Gå til innhold

Anders Leipsland forlater HW.NO i protest !!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke vært aktiv på dette forumet lenge, men den tiden jeg har vært her har Anders Leipsland vært en av de mest seriøse posterne av dem alle.

 

Slike folk trenger vi, for hvis ikke blir det bare tullprat her - og det er en ting vi ikke trenger.

En spøk, greit nok - Mange useriøse poster,kick!

 

Det er synd for dette forumet at Anders Leipsland forsvinner. :cry:

Lenke til kommentar

Til Zitoz ,andre_aronsen. Har ikke finlest, men er enig.

Til alle sammen. Ettersom vi ikke har makt til å stenge internettforbindelsen til folk er det vanskelig å holde fjortisfakter borte. Ignorier dem - ikke svar dem. Hvis tråder går over til skittkasting er det uansett ikke så mange som gidder å lese et vetugt svar innimellom. Så blir moderatorenes jobb mye enklere.

 

Tore

Lenke til kommentar

Vel, slutter han så slutter han.

Skjønner godt at han drar egentlig, etter forumet desverre har blitt en plass der man ikke respektere andres meninger og at det er lite "hjelp" å få, pga at folk sporer lett av i tråden.

 

Mere aktive moderatore hadde nokk hjelp ja, men at det er den endelige løsningen tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Quote:


@Sjanten: Vet faktisk ikke om han er ansatt jeg, men siden han skal slutte i hw.no så regna jeg med det, eller hva er han egentlig? "bare" en board sjef?

Eller en lønnet arbeider på HW.no?


Ja ja...



Anders hva skjer a?


 

etter hva jeg vet så er han verken det ene eller det andre, bare en bruker av forumet. (vel, 'var' er vel riktigere nå :sad: )

Lenke til kommentar

Kom bare på en liten ting mens jeg postet spørsmål på doom9-forumet... Der måtte jeg først registrere meg, vente på bekreftelse i mailen, for deretter å vente enda tre dager for å kunne poste i forumet.

 

Litt irriterende å vente så lenge, men en slik ordning vil i alle fall fjerne de useriøse postene fra folk som registrerer seg bare for å tulle. F.eks. hvis man kjeder seg på skolen, kunne kanskje mange funnet på å registrere seg bare for å skrive dritt. Dette vil jo ikke gå an hvis det tar tre dager før man kan poste i forumet!

 

*bare en tanke...*

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-06-06 14:39 ]

Lenke til kommentar

Drit at Anders slutta!!

 

Han er kansje den som har hjelpt mest folk på hele forumet (including me..)!

 

Til han som hater 14-tisser:

Hva er det som er så galt med alle de som er 13-15år?

Jeg synes det er vel så mange (store og kule) 20åringer som oppfører seg dårlig. Det er faktisk mange fjortisser som kan ganske mye om pc, og som oppfører seg vel så bra som sine "voksne" forbilder.

 

Jeg er 15år selv og prøver hvertfall å være seriøs.

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar

@Nissen: Det er ingen som hater dem som er under 18 år osv...så slapp av, alle vet at det er seriøse yngre deltagere her. Les litt mer ordentlig så finner du ut.

 

Hvorfor kan ikke moderatorene bruke en skikkelig hånd på alt, enn å bruke silkehanske, kast ut og knus spamming ordentlig, slett brukere poster osv, fortløpende.

Enn mer maktregjerende moderator gjeng tror jeg løser endel!

 

mvh

 

Boza

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 14:26, havegg skrev:

Kom bare på en liten ting mens jeg postet spørsmål på
. Der måtte jeg først registrere meg, vente på bekreftelse i mailen, for deretter å vente enda tre dager for å kunne poste i forumet.


Litt irriterende å vente så lenge, men en slik ordning vil i alle fall fjerne de useriøse postene fra folk som registrerer seg bare for å tulle. F.eks. hvis man kjeder seg på skolen, kunne kanskje mange funnet på å registrere seg bare for å skrive dritt. Dette vil jo ikke gå an hvis det tar tre dager før man kan poste i forumet!


*bare en tanke...*


 

En veldig god ide - men jeg tror faktisk gjengen bak HW har avslått ideen tidligere. Hadde de derimot gått inn for en slik løsningen ville jeg umiddelbart støttet det.

Løsningen må selvsagt innebære at kun 1 konto per mailadresse kan bli registrert, og at "aktiveringskode" blir sendt til den mail-adressen. Hvis ikke kan vi få tilstander der folk registrerer flere brukere samtidig for å ha noen i backup til senere når de blir bannet.

Gjør det så vanskelig som mulig for personer som kun vil ødelegge å delta i forumet, men samtidig en god løsning for seriøse brukere. 2-3 dager utsettelse bør være akseptabelt for de aller fleste.

Har man behov for øyeblikkelig hjelp kan man heller spørre på Usenet (no.it.*). Der er det også litt vanskeligere å gjemme seg.

 

Forøvrig bør enkelte eksisterende brukere lese reglene for forumet og lære seg folkeskikk. Reglene bør også bli strengere og mer konkrete (enkelte av de er diffuse). Moderatorene må bli raskere med å slå ned på regelbrudd.

En eller annen form for kollektiv avstemming om en tråd/post er brudd på reglene kan også være en utvei. 10 unike klikk stenger tråden (kun registrerte/innloggede brukere kan stemme). Ulempen er hvis noen finner en lur metode å slette legitime tråder eller hele forumet.

 

Slik det ser ut for meg, så er SirHartge den eneste aktive moderatoren. Pgressum, TST, kilogram, amund og de andre griper som regel inn hvis de får klager (correct me if I'm wrong). Flere aktive moderatorer kan være en løsning.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 14:57, borre skrev:

Slik det ser ut for meg, så er SirHartge den eneste aktive moderatoren. Pgressum, TST, kilogram, amund og de andre griper som regel inn hvis de får klager (correct me if I'm wrong). Flere aktive moderatorer kan være en løsning.


 

 

For min del har du nok rett. Jeg har rett og slett ikke tid til å tråle forumet hele tiden. Det jeg anbefaler ALLE å gjøre er å bruke frames-forumet. Der har vi en 'meld fra til moderator' link og den følger jeg godt med på.

 

Når det gjelder Anders så er det leit. Vi hadde faktisk tenkt til å høre med han om han ville være moderator på forumet ettersom han er så aktiv og bidrar med så mye bra... "Anders om du er der, så send meg en mail!"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 14:32, Nissen skrev:


Til han som hater 14-tisser:

Hva er det som er så galt med alle de som er 13-15år?



 

Jeg har påpekt dette i en tidligere diskusjon, men sier det igjen:

 

Fjortiss er en væremåte, og ikke en alder!

Man kan være 25 år og fremdeles oppføre seg som en fjortiss.

 

Virker som om det er mange som har misforstått uttrykket. Men problemet er vel at det er i denne alderen (13-15) at slik oppførsel forekommer hyppigst!

 

FARVEL ANDERS. Takk for alt

 

 

**[Redigert inn]:

Det jeg vil frem til er at Anders helt sikkert ikke har noe imot mennesker i alderen 13-15, men har har noe imot folk som oppfører seg barnslig!

[/Redigert inn]

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-06-07 19:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 15:12,
SKREV
pgressum:

"Anders om du er der, så send meg en mail!"


 

Har helt fra starten av tråden (har nå lest gjennom hele *puh*) synes at det hele virker som et pr stunt fra Anders sin side! For å så komme tilbake og lede en nazi revolusjon med flere og strengere moderatorer, evt. oppdrette et nytt "elite" forum.

 

Jeg er forsåvidt helt enig med fyren i at forumet er blitt ødelagt.

 

Problemet med dette forumet er at det er blitt for stort. Ikke bare de spesielt interriserte som er inne lengre...

 

 

Et forslag til løsning kan være å oppdrette "passord" på kategoriene... at man registrerer seg for enkelte forumkategorier... ikke alle. Da vil også feilpostinga mer eller mindre elimineres...

Lenke til kommentar

Fjortiss er et tårperlig ord. Uansett hvem som er fjortiss eller nå hva andre navn dere har på idiotene som ødelegger så skal vi kvitte oss med alle slike poster. HOLD en seriøs tone. Er det så vanskerligt?

 

Må også si det er minst like barnsligt å være den som skriker fjortiss med en gang en uttaler seg litt rart.

 

Velger å ikke stenge denne tråden, men det har blitt mange utgreininger her. Holde dere til topic.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at forumet har dalt betraktelig i kvalitet siste havlåret. Har vore registrert her i over 1 år og det har blitt mye mer dritt i forumet. Både latterlig teite spørsmål, avstemminger og feilpostinger etter emne. Ser ut som folk driter i alle andre så lenge de får navnet sitt på forumet og svar på den søpla de spurte om.

 

Tror hardware.no sin forumavdeling må finne ut hvordan de vil med forumet. Målgruppe, seriøsitet, emner osv. Vil hardware.no ha IRC lignende tilstander, med hei og hade på badet stemning, eller et sted der folk med datatrøbbel kan få svar på det som kan være problemet uten å bli utslengd som både det ene og det andre. Trodde forumet skulle være det siste, men kanskje tar jeg feil?

 

Kan si med sikkerhet at jeg kommer til å stikke om IRC alternativet blir valgt.

 

Begynner å bli lei jyplinger som ikke gjør annet en å lage trøbbel, kaos, irritasjon +++

 

Får vel se meg om etter andre forum og begynne på bar bakke igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...