Skrue Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Bare som et lite tips: De aller fleste av oss må før eller siden av forskjellige årsaker, resette BIOS. Har man en "hardstappa" maskin, (f.eks.en vanntank plassert foran hovedkort / jumper),kan det av og til være vanskelig å nå den elendige jumperen på hovedkortet, det er nå min erfaring. Her er løsningen, som i allefall jeg fant ganske smart, og de som har drevet litt med radiostyrte biler / fly etc, vil straks skjønne hva det dreier seg om! Kontakten fra en vanlig servo viser seg å passe perfekt over de tre pinnene for BIOS-jumperen. Kontakten er jo utstyrt med en treleder-kabel, og kobler man denne på riktig måte til en passende vippebryter, har man straks en grei måte å resette BIOS på! Bryteren kan man jo plassere på et hensiktsmessig sted, så slipper man å knote bak alskens "rusk og rask"! Men husk nå for all del: Resettes BIOS med maskinen i drift, går det "åt skogen" med hovedkortet!! Bryteren bør derfor plasseres på et sted der man ikke uten videre kan komme til å daske til den! Herved formidlet, til dere som måtte ha behov for en slik løsning! Lenke til kommentar
Dings Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Genialt... Bare plasser bryteren slik at alle som plukker på kabinettet og ser bryteren ikke sier "hva er denne til" og plukker litt for mye... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 hehe, bryteren må selvsagt plasseres "lurt"! Utenfor rekkevidde for klåfingrede personer! Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 hihi, lenge leve latskapen! Tror jeg starter en ny organisasjon jeg: Norges Late Landsmenn hehe, fin sak d der... og jeg syns egentlig synd på de som må ha stressa frem til denne postingen kom Lenke til kommentar
[bErZeRk] Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 synes det er greiere å starte opp med insert knappen inne jeg, for da starter man opp med default bios inst. Rart vis det ikke er andre HK er abit som har denne funksjonen, den er veldig praktisk. Lenke til kommentar
Inkontinentus Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 fett Skrue, dette skal prøves :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå