Fragletrollet Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Halloys. Jeg trenger ny cpu og hovedkort, skal brukes til musikk"produksjon". Har alt annet, så jeg lurt på om dere kunne komme med noen anbefalinger. Har ca 3500 å rutte med. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hvilke programmer skal du bruke? Vi hadde en ganske stor debatt angående hva som egnet seg til lydprosuksjon her. Han skulle bruke Pro Tools og fant ut at AMD64 var best egnet. Det kom ihvertfall overaskende på meg pleier å anbefalle Intel til mulitmedia. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Vel, bruker først og fremst FruityLoops, Ableton Live4 og Cool Edit pro, men Cubase og Reason og kanskje Wavelab vil ev. bli brukt. Tenkte vel først og fremst på et amd64 system, om det er å anbefale? Edit.: ang varme med prosessor osv, så er ikke det så farlig, har vannkjøling. Endret 23. desember 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Som sagt så anbefaller jeg Intel til multimedia. Intel har bla. Hyper Threadning som kommer veldig godt med. Det at de også scorer hakket høyere i de fleste benchmark på diverse multimedie-applikasjoner er jo også en fordel. Personlig bruker jeg en Intel-plattform til videoredigering og er storfornøyd med det. Det du sier med varme er interessant, for det var en av argumentene for AMD64 i tråden jeg viste til. ASUS P5GD1 950,- Intel Pentium 4 550 (3.4 GHz) 2250,- Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Som sagt så anbefaller jeg Intel til multimedia.Intel har bla. Hyper Threadning som kommer veldig godt med. Det at de også scorer hakket høyere i de fleste benchmark på diverse multimedie-applikasjoner er jo også en fordel. Personlig bruker jeg en Intel-plattform til videoredigering og er storfornøyd med det. Det du sier med varme er interessant, for det var en av argumentene for AMD64 i tråden jeg viste til. ASUS P5GD1 950,- Intel Pentium 4 550 (3.4 GHz) 2250,- *EDIT: Kanskje skrive litt også? Intel er som sagt hakket bedre på multimedia, så jeg er veldig enig i det kenneth skriver. Endret 23. desember 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ka med dette hk`et og denne cpu`en ? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ka med dette hk`et og denne cpu`en ? Sakl man ha AMD64 vil jeg foreslå MSI K8N Neo Platinum. Med det budsjettet har han vel nesten råd til s939-versjonen og. Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ka med dette hk`et og denne cpu`en ? Sakl man ha AMD64 vil jeg foreslå MSI K8N Neo Platinum. Med det budsjettet har han vel nesten råd til s939-versjonen og. ja, men no tok eg bare da besta eg veit om, har ikke så mye erfaring med S754 og S939 Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ville gått for et i875-hovedkort og den raskeste socet 478-prosessoren du får tak i. Grunnen til dette er at dette er svært stabilt, samtidig som du kan bruke DDR-ram, som er billigere enn DDR2 som brukes med de nyeste intl-brikkesettene- dessuten er DDR2 langsommmere enn DDR på samme klokkefrekvens. Kjøp og en stillegående CPU-kjøler og siden BOXED-kjøleren bråker fælt. (men kan sikkert kjøle godt nok i Sahara) Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ville gått for et i875-hovedkort og den raskeste socet 478-prosessoren du får tak i. Grunnen til dette er at dette er svært stabilt, samtidig som du kan bruke DDR-ram, som er billigere enn DDR2 som brukes med de nyeste intl-brikkesettene- dessuten er DDR2 langsommmere enn DDR på samme klokkefrekvens. Kjøp og en stillegående CPU-kjøler og siden BOXED-kjøleren bråker fælt. (men kan sikkert kjøle godt nok i Sahara) i915G brikkesettet kan brukes med DDR1 og vil dermed være like billig på den fronten. Og som han sa; så har han vannkjøling. Varme og støy er derfor ikke noe problem. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Men yter ikke amd64 (3400+ frks) bedre enn en p4 3.2? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Men yter ikke amd64 (3400+ frks) bedre enn en p4 3.2? For det meste kun på spill og sånne ting. Til multimedia er Intel som sagt bedre. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Spill går vel under multimedia? :/ Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Spill går vel under multimedia? :/ Ok da.... videoredigering, komprimering and that shit.. sorry, er litt seint. Lenke til kommentar
dmx Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 P4 prosessorer er til programware og AMD cpuer er til spill og sånt. så jeg anbefaler at du går for P4.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Men hvilken plattform er best for FL Studio? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Det vet jeg ikke, men søk litt på sidene til fruity loops, kanskje de har noe forum etc. Det ligger sikkert der en plass. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 De har et forum, men kun for betalende kunder, noe jeg ikke er (enda). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå