Gå til innhold

Leter etter ny 12" bærbar med dvd-rw

Indern

Anbefalte innlegg

OK, så her er problemet, jeg har en asus s5600 og er generellt veldig fornøyd med den, men irriterer meg over at jeg jeg må koble til den medfølgende eksterne cd-rw hver gang jeg skal brenne en cd eller kanskje hente opp gamle back-up filer. :no:

Så nå har jeg bestemt at bruttern skal få arve maskinen fra meg, mens jeg går til kjøp av noe nytt. Det skal ha en 12" skjerm eller mindre, med innebygget dvd brenner og helst veie under 2 kg (+/-). Centrino maskin er å foretrekkke, eller kanskje en mac. :innocent:

Siden julehandelen har gjort et kraftig hogg i lønnskontoen må jeg sette et tak på 14.000.- kr for innkjøp av maskin.

Noen som kan komme med anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Vaio eller mac blir nok det du må se etter da. Ettersom du skal ha dvd-brenner blir det dyre varianter uansett hva du velger, er bare 12" powerbook med superdrive koster 16999 (litt billigere om du er student) mens de billigste vaioene ligger i det prissjiktet de også (litt over om jeg husker rett).

Uansett hva du velger får du en sexy maskin.

Lenke til kommentar
Ettersom du skal ha dvd-brenner blir det dyre varianter uansett hva du velger, er bare 12" powerbook med superdrive koster 16999 (litt billigere om du er student) mens de billigste vaioene ligger i det prissjiktet de også (litt over om jeg husker rett).

Det går rykter om et skikkelig prisdropp (ca. 2000) på 12" powerbooken fra 11 januar. Sjekk ut Macrumors Det er riktig nok et "side 2"-rykte, dvs ganske spekulativt, men det er mange som tror på det og det høres rimelig sannsynlig ut også.

Jeg har i alle fall bestemt meg for at jeg skal bestille en 12" powerbook med superdrive om et par uker uansett hva som skjer på mac world san fran 11. januar. gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar
Ettersom du skal ha dvd-brenner blir det dyre varianter uansett hva du velger, er bare 12" powerbook med superdrive koster 16999 (litt billigere om du er student) mens de billigste vaioene ligger i det prissjiktet de også (litt over om jeg husker rett).

Det går rykter om et skikkelig prisdropp (ca. 2000) på 12" powerbooken fra 11 januar. Sjekk ut Macrumors Det er riktig nok et "side 2"-rykte, dvs ganske spekulativt, men det er mange som tror på det og det høres rimelig sannsynlig ut også.

Jeg har i alle fall bestemt meg for at jeg skal bestille en 12" powerbook med superdrive om et par uker uansett hva som skjer på mac world san fran 11. januar. gleder meg som en unge!

Jeg sugler på den Fujitsu

P7010 http://www.dinside.no/php/art.php?id=114058

Ny Zepto:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=114442

Lenke til kommentar
OK, så her er problemet, jeg har en asus s5600 og er generellt veldig fornøyd med den, men irriterer meg over at jeg jeg må koble til den medfølgende eksterne cd-rw hver gang jeg skal brenne en cd eller kanskje hente opp gamle back-up filer. :no:

Så nå har jeg bestemt at bruttern skal få arve maskinen fra meg, mens jeg går til kjøp av noe nytt. Det skal ha en 12" skjerm eller mindre, med innebygget dvd brenner og helst veie under 2 kg (+/-). Centrino maskin er å foretrekkke, eller kanskje en mac. :innocent:

Siden julehandelen har gjort et kraftig hogg i lønnskontoen må jeg sette et tak på 14.000.- kr for innkjøp av maskin.

Noen som kan komme med anbefalinger?

angående Zeptoen så har den ikke cdrom..... Det er latterlig, i tanke på at andre konkurrenter har dette og kan matche den samme vekta.

Lenke til kommentar

Vel, etter mye fra og til har jeg bestemt meg for å bestille noe som heter averatec fra usa. Har en i familien som selger disse på jobben der, som heldigvis for meg kommer på besøk med familien i januar :D

Edit: blir kanskje forskjøvet til februar.

Specs:

Pearl white casing

12" 1024x768 LCD

2.0Ghz Pentium M

1024 mb ram

60 gb hdd

DVD+RW

802.11b/g

Bluetooth

1,9 kg

Pris xxxx,- :whistle: (merk antall x)

Sto mellom denne og en powerbook, bestemte meg for denne da denne kom bedre ut med forhold til specs og pris.

Takk for alle anbefalinger, fikk en grei oversikt over hva ting koster her.

Endret av Indern
Lenke til kommentar
Høres veldig tvilsomt ut

Tvilsomt?

De selger de på walmart og electronic club i usa www.averatec.com

I tilegg selges d under supratech merket i spania og italia www.supratech.es

Blir det samme som alle de 15xx maskinene der ute.

Har nok forhørt meg litt rundt før jeg valgte denne. Garanti og slikt går greit når jeg uansett sikkert kommer til å bytte den ut om et år uansett. Imens er garantien en telefonsamtale unna :hmm:

Endret av Indern
Lenke til kommentar

Neida, høres ikke tvilsomt ut, men du må leve med engelsk tastatur, og ikke like sterke forbrukerrettigheter. Du kan liksom ikke ta en tur over dammen hver gang det er en liten ting med maskinen (om det skulle være noen problemer da). Men sannsynligvis blir det helt toppers, og du sparer noen kronasjer på å kjøpe den derfra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...