int20h Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Notebook-batteri som varer hele dagen I løpet av få år kan vi se enorm levetid på batterier som brukes i bærbare datamaskiner. Intel mener i første omgang vi kan se frem til batterier som varer en hel dag. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ah, dette har jeg ventet på Jeg synes dagens batterier rett og slett ikke er gode nok. Men så var det 8/24 timer, da. Det er jo vesentlig forskjell her. Som skrevet i artikkelen, ville det ikke være noe særlig å skryte over dersom det "bare" er snakk om 8 timer. Kan ikke tenke meg at det ville gjøres et stort nummer av dette dersom det ikke var snakk om mer. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 dette hadde jo vært herlig da, selv om jeg må si jeg er litt pessimistisk.. tviler på at man får se noen 24 timers batterier med det første.. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Håper de mener 24 timer. Det hadde vært noe det! Kunne sett på hele Band of Brother serien på lange reiser Et ekstra batteri kommer godt med da... Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Tviler litt på at vi får se 24-timers-batteri med det første. Hvis dataprodusentene får tilgang til det, vil de bare sette inn flere strømkrevende komponenter. Over 10 timer bør det være gode muligheter til. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Produsentene kommer sikkert til å bare hive i flere strømkrevende komponenter og da sitter vi igjen, som vanlig, med "normal" batterilevetid. Du slo meg der Darth Endret 23. desember 2004 av toretors Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 de mener nok 12t eller noe.. men dette er jo en helt latterlig artikkel. Det står jo intet om hvordan de har tenkt til å forbedre batterilevetiden. Overgang fra lithium til nytt stoff? Dette blir for dumt... Og jeg håper da for guds skyld de klarer 8t innen 2010, det er jo 5 år til! Tenk dere PC'ene vi hadde for 5 år siden! p3 500Mhz? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 merkelig artikkel, men det er jo gode nyheter, mangler info rundt dette her som nevnt tidligere. og mener det er fujitsu siemens lifebook p7010 som har en levetid på rundt 7,5 timer, så det burde jo være mer enn 8 timer de mener Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 de mener nok 12t eller noe.. men dette er jo en helt latterlig artikkel. Det står jo intet om hvordan de har tenkt til å forbedre batterilevetiden. Overgang fra lithium til nytt stoff? Dette blir for dumt... Og jeg håper da for guds skyld de klarer 8t innen 2010, det er jo 5 år til! Tenk dere PC'ene vi hadde for 5 år siden! p3 500Mhz? jeg har sett estimater (husker dessverre ikke hvor) der man sier 8timer (en arbeids "dag") neste år, og iallefall 24timer innen 2010...tror dette er mer sannsynlig... Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Tror nok at dere undervurderer hele saken, tror nok at dem kan klare 24-timers batteri uten problem, det er spørs kostnader osv som avgjører det hele. Men vi ligger sikkert litt fremfor på diverse teknologier enn det vi tror. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Batteristyringen og strømforbruket forventes å gå ned betraktelig når Intel lanserer etterfølgeren til Centrino, Sonoma-plattformen, til neste år. Jeg er ikke så sikker på det skal man tro dette: http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1742051,00.asp one source within Intel Corp. noted that PCI Express consumes a disproportionate amount of power in its upcoming "Alviso" mobile chipset, part of the "Sonoma" next-generation Centrino platform scheduled to launch in early 2005. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Dette tar jeg med en klype salt. Batteri teknologi virker til å være en relativ treg prosess. Ta foreksempel mobiltelefoner. Det siste 2 åra syns jeg kapasitet er så godt som uendret. Nå er ikke jeg noen ekspert på området, men det virker som om lapptopper har samme problem. En annen ting, er at alle de nye komponentene som kommer , trekker stadig mer strøm. Et fint untak er feks pentium-m. Mens skjermkort ol. er et skrekkeksempel. Faktisk syns jeg dagens kapasiteter er en stor skuffelse. Endret 23. desember 2004 av guttorm Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hva er nytt? Bedre batterier eller mindre strømforbruk? Hva er det som får de nye notebookene til å vare lenger? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Bedre batterier. Men det står ingenting om hvordan dette skal oppnås. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Mobilverdenen begynner å komme seg litt til, men det vil nok ikke snu seg før en av leverandørene plutselig annonserer mobil med 14 timers taletid, først da hopper alle på lasset. Batteriene som er i mobilene idag er billige og leverandører gidder ikke bryet med å si at dem vil ha bedre eller utvikle nye. Og ofte er det ikke batteriet som er problemet, men maskinvare og firmvare som ikke er i tråd og dermed gir dårlig kapasitet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Sasuke-kun: to ord; Fuel cells Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Tja en hel dag er vel 12 timer og et døgn 24 timer ,dere får rette meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Tja en hel dag er vel 12 timer og et døgn 24 timer ,dere får rette meg om jeg tar feil En dag er litt både og... Ofte menes en arbeidsdag som ofte er 8timer... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 kan de ikke lage brensel celle tech som gjør at laps varer dagesvis og mobiler en måned ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå