musicmixer04 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 tenkte å bygge en enkel server i rackdesign noe spess cpu som anbefales? noe forslag til hardware? takker for alle svar mm04 Lenke til kommentar
War Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ingen formening om pris ,hastighet og størrelse? Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 jo... kommer til å koble opp mot adsl routeren til nextgentel.. er vel 1.2Mbit/s inn og 500-600 kbit/s ut(sånn ca hvertfall) tenkte på en enkel greie...skal kun brukes til filer altså musikk,kanskje noe film + annet software.. (tenkte å sette den opp ved ftp..fins det andre kjappere måter?... sansynligheten for at mange vil bruke explorer nettleser og laste opp direkte fra den er stor.....kan ofte kræsje på den måten..men er det avhengig av hvordan jeg setter opp serveren?) størrelsen tja..ikke så mye å si egentlig..tenkte å bruke et rack kabinett.. men er viktig at den ikke bråker altfor mye.. takker Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 skal du ha en server i 50.000 klassen eller 2.000 klassen? Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Er ikkje rack løsninger ganske dyrt? Såfall ville eg bare gått for noe standard kabinett greier. Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 heller 2000 klassen ja...noen gig må det også være Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Dette er den billigste rack løsningen fra dell: DELL Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 heller 2000 klassen ja...noen gig må det også være Kjøp deg en helt normal pc som du setter opp som en server. Det er det du bør til ditt bruk. En gammel pc med en ny hardisk er også et alternativ. Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 takk. kul den dell greia.. har forsåvidt en gammel pentium 3 pc... har tenkt¨å putte i et netverkskort og en større harddisk.. er ftp beste greia å bruke? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Da syns jeg du bør bruke den gamle Pentium 3 maskinen din istedet for å kjøpe nytt, noe som er helt meningsløst med dine bruksområder.. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Ftp er en fin bil ja ! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Mine tanker om dette: Jeg bruker brodern sin maksin som liten server, han har 550mhz p3 og 128mb ram... @100mbit, lan... Du merker ikke om du laster fra en maskin i 100000kr klassen eller om du laster fra en maskin som er 4år gammel, så lenge du har 100mbit og gode disker/ryddig er det ikke noe problem. På 100MBit får du 12Mb/s uansett om du laster fra..... du skjønner Går for en billig cpu/ram og bruk litt cash på hk og hardisker, gjerne et innebygga nettverkskort... Husk at du klarer å Streame ALT på 100MBit. filmer++ Og maskinen kommer aldri til å bli e flaskehals så lenge det bare er et par brukere i gangen inne på den.... Klokere? Neeeehhhh Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 På 100MBit får du 12Mb/s uansett om du laster fra..... du skjønner Tror vi sier 100Mb/s og 12,5MB/s Lenke til kommentar
slettet Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 .. som teoretisk topphastigheit, ja... Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 hm...sorry men nå ble jeg litt forvirra.. har jo ikke mer 1200/384 kilo bit per sek.. ossen kan jeg da få en streaming på 12,5 MB i sek da...??? en ting til.. hvis jeg setter opp min gamle pc som server er det greit å ha tilgang til denne uten å koble opp skjerm og tastatur på den...hvordan kan jeg få det? er vel et slags trojaner program jeg må bruke? eller hva blir enklest... takk for svar Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 De mente hvis du bruker den på LAN, bare for å illustrere at forskjellen på dyrt og billig ikke er stor. http://www.realvnc.com/ For å fjernadministrere PC-en. Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 De mente hvis du bruker den på LAN, bare for å illustrere at forskjellen på dyrt og billig ikke er stor. http://www.realvnc.com/ For å fjernadministrere PC-en. Server skal ikke kjøre GUI. Bruk heller SSH. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 De mente hvis du bruker den på LAN, bare for å illustrere at forskjellen på dyrt og billig ikke er stor. http://www.realvnc.com/ For å fjernadministrere PC-en. Server skal ikke kjøre GUI. Bruk heller SSH. enklere å bare kjøre windows på den og bruke VNC med SSH trenger du SSH server til windows, eller begynne å lære deg BSD/Linux dessuten, med windows på den har du mulighet for å bruke den som vanlig PC en eller annen gang Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 De mente hvis du bruker den på LAN, bare for å illustrere at forskjellen på dyrt og billig ikke er stor. http://www.realvnc.com/ For å fjernadministrere PC-en. Server skal ikke kjøre GUI. Bruk heller SSH. enklere å bare kjøre windows på den og bruke VNC med SSH trenger du SSH server til windows, eller begynne å lære deg BSD/Linux dessuten, med windows på den har du mulighet for å bruke den som vanlig PC en eller annen gang Vet det, men jeg ville aldri anbefale Windows til server. Vil man prøve server seriøst så bør man gå for Linux. Ikke sitte å knote med Windows. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 da må vi jo nesten inn og definere server da. dette er jo ikke noe top secrew stæsj han skal bruke den til ala CIA etc, men rett og slett en boks han kan styre fra sin egen PC som han kan bruke til å dele filer etc. og bruke den som FTP/web windows av noe slag Foxserv til web bulletproofFTP som ftp server VNC til styring av den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå