kilogram Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Windows XP uten Media Player Etter gårsdagens avslag av Microsofts anke i EU-rettsvesenet, er Microsoft nå nødt til å lansere en versjon av Windows XP uten Windows Media Player. Utgaven får det treffende navnet Windows XP Reduced Media Edition. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 vil det vere mogleg å laste ned media player gratis til denne versjonen, og vil evt. nyaste medieplayer bli vist i windows update? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 vil det vere mogleg å laste ned media player gratis til denne versjonen, og vil evt. nyaste medieplayer bli vist i windows update? En bruker som ikke vil ha Media Player medfølgende, vil vel heller ikke laste det ned etterpå. Lenke til kommentar
arenei Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det vil være mulig å laste ned MediaPlayer 10 fra microsoft.no/com, men hvorfor akkurat MS mediaplayer?.. F.eks: VideoLanClient (VLC) har støtte for mange flere formater.. Og om du bare vil spille av musikk sverger jeg til foobar2000, jeg ser ikke på musikken jeg spiller av..(foobar er strippet for design, det som er igjen er verdens beste musikkspiller med den beste LYDEN) Lenke til kommentar
G Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det ville være ønskelig om den også var strippet for alt som heter DRM (digital rights managment). Ligger DRM i Media Player delen eller utenfor, altså et annet sted i OS'et? Synd Internet Explorer ikke følger samme skjebne. Det hadde vært et kvantesprang for sikkerheten i Windows ihvertfall. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Synd Internet Explorer ikke følger samme skjebne. Det hadde vært et kvantesprang for sikkerheten i Windows ihvertfall. Hadde vell vært nærmest umulig, siden utforsk'eren i Windows = Internet Explorer. Enten måtte man beholdt IE, eller kutte bort både utforskeren og IE. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Er det bare meg som ikkje skjønner poenget? WMP er jo en helt kurant mediaspiller, og man kan jo fjerne den i etterkant om man vil. F.eks Apple har jo også en mediaspiller i operativsystemet (quicktime player). Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 utforsk'eren i Windows = Internet Explorer. Explorer.exe er vel ikke det samme som Iexplore.exe? Dessuten, hvis det er lilleblaut som skal fjerne IE så må det jo gå ann. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha Media Player. Jeg bruker riktig nok VLC fordi den er bedre, men det plager meg ikke at WMP er integrert. IE også for den saks skyld. Bruker Opera og misliker IE sterkt, men er kjekt å ha fordi noen sider fungere ikke i Opera. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Latterlig, et operativsystem skal være operativt og syns dermed burde ha grunnfunksjoner som en mediaspiller, rett og slett tåpelig å pålegge MS å fjerne det. Man burde få mer valgfrihet, men man kan jo allerede fjerne WMP fra Windows uten problemer. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ja, det neste blir vel at microsoft må fjerne notepad.exe og calc.exe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå