John Øyvind Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Nyinnkjøpt R200 bringer meg til vanvidd - der er nærmest dråper spredt utover bildene. Virker som om en av fargene har sluttet å renne ut av dysene stedvis. Forøvrig er utskriftskvaliteten fantastisk - der hvor tingene stemmer. Men det var disse dråpene da. Noen som har gode råd? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kjørt renseprosedyre av dyser/skrivehode? Hvis ja, så må det jo være noe feil med skriveren. Lenke til kommentar
thla Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det lyder som om at du bruger noget fotopapir der ikke har en tilstækkelig stor sugeevne. Selv bruger jeg Epson Premium og der er aldrig problemer. Nogle gange kan der være problemer med billigere typer af fotopapir der suger fugt til sig og derved mister sugeevnen. Lenke til kommentar
John Øyvind Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Papiret - Epson Matte Paper heavyweight. - Det skulle da su meget godt, ville jeg da tro. Jeg skal prøve Epson glatt papir og se om problemet består, ikke komemt så langt ennå. Mht dyserens - rengjøring - dysesjekk forløp OK - således ikke gjort rengjøring. Skriveren er bare ett døgn gammel. Kan det være "korn" i blekket som tidvis tetter dysene? Bør jeg skifte til nye blekkpatroner? Lenke til kommentar
John Øyvind Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Dyserens og hoderengjøring utført - resultatet uendret, dvs like dårlig. Funnet ut at det er papiret som er problemet. (Leverte den inn og fikk en ny identisk) Epson glanset fotopapir gir utmerket resultat. Andre merkers glansede fotopapir - går ikke i det hele tatt. Epsons matte papir - går ikke. Fargene er vannfaste. Det sorte blekket er ikke vannfast. Konklusjon: Denne skriveren er dessverre FOR KRESEN på fotopapir. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Andre merkers glansede fotopapir - går ikke i det hele tatt. Epsons matte papir - går ikke. Er vel ikke så overrasket over at andre produsenters papir funker dårlig. Regner med at du har valgt rett type papir ved utskrift, altså "Matte paper ..." ved utskrift på Epsons matte papir? Samt at fargeprofil for "Matte paper ..." også var valgt? Lenke til kommentar
John Øyvind Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Litt tidlig å si at blankt Epson papir ga OK resultat - dag 2. gjorde den faktisk ikke det. Leverte den inn til forhandler og fikk en ny. Desverre var den akkurat lik - med akkurat samme problemer. Mulig at ikke mine drivere var korrekt installert - burde hentet driverne fra nettet og installert de først og ikke installert de vedlagte. Etter 8-10 timers forgjeves forsøk ga jeg opp hele Epson R200. Den er nå levert tilbake. Strevde med å bli kvitt skriverprogramvaren. Nå har jeg kjøpt Canon i9950 og det går som en drøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå