSE lederen skal ha, ikke åssen han er i real-life ;)

 

EDIT: utseende på karakteren har faktisk noe å si...

Endret av Proidiv
Lenke til kommentar

jeg mener warrior er den ultimate lederen. han er sterkest. tåler mest. skader mest i nerkamp. han kan taunte, slik at alle monster attacker kun ham, slik at svake klasser ikke dør. pala er mere som en assisterende melee klasse. han kan hjelpe warrioren hvis han kommer i knipe med å heale og hjelpe til med å drepe monster.

Lenke til kommentar

Det er egentlig umulig å svare på spørsmålet når du stiller det så diffust som du gjør.

 

Spør du om hvem som "leder" i det å være i frontlinjen og ta juling fra mob?

Eller er leder i en liten instanse, pvp-raid, lv60+-raid, guild-leder eller hva er det egentlig du vil oppnå med posten din?

Lenke til kommentar
Det er egentlig umulig å svare på spørsmålet når du stiller det så diffust som du gjør.

 

Spør du om hvem som "leder" i det å være i frontlinjen og ta juling fra mob?

Eller er leder i en liten instanse, pvp-raid, lv60+-raid, guild-leder eller hva er det egentlig du vil oppnå med posten din?

Det står i posten leder i en guild, gjør det ikke?

 

Det vil si.. Den som styrer/kommanderer/er sjef osv.

 

Som sersjanten i en tropp, direktøren i et firma, redaktør i avisa ol.

Lenke til kommentar
Det er egentlig umulig å svare på spørsmålet når du stiller det så diffust som du gjør.

 

Spør du om hvem som "leder" i det å være i frontlinjen og ta juling fra mob?

Eller er leder i en liten instanse, pvp-raid, lv60+-raid, guild-leder eller hva er det egentlig du vil oppnå med posten din?

Det står i posten leder i en guild, gjør det ikke?

 

Det vil si.. Den som styrer/kommanderer/er sjef osv.

 

Som sersjanten i en tropp, direktøren i et firma, redaktør i avisa ol.

Hvis det er slik har det ingenting å si hvilken klasse man spiller.

 

En effektiv "Guildmaster"/guildleder er en som kan hånskes forskjellige typer personer, holde moralen oppe, og styre guilden i en enhet i rett retning. Skal guilden fokusere på det ene eller andre? (Det har ingenting å si om det er en rogue, en mage eller en shaman).

 

en effektiv guildleder er den som har tid og egenskaper med mennesker, ikke den som har den "kuleste" paladinen.

Lenke til kommentar

Kan si det sånn at hvis en (f.eks)mage skal lede guilden/gruppa /what so ever inn i en kamp, enten med et monster eller med mennesker. Så bør jo han gå først inn og sist ut. Det ville alle gode ledere gjort right? Men går han inn i det hele tatt er det store sjanser for at han blir slakta? Så der får mage og andre "svake"(les: tåler lite) klasser et lite minus. Men mage som er ment som ranged, får bedre overblikk over kampen. Og kan derfor se helheten og sende de andre guildmedlemmene på riktig fiende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...