Windoge Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 For ikke lenge siden formaterte jeg maskinen min. Like etter det startet problemene med at noe tar opp all båndbredda mi. Jeg liker på noen få bytes per sekund når jeg surfer på nett, uansett hvor. Det som får meg til å misstenke virus er at internett fungerer som det skal 1-2 minutter etter jeg har restarta maskinen, deretter kommer problemet tilbake. Håper noen kan hjelpe. Takk på forhånd og god jul. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det første er jo å sjekke om du har ad-ware, spyware eller virus. Sjekk med egne programmer og på nettet. Sjekk prosessene som kjører, se om det eren prosess som bruker mye minne eller som skriver og leser mye til og fra disken. Videre kan du bruke Netlimiter til å se hvilke program som er på nett. XenZor Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 bruk netlimiter til og se hva som bruker internettet ditt og søk etter dette programmet på alle hd og slett! det! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Fant feilen ved hjelp av NetLimiter. Virker som det patetiske svhost driver å suger til seg båndbredda mi. Noen ideer om hvordan jeg bør gå frem for å fjerne dette? Lenke til kommentar
akh Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) svchost eller scvhost? Den første av dem er en windowsprosess, den andre er et virus. http://www.liutilities.com/products/wintas...ibrary/svchost/ http://www.liutilities.com/products/wintas...ibrary/scvhost/ svhost er et virus også (mydoom): http://www.processlibrary.com/directory/files/svhost/ Endret 23. desember 2004 av akh Lenke til kommentar
nree Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) Fant feilen ved hjelp av NetLimiter. Virker som det patetiske svhost driver å suger til seg båndbredda mi. Noen ideer om hvordan jeg bør gå frem for å fjerne dette? Det var bra du fant det! Jeg ville søkt etter filen på hd og slettet den manuelt og vist dette ikkje funker ville jeg sett hva mappe de ligger i og gått inn i kontrolpanel på legg/til fjern programmer og sett om det ligger noe lignende der... NB: Før du sletter filen manuelt må du avslutte den i "Ctrl + Alt + Del"... Vist du ikkje finner den i kontrolpanelet laster du ned eit titalls adware og spyware og lignende programmer og søker igjennom maskina med disse... EDIT: Du kan også gjøre så dette programmet ikkje kan bruke mer ein 1kbps i netlimiter, jeg har gjordt dette på f.eks DC++ Endret 24. desember 2004 av goggen90 Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Jeg har et lignende problem. Internett fungerer helt perfekt til vanlig. Men når jeg går inn på dc++ eller ares lite, så fungerer farten og internett bra i 1-2 min. også fungerer ikke internett lenger. Den stopper bare helt opp. Eneste jeg kan gjøre er å starte pc'en på nytt, og da fungerer internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå