Gå til innhold

hardware til serverbygging

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo... kommer til å koble opp mot adsl routeren til nextgentel.. er vel 1.2Mbit/s inn og 500-600 kbit/s ut(sånn ca hvertfall)

tenkte på en enkel greie...skal kun brukes til filer altså musikk,kanskje noe film + annet software..

(tenkte å sette den opp ved ftp..fins det andre kjappere måter?...

sansynligheten for at mange vil bruke explorer nettleser og laste opp direkte fra den er stor.....kan ofte kræsje på den måten..men er det avhengig av hvordan jeg setter opp serveren?)

størrelsen tja..ikke så mye å si egentlig..tenkte å bruke et rack kabinett..

men er viktig at den ikke bråker altfor mye..

takker

Lenke til kommentar

Mine tanker om dette:

Jeg bruker brodern sin maksin som liten server, han har 550mhz p3 og 128mb ram... @100mbit, lan... Du merker ikke om du laster fra en maskin i 100000kr klassen eller om du laster fra en maskin som er 4år gammel, så lenge du har 100mbit og gode disker/ryddig er det ikke noe problem. På 100MBit får du 12Mb/s uansett om du laster fra..... du skjønner :p

Går for en billig cpu/ram og bruk litt cash på hk og hardisker, gjerne et innebygga nettverkskort... Husk at du klarer å Streame ALT på 100MBit. filmer++ Og maskinen kommer aldri til å bli e flaskehals så lenge det bare er et par brukere i gangen inne på den....

Klokere? Neeeehhhh :)

Lenke til kommentar

hm...sorry men nå ble jeg litt forvirra.. har jo ikke mer 1200/384 kilo bit per sek..

ossen kan jeg da få en streaming på 12,5 MB i sek da...???

en ting til..

hvis jeg setter opp min gamle pc som server er det greit å ha tilgang til denne uten å koble opp skjerm og tastatur på den...hvordan kan jeg få det?

er vel et slags trojaner program jeg må bruke?

eller hva blir enklest...

takk for svar

Lenke til kommentar
De mente hvis du bruker den på LAN, bare for å illustrere at forskjellen på dyrt og billig ikke er stor.

http://www.realvnc.com/ For å fjernadministrere PC-en.

Server skal ikke kjøre GUI. Bruk heller SSH.

enklere å bare kjøre windows på den og bruke VNC

med SSH trenger du SSH server til windows, eller begynne å lære deg BSD/Linux

dessuten, med windows på den har du mulighet for å bruke den som vanlig PC en eller annen gang

Lenke til kommentar
De mente hvis du bruker den på LAN, bare for å illustrere at forskjellen på dyrt og billig ikke er stor.

http://www.realvnc.com/ For å fjernadministrere PC-en.

Server skal ikke kjøre GUI. Bruk heller SSH.

enklere å bare kjøre windows på den og bruke VNC

med SSH trenger du SSH server til windows, eller begynne å lære deg BSD/Linux

dessuten, med windows på den har du mulighet for å bruke den som vanlig PC en eller annen gang

Vet det, men jeg ville aldri anbefale Windows til server. Vil man prøve server seriøst så bør man gå for Linux. Ikke sitte å knote med Windows.

Lenke til kommentar

da må vi jo nesten inn og definere server da.

dette er jo ikke noe top secrew stæsj han skal bruke den til ala CIA etc, men rett og slett en boks han kan styre fra sin egen PC som han kan bruke til å dele filer etc. og bruke den som FTP/web

windows av noe slag

Foxserv til web

bulletproofFTP som ftp server

VNC til styring av den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...