Indern Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 OK, så her er problemet, jeg har en asus s5600 og er generellt veldig fornøyd med den, men irriterer meg over at jeg jeg må koble til den medfølgende eksterne cd-rw hver gang jeg skal brenne en cd eller kanskje hente opp gamle back-up filer. Så nå har jeg bestemt at bruttern skal få arve maskinen fra meg, mens jeg går til kjøp av noe nytt. Det skal ha en 12" skjerm eller mindre, med innebygget dvd brenner og helst veie under 2 kg (+/-). Centrino maskin er å foretrekkke, eller kanskje en mac. Siden julehandelen har gjort et kraftig hogg i lønnskontoen må jeg sette et tak på 14.000.- kr for innkjøp av maskin. Noen som kan komme med anbefalinger? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301341&cks=SPK http://www.psdata.no/ps.asp?it=108761&mlevel=090101 http://www.psdata.no/ps.asp?it=108123&mlevel=090104 Lenke til kommentar
ikvaal Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Anbefaler Mac. Bruker selv en 12" powerbook. Har du konkrete spørsmål ang Mac, kan du sjekke ut forumet på www.mac1.no // Ivar Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Da er valget ditt klart for meg, Sony Vaio eller MAC. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Sony Vaio eller mac blir nok det du må se etter da. Ettersom du skal ha dvd-brenner blir det dyre varianter uansett hva du velger, er bare 12" powerbook med superdrive koster 16999 (litt billigere om du er student) mens de billigste vaioene ligger i det prissjiktet de også (litt over om jeg husker rett). Uansett hva du velger får du en sexy maskin. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ettersom du skal ha dvd-brenner blir det dyre varianter uansett hva du velger, er bare 12" powerbook med superdrive koster 16999 (litt billigere om du er student) mens de billigste vaioene ligger i det prissjiktet de også (litt over om jeg husker rett). Det går rykter om et skikkelig prisdropp (ca. 2000) på 12" powerbooken fra 11 januar. Sjekk ut Macrumors Det er riktig nok et "side 2"-rykte, dvs ganske spekulativt, men det er mange som tror på det og det høres rimelig sannsynlig ut også. Jeg har i alle fall bestemt meg for at jeg skal bestille en 12" powerbook med superdrive om et par uker uansett hva som skjer på mac world san fran 11. januar. gleder meg som en unge! Lenke til kommentar
clown Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ettersom du skal ha dvd-brenner blir det dyre varianter uansett hva du velger, er bare 12" powerbook med superdrive koster 16999 (litt billigere om du er student) mens de billigste vaioene ligger i det prissjiktet de også (litt over om jeg husker rett). Det går rykter om et skikkelig prisdropp (ca. 2000) på 12" powerbooken fra 11 januar. Sjekk ut Macrumors Det er riktig nok et "side 2"-rykte, dvs ganske spekulativt, men det er mange som tror på det og det høres rimelig sannsynlig ut også. Jeg har i alle fall bestemt meg for at jeg skal bestille en 12" powerbook med superdrive om et par uker uansett hva som skjer på mac world san fran 11. januar. gleder meg som en unge! Jeg sugler på den Fujitsu P7010 http://www.dinside.no/php/art.php?id=114058 Ny Zepto: http://www.dinside.no/php/art.php?id=114442 Lenke til kommentar
clown Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 OK, så her er problemet, jeg har en asus s5600 og er generellt veldig fornøyd med den, men irriterer meg over at jeg jeg må koble til den medfølgende eksterne cd-rw hver gang jeg skal brenne en cd eller kanskje hente opp gamle back-up filer. Så nå har jeg bestemt at bruttern skal få arve maskinen fra meg, mens jeg går til kjøp av noe nytt. Det skal ha en 12" skjerm eller mindre, med innebygget dvd brenner og helst veie under 2 kg (+/-). Centrino maskin er å foretrekkke, eller kanskje en mac. Siden julehandelen har gjort et kraftig hogg i lønnskontoen må jeg sette et tak på 14.000.- kr for innkjøp av maskin. Noen som kan komme med anbefalinger? angående Zeptoen så har den ikke cdrom..... Det er latterlig, i tanke på at andre konkurrenter har dette og kan matche den samme vekta. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 angående Zeptoen så har den ikke cdrom..... Det er latterlig, i tanke på at andre konkurrenter har dette og kan matche den samme vekta. 1.2kg med cdrom og batteri? Hvor? Hva? Lenke til kommentar
Indern Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Vel, etter mye fra og til har jeg bestemt meg for å bestille noe som heter averatec fra usa. Har en i familien som selger disse på jobben der, som heldigvis for meg kommer på besøk med familien i januar Edit: blir kanskje forskjøvet til februar. Specs: Pearl white casing 12" 1024x768 LCD 2.0Ghz Pentium M 1024 mb ram 60 gb hdd DVD+RW 802.11b/g Bluetooth 1,9 kg Pris xxxx,- (merk antall x) Sto mellom denne og en powerbook, bestemte meg for denne da denne kom bedre ut med forhold til specs og pris. Takk for alle anbefalinger, fikk en grei oversikt over hva ting koster her. Endret 28. desember 2004 av Indern Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Høres veldig tvilsomt ut Lenke til kommentar
Indern Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Høres veldig tvilsomt ut Tvilsomt? De selger de på walmart og electronic club i usa www.averatec.com I tilegg selges d under supratech merket i spania og italia www.supratech.es Blir det samme som alle de 15xx maskinene der ute. Har nok forhørt meg litt rundt før jeg valgte denne. Garanti og slikt går greit når jeg uansett sikkert kommer til å bytte den ut om et år uansett. Imens er garantien en telefonsamtale unna Endret 28. desember 2004 av Indern Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Neida, høres ikke tvilsomt ut, men du må leve med engelsk tastatur, og ikke like sterke forbrukerrettigheter. Du kan liksom ikke ta en tur over dammen hver gang det er en liten ting med maskinen (om det skulle være noen problemer da). Men sannsynligvis blir det helt toppers, og du sparer noen kronasjer på å kjøpe den derfra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå