Gå til innhold

Varm CPU! Trenger hjelp ASAP!

Anbefalte innlegg

Jeg stakk på Microplex idag og kjøpte to nye MIST vifter og to system vifter + en Thermalright CPU-kjøleribbe. Jeg satt da en MIST-vifte på kjøleribben, også tok jeg selvfølgelig på kjølepasta. Når jeg da startet opp maskinen, og gikk inn i BIOS så viste det seg at temperaturen på CPU-en varierer fra 60-80 grader.

Jeg har ingen peiling på hva som er gærnt, det er også viftestyring på den MIST-vifta, og denne står på maks. Jeg sitter på denne maskinen nå, så et kjapt svar før hele CPU-en går til helvete hadde vært bra!

BTW; Jeg fikk med små runde puter i kjøleribben, som har en klistreside på den ene siden. Dette er på alle fire, hva skal disse brukes til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at enkelte bioser kjører full last (100% load) på CPU'en, som vil vise tempen ved denne lasten. Prøv å laste ned et windows-program eller lignende for å lese av tempen mer korrekt - så vil du nok oppleve andre resultater på målingene dine. (Forutsatt at kjøleløsningen din er korrekt montert - Har ikke kjenneskap til den du omtaler, så det kan jeg desverre ikke uttale meg om).

Prøv f.eks. med Motherboard Monitor: Lastes ned her!

Lenke til kommentar

Nå lastet jeg ned EVEREST, og der står det at CPU temperaturen er 37 grader. Men nå har det skjedd noe annet dritt, når jeg har FSB-en på 133MHZ så RS-er maskinen seg akkurat når maskina skal inn i Windows. Har jeg den på 100MHZ så funker det, men da sitter jeg med en 1,2 GHZ istedenfor en 1,8 :(

Noen tips på hvordan jeg kan fikse dette?

Har forresten akkurat flashet BIOS-en, men dette hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar
BTW; Jeg fikk med små runde puter i kjøleribben, som har en klistreside på den ene siden. Dette er på alle fire, hva skal disse brukes til?

Er ikke sikker på hve du mener ifb. med kjøleribben. Men hvis det er en SocketA CPU så har den slike som sitter på CPU'en for å fjære av og stabilisere kjøleribba så man ikke like lett ødelegger den sprø kjernen.

Du har sjekket at du ikke har skadet kjernen?

Lenke til kommentar
Nå lastet jeg ned EVEREST, og der står det at CPU temperaturen er 37 grader. Men nå har det skjedd noe annet dritt, når jeg har FSB-en på 133MHZ så RS-er maskinen seg akkurat når maskina skal inn i Windows. Har jeg den på 100MHZ så funker det, men da sitter jeg med en 1,2 GHZ istedenfor en 1,8 :(

Noen tips på hvordan jeg kan fikse dette?

Har forresten akkurat flashet BIOS-en, men dette hjalp heller ikke.

sett den bare tilbake til normal da, det skulle funke fint. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...