Øyvind.S Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 PSdata ordner opp! De sender meg nå potmeteret, og i tillegg et kompensasjonsprodukt jeg kunne velge. Svært raust og realt av psdata! Yepp, hadde en avtale at det var greit å levere kun potmeteret før jeg tok det ut, så jeg ble svært skuffet når jeg først fikk avslag. Det er ikke mer du trenger å løsne. Potmeteret er kun presset på og sitter i de to styrepinnene på siden. Det kan hende du kan bruke de to styrepinnene om igjen til å feste det nye potmeteret hvis du er forsiktig. Hvis ikke er lim ett alternativ. Noe som er enda bedre er hvis du har tilgang til en gjengetapp, for da å lage gjenger og benytte maskinskruer til å feste pot'et. Det vil da være mye enklere å evt bytte pot'et neste, noe som fort kan være umulig med lim. Tror nok ikke jeg ville tatt sjangs'en på å ødelegge døra eller hengslene hvis det er et mulig resultat av å prøve å bytte den. Bytte av pot gjør ikke kabinettet dårligere, men det vil en dør som ikke fungere gjøre ....etter min mening. Når jeg får pot'et skal jeg fortelle deg hvordan jeg gjør det. Jeg har sendt inn det gamle pot'et med styrepinner, og er spent på om jeg får et nytt med styrepinner eller ei. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har satt inn den nye døra fra Komplett og det synes ikke at det mangler en clips uten at man drar øverst på venstre side av døra. Uansett ville det være fint å vite hvordan man bytter potmetret i tilfelle det skulle bli ødelagt i fremtiden. Hva er forresten styrepinner og gjengetap? Siden jeg har et ekstra display og tempmåler nå er jeg litt fristet til å ta av det og feste tempmåleren enten til grafikkortet eller til en chip på det nye hovedkortet jeg får som har en vifte som visstnok støyer en del for å så erstatte den med en passiv kjøler.Tenkte tempmåleren ville være fint å bruke for å sjekke om den passive kjøleren gjør jobben sin. Hvis jeg da kan ta ut displayet fra døra å feste det et sted i kabinette hadde det vært morsomt.Noen ideer til å gjøre dette? Lenke til kommentar
Øyvind.S Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Ordet styrepinne som jeg har brukt er nok ikke riktig. Det jeg mener er de to blanke metall pinnene som du ser på potensiometeret, som går igjennom potmeteret og fester det til hjulet på forsiden. Gjengetapp er kun et lite verktøy for å lage gjenger i et hull slik at maskinskruer kan benyttes etterpå. Hmmm personlig ville jeg ikke satt kontrolleren ved vinduet, men om jeg skulle hatt det der ville jeg satt det litt bak vinduet, og ikke limt det til vinduet. Det kan jo være du ønsker å komme til trykknappene på kontrolleren en gang. Hadde jeg hatt en ekstra kontroller ville jeg brukt et 5 1/4" deksel og lagd til hull for å sette kontrolleren der dvd spiller o.l. står. Men, dette blir jo littegrann bortgjemt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå