Sentinel Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Hei. Jeg tenker å kjøre windows xp på denne maskinen: AMD athlon 1000, Hercules Geforce 32mx, K7t pro2a mainboard, 512sdram, Sound blaster live (den første utgaven av kortet), Pinnacle Studio PCTV (lurer på hvordan det går), Realtek network adapter og Telenor ADSL. Er dette noe spesielt lurt av meg ? Tror dere jeg får ting til å gå stabilt? Har hørt så mye rart om winxp. Noen sier det er det beste som har skjedd dem, mens andre sitter i en jammerdal av feil og ustabilitet. Bruker win98se og er ikke helt fornøyd nei. Venter i spenning på svar. [ Denne Melding var redigert av: Sentinel på 2001-11-14 07:46 ] Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 hei på deg jeg har det samme tv tunerkort som deg det er noe rart der for det funker fint i bruk og kanalvalg Osv men da jeg legger/minimerer bildet så blir det bluescreen anner ikke hvorfor. har prøvd flere drivere men finner ikke ut av det.... Lenke til kommentar
Sentinel Skrevet 14. november 2001 Forfatter Del Skrevet 14. november 2001 Da har jeg forresten et annet spørsmål til deg. Når jeg bruker tv tuner kortet mitt og det blir mye action på tv, f.eks skyting av ulike slag, så får jeg en horisontal stripe som går over skjærmen. Dette gjelder hver gang det er mye skarpe lys på skjermen virker det som. Har du merket dette ? Jeg har ikke oppgradert driverene til kortet da jeg ikke finner noen oppgraderte drivere til det. Var på hjemmesiden til pinnacle, men det virka som om jeg allerede hadde de oppdaterte driverene. Det tror jeg ikke kan stemme, fordi jeg bruker driverene som kom med på cd'en. Og de må jo være skitgammel. Flere tips angående win xp folkens ? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Løp og kjøp!! Eller.. som vi andre vil si det... løp og brenn. Det vil nok virke ganske stabilt på maskinen. Blir noe ustabilt så vil jeg anbefale å oppgradere bios, og installere xp drivere.. Virker døds stabilt hos meg... Men hvis du har 2000 så har du kanskje ikke stort behov for xp. Er det gratis er det ikke noe å lure på Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Siden Windows XP kan kjøres ved siden av andre Windiws'er, vil jeg anbefale deg å gjøre det. Da får du sjekket ut OS'et selv, og kan etter mye testing og fikling finne ut om dette er noe for deg, og deretter fjerne Windows 98. Alt dette forutsetter selvfølgelig at du i det minste har to partisjoner (ikke noe problem å opprette med Partition Magic). Drivere vil jo komme etterhvert, driverne til mitt jalla-modem kom f.eks. ut to uker etter lansering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå