Gå til innhold

Senheiser hodetelefon -hoy ohm , et problem?

Anbefalte innlegg

JEg har akurat vert aa kikket litt paa hodetelefoner, provde ut Senheiser sin 500-serie (dyr variant) med velur trekk over orene osv.

Det som er mitt "store" spm, er Ohm - motstanden. For paa disse dyre Senheiser hodetelefonene var den oppgitt i over 100-128 Ohm (?) , jeg syntes det hoertes mye ut, men som sogt jeg har ikke peiling paa slikt.

Av tilkobling kan jeg nevne at det skal rett inn paa lydkortet, siden jeg ikke har noe forsterker. Saa vil dette by paa store problemer, eller er det slik at om man har hoytalere med lav Ohm som vil gi problemer, saa jo hoyere Ohm jo lettere aa drive, eller hva?

All input er velkommen.

Frankie

Singapore

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette vil være et problem, men du er på rett spor, HD 500 serien er helt konge!

Motstanden vil være i overkant av hva som er ønskelig. Ihvertfall når det gjelder Sennheiser HD 580 (300 Ohm) 515 kan brukes (120 Ohm) derimot er HD 555 og HD 595 glimrende valg (50 Ohm)

Avhengig av hvor mye penger du vil bruke så bør valget stå mellom HD 555 og HD 595, det er jo ofte slik at du får hva du betaler for.

HD 595 er en utrolig bra hodetelefon til prisen. (1295,- fra www.hpx.no)

Uansett hvem av dem du velger så får du det beste kvalitet/prisforholdet som er mulig! (HD 555 kr. 839,- fra www.hpx.no)

Lenke til kommentar

Saa hvis det er saa hoy motstand som jeg beskriver, saa regner jeg det er best aa kjore lyd fra PCen gjennom en forsterker forst som kan takle hoy motstand.

JEg skal ta aa kikke paa de to du nevner, og sjekke pris forskjellen mellom Singapore og Norge, jeg mener aa huske at de dyre 500-serien hodetelefoner jeg har sett paa ligger en plass mellom S$200 og S$500.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Err, hadde jeg bodd i Norge saa hadde det nok vert et alternativ, men jeg tror det heller lonner seg for meg aa kjope her i Singapore, bare porto vil komme paa over 400kr, pluss forsikring....

Men ellers takk for muligheten, det skal du ihvertfall ha en klapp paa skulderen for :D

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Err, hadde jeg bodd i Norge saa hadde det nok vert et alternativ, men jeg tror det heller lonner seg for meg aa kjope her i Singapore, bare porto vil komme paa over 400kr, pluss forsikring....

Men ellers takk for muligheten, det skal du ihvertfall ha en klapp paa skulderen for :D

Frankie

Singapore

ouch ok da så :p da er vel det heller utelukket :p

mvh balle

Lenke til kommentar

Hei,

jeg ser at du er ute etter god lyd/komfort i forbindelse med PC-bruk. Siden du holder til i Singapore nå, gjetter jeg at det er en bærbar PC.

Det er relativt nylig kommet en lekker, batteridreven liten sak fra amerikanske HeadRoom - en hodetelefonforsterker for folk i farten som heter 'Total BitHead'.

Det stilige med denne er, i tillegg til adekvat godlyd rapportert i omtale i tidsskriftet 'Stereophile', at den kan drives med strømmen fra USB-porten på PCen.

Du oppnår å kunne drive tyngre headset, har du MP3-spiller av og til - kan du visst regne med at spillerens batterier avlastes noe og får drahjelp av forsterkerbatteriene.

På head-fi.com (eller .org, husker ikke i farten, du får heller google rundt) finner du frem til en pakkepris på Sennheiser HD 600 (gamlekongen) bundlet med Total Bithead.

Lykke til uansett!

Norne

Endret av Norne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...