tariq Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg er ute etter en maskin som skal erstatte den stasjonære, og ønsker da en "bærbar" med 17" skjerm. Skal bruke den til tung grafikk, så er avhengig av kraft på det området. Har ikke fullstendig oversikt over hva som finnes på markedet, men vet at Dell, Toshiba og Whitebox har slike. Sistnevnte er basert på P4 prosessor, og har kort batterilevetid. Dette trekker ned for meg da jeg skal bruke den en del på reise. Ønsker tips, råd og tilbakemeldinger fra folk som har erfaring med dette. Føler meg helt lost, så alt mottas med takk. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Den nye Dell 9200 med centrino teknologi hadde vært et bra valg for deg, med tanke på batteritid. Lenke til kommentar
barks Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hmm, ettersom du sier grafikk men ikke nevner spilling kanskje en Mac PowerBook 17" kan være noe? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hmm, ettersom du sier grafikk men ikke nevner spilling kanskje en Mac PowerBook 17" kan være noe? Ahh. Den er lekker ja. 100% lydløs er den også. Kan ikke akkurat si det samme om dell, som jeg også av personlig erfaring fraråder å kjøpe. Det er vel heller ingen tvil om hvilken plattform som er foretrukket i "grafisk behandling"-bransjen. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 17" PB er lekker ja, men prisen ødelegger alt...og batterilevetid er ikke mye å skryte av heller mener jeg. Lenke til kommentar
tariq Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Burde nok ha vært mer spesifikk ang. hva maskinen skal brukes til, men ja den skal bl.a. brukes til spill. Ellers skal den brukes til tyngre programmer innen harddiskrecording og sequencing. En av dere fraråder å kjøpe Dell. Dell Inspiron 9200 er en aktuell maskin for meg, så jeg vil gjerne vite litt mer om hvorfor jeg bør unngå Dell. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 HP har også en, men jeg vet ikke hvor lenge den kan gå på batteri Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det blir isåfall under to timer. Jeg hadde satset på Dell 9200. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 En av dere fraråder å kjøpe Dell. Dell Inspiron 9200 er en aktuell maskin for meg, så jeg vil gjerne vite litt mer om hvorfor jeg bør unngå Dell. Nei, egentlig vil du ikke vite det. Tro meg. Det blir som å reise seg på landsmøtet til LO og si "Jeg vil gjerne vite hva som egentlig er så galt med Carl I. Hagen"... Det er rett og slett blitt et religiøst spørsmål for enkelte her. Flesteparten av dem har ikke en gang hatt en Dell-maskin. Når det er sagt, det er kommet rapporter om minst sagt firkantet kundeservice fra enkelte som har hatt problemer med Dell-maskiner. På den annen side har vi de som forteller at Dell-teknikere har kjørt 2 timer for å skifte harddisk eller hva det måtte være under Dells "På stedet" service, uten noen kostnad utover det avtalen koster. 9200 ser ut til å være en kanonmaskin. Men den har ikke vært på markedet mer enn noen måneder, så det for tidlig å si hvor stabil og holdbar den er. Geir Lenke til kommentar
Tored Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 HP Pavillion zd7381 En lekker bærbar maskin med fullt tastatur, markedets beste høytalere, godt skjermkort, beskyttelsesglass forann skjermen, 1024mb ram og 100 gb harddisk. Kraftplugg uten tvil. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 HP Pavillion zd7381 En lekker bærbar maskin med fullt tastatur, markedets beste høytalere, godt skjermkort, beskyttelsesglass forann skjermen, 1024mb ram og 100 gb harddisk. Kraftplugg uten tvil. Ser meget fin ut den, men den vil brpke betraktelig mer enn 9200 fra Dell. Den jeg ville satset på, egentlig. Men med samme konfig vil Dell`en blir dyrere. Mye pga. supportavtaler og da, og det koster en liten formue å oppgradere... Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) HP Pavillion zd7381 En lekker bærbar maskin med fullt tastatur, markedets beste høytalere, godt skjermkort, beskyttelsesglass forann skjermen, 1024mb ram og 100 gb harddisk. Kraftplugg uten tvil. Den vil sannsynligvis bråke en god del, ha dårlig batterikapasitet og sjekk oppløsningen. 1280 x 800 vil jeg tro at blir vell smått til grafisk bruk. Sitter selv på en Dell Inspiron 8600c og er strålende fornøyd med den. Bråker minimalt, har god batterikapasitet og kan en gnall god skjerm (15,4" Widescreen med 1680 x 1050 i oppløsning). Eneste negativet jeg kan trekke fram er byggekvaliteten. Er en del plastikfølelse av den. Legger egentlig ikke merke til det før jeg bruker f.eks søster sin G551 for så å bruke min igjen. Hvis du går for 9200 så vil jeg anbefale deg å oppgradere minst mulig hos Dell, de har horrible priser, spessielt på ram. Velg heller billigste harddisk og ram hos Dell, for så bytte de etter at du har fått maskinen. Er en del å spare på dette. Vet at kundeservice på Dell har fått et frynsette rykte, men har personlig ikke hatt behov for til å bruke den. En annen ting du bør tenke på, har du behov for 17" skjerm? Ble selv overrasket over hvor stor maskinen min ble og den har "bare" 15,4". Hvis du får for en "vanlig" 15,1" 4:3 skjerm så har du et mye større market å velge i. Du sier jo selv at den skal være en desktop erstatter, så muligheten til en ekstern skjerm er jo der. Endret 23. desember 2004 av phoen|x Lenke til kommentar
tariq Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Har lest en test i hjemme PC nylig. De testet bærbare maskiner, og tre av dem hadde eller kunne leveres med 17". Disse var HP Pavillion, Whitebox og Toshiba Qosmio. HP fikk negativt for ikke lyssterk nok skjerm og skjermkort, Whitebox fikk negativt for varme og støy, mens Toshiba, som forøvrig vant testen, fikk negativt for skjermkort. Har lest diverse om Whitebox og deres kundeservice som gjør meg skeptisk, og noen har tydeligvis tilsvarende erfaring med Dell. Det som evt. trekker ned på Dell Inspiron 9200 er at den ikke har den nye skjermteknologien (glassklar skjerm) som de tre andre. Toshiba og Whitebox har dessuten innebygd TV tuner. Dette høres kjekt ut når man reiser en del, men fungerer det egentlig bra? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Har lest en test i hjemme PC nylig. De testet bærbare maskiner, og tre av dem hadde eller kunne leveres med 17". Disse var HP Pavillion, Whitebox og Toshiba Qosmio. HP fikk negativt for ikke lyssterk nok skjerm og skjermkort, Whitebox fikk negativt for varme og støy, mens Toshiba, som forøvrig vant testen, fikk negativt for skjermkort. Har lest diverse om Whitebox og deres kundeservice som gjør meg skeptisk, og noen har tydeligvis tilsvarende erfaring med Dell. Det som evt. trekker ned på Dell Inspiron 9200 er at den ikke har den nye skjermteknologien (glassklar skjerm) som de tre andre. Toshiba og Whitebox har dessuten innebygd TV tuner. Dette høres kjekt ut når man reiser en del, men fungerer det egentlig bra? Nå er jeg ikke sikker på hvilket panel som brukes i 9200, men den kan umulig være dårligere enn min 8600. Dell er kjent for å ha gode skjermer. Når det gjelder Toshiba maskinen så må du vurdere hvor stort behov du har for å spille. TV-tuner er kjekt, men trenger du egentlig det? Hvis behovet er stor så går det jo ant å bruke ekstern tv-tuner. Hvis du har mulighet burde du dra til en butikk som har disse maskinene og testet de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå