Gå til innhold

Laptop via s65 og GPRS


Anbefalte innlegg

jeg har en siemens s65, og en laptop med IR..

 

kan vel starte med det enkleste.. går det ann å få koblet det til slik via IR?

 

hvis ja:

jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle gjøre det med s65 på telenor sine sider.. sto guide for s45, er disse like?

 

jeg har lagd en tilkobling på laptopen, ringer opp *99#

skal jeg velge modemfunksjonen, eller siemensen som modem for denne typen tilkobling?

 

jeg har satt opp en GPRS "sak" inne på telefonen.. står som gprs, kalte denne "internet".. hvordan får jeg laptopen til å trigge denne?

 

laptopen finner telefonen min som en siemens s45.. er dette noe jeg bør gjøre noe med? er muligens et helteit spm.. men for alt jeg vet kan det jo fungere.. ellers må jeg få ordna med riktige drivere..

 

 

Inrømmer gjerne at jeg har null peiling på telefoner =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At modemdriveren blir hetende Siemens S45 er helt normalt.

 

Lag en ekstern tilkobling hvor du har valgt Siemens S45 som modemdriver. Sett oppkoblingsnummeret til *99***1#. Når ekstern tilkobling er satt opp går du inn på Kontrollpanel – Telefon og modemalternativer – Modemer. Marker modemet som du skal bruke (Siemens S45) og velg Egenskaper – Avansert. I feltet Ekstra initialiseringskommandoer legger du inn kommandoen +cgdcont=1,”ip”,”internet”. Klikk deretter OK og gå ut i kontrollpanelet igjen, så skal dette være ok.

Lenke til kommentar
resatte tlf til standard inst, og rett på nett.. voldsomt treg.. men det funker =)

Husk at du betaler bra for GPRS forbruk på mobilen din, jeg svidde av 200 kr på 2 dager da jeg så på biler hehe. Og det var ikke lenge jeg var på de 2 dagene!

 

Men det er muligheter for større hastighet, men som alt annet koster det ekstra for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...