Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Har akkurat kjøpt et Thermaltake SViking kabinett med 2 viftekontrollere i fronten. Kort tid etter at jeg fikk kabinettet(bare en uke) gikk den ene viftekontrollen i stykker.Jeg har lite lyst til å demontere PCn og sende kabinettet tilbake til Komplett,vil heller prøve å fikse det selv først.Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt noen kule,billige viftekontrollere som jeg kan erstatte med den ødelagte i fronten på SViking kabinettet? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 vill heller ha tatt kontakt med butikken du kjøpe det i fra. Mest sansynlig så må du sende innn selve kontrolleren, og få ny tilbake.. Er ikke så mye verre Du får nokk bedre svar der om hvordan du skal gjøre det Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Må nok bruke litt harde metoder for å få av kontrollen,røske litt med en tang eller noe sånt.Spørs om komplett har løse viftekontroller,blir nok heller et nytt kabinett. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 da får du ta kontakt me dem da.. og høre hva du skal gjøre.. kan jo hende de er i den riktige julestemingen og sender deg nytt kabinett visst det viser seg at det er helt på tryne umulig å få ut kontrolleren.. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Ringte Komplett og de skulle prøve å skaffe meg en ny kontroll.Skal ringe neste mandag for å høre. Lenke til kommentar
Øyvind.S Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kjøpte samme kabinett fra PSdata nå, og har samme feil. Etter litt feilsøking har jeg kommet frem til at det er viftkontrolleren ( 10k potensiometer) som er feilårsaken. Håper bare jeg slipper å sende inn hele kabinettet. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har snakket med komplett og de skal løsne en kontroll til meg hvis noen sender ett kabinett i retur,det er jo 2 så da får vi kanskje ett hver? De skal ringe meg,håper de kan bestille reservedeler fra Thermaltake. Kjedelige greier men kabinettet er jo kult. Lenke til kommentar
Øyvind.S Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Yepp, er kjempefornøyd med kabinettet bortsett fra denne ene feilen. Var digg å bygge i, og endelig for harddiskene mine god kjøling. Hadde en 10k rpm scsi og to 250gb sata over hverandre tidligere uten kjøling og de ble jo litt mer enn lunka. Nå står de med en spacing imellom hverandre og får god kjøling. Har forøvrig sendt mail til PSdata nå og får se hva de svarer. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Prøvde å sende mail til thermaltake for å spørre om de kunne sende en før jul,de har ikke svart meg. Var din ødelagt da du fikk den eller ble den det etterhvert? Lenke til kommentar
Øyvind.S Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Den var ustabil i begynnelsen, dvs vifta startet på lav hastighet, så gikk den litt opp og ned før den tok helt av og lagde "storm" i kabinettet. Gikk på full-speed hele tiden etterhvert. Nå har jeg satt inn en 10k ohm motstand isteden for potensiometeret for å ha en liten luftgjennomstrømning og ikke skru den helt av eller ha storm i kabinettet. Fikk forresten email fra PSdata, men de visste tydeligvis ikke hva et potensiometer er. -1 poeng til PSdata. Sendte en oppfølgningsmail tilbake til dem. Håper de håndterer saken bra; har handlet en del av dem og vært fornøyd tidligere. Saken bunner egentlig i at det å sende kabinettet koster mye mer enn et potmeter, ca 10kr, og vekt på noen gram, samt at det ligger en del arbeid i å tømme kabinettet for så å installere alt igjen. Syns heller ikke at jeg skal erstatte det selv siden det er feil på produktet. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Ved feil så skal vel levrandøren betale frakt av kabinettet? Jeg har heller ikke lyst til å demontere alt i kabinettet. På en annen side så skal nesten alt flyttes inn i et eldre kabinett så det hadde ikke vært så ille.Jeg er ikke vant til å mekke så mye i kabinetter,ble skikkelig stressa da jeg skulle løsne prosessorvifta,syntes det kunne være mer brukervennelige metoder enn at du føler at du knuser alt inni der for å løsne en vifte. Hørt om noen som har klart å ripe opp hovedkortet ved løsning av vifte men jeg slapp heldigvis det første gang jeg prøvde. Men det er vel en spesiell teknikk som fungerer bedre for de som er vant til det? Vet ikke hvor lenge jeg gidder å vente på denne kontrollen,har hittil bare fått beskjed om jeg må vente på at en misfornøyd kunde må levere inn et kabinett for å så ta deler derifra.Skulle gjerne sett at kabinette var i orden innen ett par uker da jeg får nye deler.CPU,HK,GK,RAM og PSU. Det med motstanden var ikke dumt. Lenke til kommentar
Øyvind.S Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Ved retur pga feil tidligere har jeg betalt frakt til webshop mens de har dekket frakten tilbake, og i dette tilfellet vil det være snakk om en frakt på noe mer enn 100kr for hele kabinettet. Men, nå har det seg sånn at i emailen fra PSdata i dag svarer de at jeg kun trenger å sende potensiometeret :-) Så nå kommer utfordringen til å bestå i hvordan få av potmeteret og rattet uten å ødelegge det. Det sitter jo så steike godt. Mistenker at de har limt det. Jeg har bygd ca 5 pc'er selv, og hjelpet til på et par, og må si meg enig i din erfaring med cpu-vifta på socket A. Det samme gjelder ved demontering. Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Nå har ikke jeg sett verken kabinettet eller viftekontrollen men pot meteret er vel mest sannsynlig lodda fast...? Lenke til kommentar
Øyvind.S Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Selvfølgelig er ledningene loddet, men rattet og potensiometeret var presset sammen. Fikk det av nå. For å ta det av kan man bruke en flat skrutrekker mellom potmeteret og metallbiten som tilhører festet til rattet (På baksiden av frontdekselet). Pot'et er presset/banket fast med de to splintene. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Mener du skrutrekkeren mellom den blå firkanten bakerst og den metallfargede firkanten som befinner seg bak kabinettdøren? Du vet ikke hvordan PSData får skaffet en ny del til deg? Takk for tipsene forresten,de kommer godt med. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Ringte kokplett nettopp der stod det ett kabinett jeg sannsyneligvis skal få et potensiometer fra Lenke til kommentar
Øyvind.S Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Yepp, vri litt på strutrekker'n mellom metallet (tilhører rattet), og den blå firkanten (potmeteret) så løsner det. Trengte ikke bruke så mye makt. Det er riktig, vet ikke hvordan PSdata evt. får tak i det, men Thermaltake må vel ha dette liggende på delelager. Rart de ikke svarte på emailen din forresten .... Det er bra Komplett ordner opp. Personlig syns jeg forøvrig det er unødvendig å "drepe" et godt kabinett for et potmeter til 10kr. De burde mye heller skaffet noen pot' til å ha på delelager, men det er min mening. Virker jo som det er en svakhet ved kabinettet. Men det viktigste er jo at de erstatter den defekte delen. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Nå ordner det seg,jeg får helt ny dør tilsendt med potmetere og alt. Kjekt for da har jeg noen reservedeler fra den gamle døra hvis noe går i stykker i fremtiden.Komplett var så hyegglig at de sendte med meg noen gratisdeler fra kabinettet de demonterte.Slike skinner man har på hardiskene og CD/DVD rom for å ha skrueløst system.Alltids greit med noe reserve/ekstra. Må si det var raust. Lenke til kommentar
Øyvind.S Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Fikk email fra PSdata nå hvor de avviser garantien fordi potmeteret er loddet ut, og "tegn til brekasje". Det siste må være at styrepinnene av aluminium er bøyd, noe som er vanskelig å unngå om man skal ta ut potmeteret. Så jeg må si meg svært skuffet over PSdata, de burde heller sagt at jeg må sende inn hele kabinettet om de skal være pirkete. Så nå går turen til Elfa for å handle potmeter til en 10'er; og prosessor og skjermkort som jeg nå skal kjøpe blir ihvertfall ikke hos psdata! Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Hadde du ikke en avtale med de om at det var greit å ta ut potmeteret? Tok du ditt potmeter ut før du avtalte med PS data og få et nytt potmeter så kan det jo gi problemer hvis de eventuelt ville se feilen først. Men hvis du hadde en avtale på forhånd om å sende potmeteret til de så burde de jo ordne opp for seg i stedet fro å gi opp og si at garantien er gått ut fordi du har løsnet den. I hvertfall så hadde Koplett også problemer med å få den løs så de sendte meg like godt hele døra ny,slipper å sende den gamle tilbake. Men det kjedelige ved at de sendte døra som brev var at en av clipsene som fester døra til kabinettet brakk så jeg ved ennå ikke om døra vil sitte bra ennå. Alternativet blir at ta av et potmeter fra døra jeg fikk tilsendt og sette på den gamle.Har ikke prøvd ennå men jeg må si jeg gruer meg litt da både Komplett og PSdata har hatt problemer med å få de løs. Når man har fått av ett potmeter,hvordan får jeg det på igjen?Limes? Når jeg løsner potmeteret med skrutrekkeren ved og skyve den blå firkanten fra den meltallfargde firkanten er det noe annet jeg må løsne før det? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå