radiated Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Noen som har temperaturer å sammenlikne med? Når jeg kjører mitt POV 6800GT på standard klokkefrekvens (350 / 1000) blir det litt varmere enn jeg liker. Blir nesten 80°C når jeg spiller. Er dette ok, eller burde jeg remontere kjøleren (sliping, ny kjølepasta) for å få den til å passe bedre? Jeg sitter med inntrykk av at andre har litt lavere temperaturer, selv med standard kjøling. Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Noen som har temperaturer å sammenlikne med? Når jeg kjører mitt POV 6800GT på standard klokkefrekvens (350 / 1000) blir det litt varmere enn jeg liker. Blir nesten 80°C når jeg spiller. Er dette ok, eller burde jeg remontere kjøleren (sliping, ny kjølepasta) for å få den til å passe bedre? Jeg sitter med inntrykk av at andre har litt lavere temperaturer, selv med standard kjøling. en med samma gpu som deg har under 50 i idle og under 60 i load så ja det er ille. selv sitter jeg med et 6800nu@16x1,6 som bli 62 grader på maks load i rthdribl med klokk på 400/900 når standard klokk er 325/700 med stock kjøler edit: og jeg har 1,4 vgpu du har 1,3vgpu så er en liten tanke varmt det der ja prøv med as5 som pasta på mem og core du skal det nok endre seg Endret 23. desember 2004 av F-14 Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det er veldig høyt. Mitt 6800GT GS GLH ligger på under 50 idle og på rundt 69 på load. Og da kjører jeg 400/1200 . Så ditt kort er altfor varmt. Ta av kjøleren igjen og se etter ujevnheter. Sett den på igjen og påfør et tykkere lag med AS5 eller hva du bruker. På rammen bruker du bare den vanlig Goopen som følger med. Og ikke vær altfor redd for og bruke for mye. Bare prøv og ungå og søle. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg har ikke noe annet enn det som fulgte med kjøleren. Men sist jeg monterte var jeg ganske sparsom med kjølepasta, så jeg skal prøve å leggge på litt mer. Takk for hjelpen så langt. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Nå har jeg lagt på litt mer kjølepasta på kjernen. Tror minnebrikkene på kortet står litt høyere opp enn Arctic Cooling har regnet med. Temperaturen gikk ned 10 grader i idle og 20 i load, så må vel si meg fornøyd. Etter en runde i 3dmark lå det på 62 grader. Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 NB ! Husk at denne blåser lufta ut kabinettet OG at ut-munningen ikke slutter tett til slot-dekselet . D.v.s. denne bidrar til undertrykk i kassa, for å få gjennomtrekk av luft over kjøleelementene er den avhengig å kunne blåse greit ut. Så: Pass på om du har for mangen vifter som blåser ut av kabinettet i forhold til inn. For mye undertrykk vil gjøre at vifta omtrent ikke får luft til å sirkulere forbi kjøleribba i det hele tatt ! Kjenn etter ved utblås bak at du har en grei luftstrøm ut. Sammenlign den med det du har med døra på kabbisset av. Yep.. (Har 49 Idle og opp til 62 load (typisk ligger det på 56~58) selv på mitt 6800GT (OC'et) med NV5 vifte) Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Har bare vifter som blåser ut. CPU-vitfta drar luft ut av kabinettet gjennom en luftekanal som kjøler både north-bridge og CPU. Strømforsyninga drar også lufta ut. Noen flere vifter enn det har jeg ikke. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Du burde hatt noen vifter direkte mot Skjermkort. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Tror det klarer seg med vifter nå, 38 grader i kabinettet er da ikke hårreisende. Takk for hjelpen alle og god jul! (Burde du ikke vært og hjupet din mor med å pynte juletreet istedet for å lese dette?...) Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Har bare vifter som blåser ut. CPU-vitfta drar luft ut av kabinettet gjennom en luftekanal som kjøler både north-bridge og CPU. Strømforsyninga drar også lufta ut. Noen flere vifter enn det har jeg ikke. Huff ! Dermed så vil det være et godt undertrykk i kabinettet med det som følge at det vil prøve å komme luft inn via alle åpninger ellers som f.eks. _mot_ utbåslåset til NV5'en og motvirke denne. Prøv å ha like mye inn som ut så skal du se at tempen synker enda mere og til og med PSU blir ikke så varm + at luftstrøm ut fra PSU og slot'en under skjermkortet blir bedre. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Har bare vifter som blåser ut. CPU-vitfta drar luft ut av kabinettet gjennom en luftekanal som kjøler både north-bridge og CPU. Strømforsyninga drar også lufta ut. Noen flere vifter enn det har jeg ikke. Huff ! Dermed så vil det være et godt undertrykk i kabinettet med det som følge at det vil prøve å komme luft inn via alle åpninger ellers som f.eks. _mot_ utbåslåset til NV5'en og motvirke denne. Prøv å ha like mye inn som ut så skal du se at tempen synker enda mere og til og med PSU blir ikke så varm + at luftstrøm ut fra PSU og slot'en under skjermkortet blir bedre. Eneste mulighet til dette vil være å snu CPU-vifta. Kan jo alltids prøve. Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Har bare vifter som blåser ut. CPU-vitfta drar luft ut av kabinettet gjennom en luftekanal som kjøler både north-bridge og CPU. Strømforsyninga drar også lufta ut. Noen flere vifter enn det har jeg ikke. Huff ! Dermed så vil det være et godt undertrykk i kabinettet med det som følge at det vil prøve å komme luft inn via alle åpninger ellers som f.eks. _mot_ utbåslåset til NV5'en og motvirke denne. Prøv å ha like mye inn som ut så skal du se at tempen synker enda mere og til og med PSU blir ikke så varm + at luftstrøm ut fra PSU og slot'en under skjermkortet blir bedre. Eneste mulighet til dette vil være å snu CPU-vifta. Kan jo alltids prøve. Øh ? Hva skal det hjelpe for ? En gang til: Kjenn etter ved utblås bak at du har en grei luftstrøm ut. Sammenlign den med det du har med døra på kabbisset av. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Eneste mulighet til dette vil være å snu CPU-vifta. Kan jo alltids prøve. snur du den vil jo den varme lufta fra cpuen forbli inne i kabinettet noe som ikke er bra. mitt 6800Gt har 83grader load med stock frekvenser og kjøling og 4kabinettvifter + psu. Edit:: skrev litt leif Endret 25. desember 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
radiated Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Tror jeg lar det være som det er. Poenget med å snu CPU-vifta (som står i fanduckt) ville være å få en vifte til å blåse inn og to vifter (PSU, VGA) til å blåse ut. Temperaturen er grei som den er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå