Illmatic Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) hei. jeg har akkurat kjøpt meg en ny pc, se profil for sepcs. ifølge msi core center var temperaturen på cpu'n min nede på 28 grader i går, og systemet var på 33-36 grader. dette var mens jeg var i windows (msn og opera), kan dette stemme? jeg ser nå etter at jeg har spillt litt doom 3 at temperaturene er 44 og 40 grader. jeg brukte cool n'quiet i går. ps: jeg har ikke overklokket noe og alle vifter er originale. Endret 23. desember 2004 av Gamer-guru Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 vel det er jo normalt at temperaturen går opp under load ? Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 ja, men er det fysisk mulig at cpu'n kan være på 28 grader og systemet på 36 grader samtidig? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Normalt sett ved luftkjøling vil vel alltid sys temp. <= CPU. Men det kan jo være unntak her som gjør at sys føleren får høyere temp målinger. Har du oppgradert bios etc? Endret 23. desember 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 har ikke oppdatert bios, skal kankjse gjøre det etterpå. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 CPU har lavere temp enn hk?? Merkelig...! Kanskje du har ei kickass cpu vifte å dårlig kjøling på hk? Ikke vet jeg, men det hørtes merkelig ut! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Jeg har samme kortet men med nyeste BIOS (1.4) og stoler lite og ingenting på hverken temperaturmålinger eller spenningsmålinger. Min systemtemperatur ligger stabilt på 22 grader i følge CoreCell, dette med en romtemperatur på 26 grader(!). Lenke til kommentar
frentix Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Jeg hadde også samme problemet før jeg oppdaterte bios på mitt kort , så du kan jo prøve det og se om ikke de forandrer seg etterpå. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 jeg har oppdatert bios. akkurat nå er cpu temp på 26 grader og sys på 31. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 jeg har oppdatert bios. akkurat nå er cpu temp på 26 grader og sys på 31. Har du minus grader på rommet eller? (du bør kansje lukke vinduet ) Systemtempen virker normal, men CPU tempen er vill Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 okay, nå har cpu holdt seg på 34-36 en stund og sys på 34-35, virker mer normalt. men er vel greie temperaturer fordet? Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) okay, nå har cpu holdt seg på 34-36 en stund og sys på 34-35, virker mer normalt. men er vel greie temperaturer fordet? Ja de virker mere normale nå, men cpu tempen er fortsatt litt lav Endret 26. desember 2004 av Blue--Sky Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har hatt mange hovedkort gjennom tidene som viser alt for høy System Temp. Det har rett og slett å gjøre med plasseringen av føleren. Man burde i slike tilfeller om man er interessert i å få korrekt temperatur bare sette inn en ekstern temperatur føler. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) OT: Hvorfor er det så mange som skriver OCZ som OZC? hehe, ikke så lett å egentlig å huske ordlyden på den, jeg er er en av de som har skrevet det feil. Blue--Sky, Apropo signaturen din, OZC Powerstream 420w. FAR CRY!!! https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19064 Endret 26. desember 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har hatt mange hovedkort gjennom tidene som viser alt for høy System Temp. Det har rett og slett å gjøre med plasseringen av føleren. Man burde i slike tilfeller om man er interessert i å få korrekt temperatur bare sette inn en ekstern temperatur føler. Støtter den og antydet vel noe lignende tidligere. Så følg rådet og sett inn en ekstra sensor. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg har faktisk samme problemet. Jeg har en A64 3000+ og kv8-max3 hovedkort. I går lå CPU tempen på 18 grader mens systemet lå på 35 grader. Noe er virkelig gale men vet ikke hva, har oppdatert bios og alt. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 OT: Hvorfor er det så mange som skriver OCZ som OZC? hehe, ikke så lett å egentlig å huske ordlyden på den, jeg er er en av de som har skrevet det feil. Blue--Sky, Apropo signaturen din, OZC Powerstream 420w. FAR CRY!!! https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19064 Ups......hehe (litt flau, kunne du ikke sendt et pm... ) fikset nå. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hehe ok, joda men tenkte ikke på det der og da. Men jeg har skrevet det feil selv og det skjer jo det Sett mange som gjør det hehe. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Hehe ok, joda men tenkte ikke på det der og da. Men jeg har skrevet det feil selv og det skjer jo det Sett mange som gjør det hehe. Var ment som en liten spøk..(man det hadde jo ikke gjort noe om jeg hadde fått et pm).... Takk for at du sa i fra iallefall Endret 28. desember 2004 av Blue--Sky Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 I mitt nye system ligger cpu på 40-50 grader idle. Og den har vært oppe i 60 grader under load i HL2. Jeg har spilt i minst 4-5 timer uten problemer. Selv om jeg syntes temp er noe høy på cpu. System er rundt 26 grader. AMD 3500+ winchester BOXED vifte Har også MSI Neo2 Platinum HK. Det rare er at cpu er rett oppe i over 40 grader når jeg starter pc'en. Dvs mindre enn 1 min etetr at jeg slår der på. Vet ikke om mine temp stemmer, men som sagt så er pc'en min dønn stabil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå