Gå til innhold

Vannkjølerens mareritt endelig over

Anbefalte innlegg

Kanskje det lekker selv om PC`n er skrudd av? Da vil det bli liggende en dam oppa GFX som irrer, og da du skrur på PC`n så fordamper vannet igjen? Hvis den dammen har rent ned i AGP porten er det mulig at noe av irret har blitt med ned. Den dammen har sansynlihvis vært ganske stor mad tanke på at den har rent helt ned til PCI sporet under. Det er ikke tegn til vann har vært lengre ned i kabinettet? Bare vann i PCI sporet vil føre til at kobberet i PCI sporet irrer.

Er enig med deg.

Lekkasjen har vært liten med har sikkert gått over tid.

PC ble brukt 10 timer i strek før svart skjerm.

Det er blått kobber i PCI og AGP port. Eneste blåe det kan komme fra i

PCen er skjermkortet som har en ned smeltet flekk.

Endret av {Zevz}
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke skjønne at komplett dekker dette og sender deg nye deler? Trodde vannkjøling ble brukt på egen risiko?

Jaja, uansett er det flott av komplett, en fin julegave igrunn :)

Ifølge garantien skal oxo vannskjølling erstattes

pågrunn av svakhet i systemet. Alle skadder som blir påført

av svakheten i systemet skal oxo bli erstattes. ;)

Endret av {Zevz}
Lenke til kommentar
Uff, dette gjorde meg litt redd. Jeg har nettopp bestilt vannkjøling og eg veldig redd for at det skal bli lekkasje. Men nå var det så at Komplett dekket alle delene?

Du skal få alt i erstatning vis lekkasjen skyldes

en svakhet i vannkjøllingen som ikke skyldes feil montering.

I mitt tilfelle er den en svakhet som ikke skyldes feilmontering.

Komplett har gitt grønt signal på at de ødelagte

komponentene skal sendes inn til dem og erstattes.

:ermm: bare komplett er seriøse i denne saken .

Lenke til kommentar

Det samme skjedde med meg.

1. Tørk hele systemet

2. Bruk elektronikkspray som man får på bensinstasjonen og spray på de kontaktpunktene som er påvirket (Det du omtaler som smeltet metall er irr eller rust, og må bare gnukkes vekk med elektronikkspray og q-tips)

Bruk også sprayen på agp porten på hovedkortet og pruk å gni forsikitg på kontaktpunktene der inne med noe, jeg brukte en flat q-tip pinne som bomullen var tatt vekk fra. Skrape\gnukket litt til det meste var vekke.

Sett så sammen systemet ditt, kast vannkjølingen og start maskinen :D

Min waterchill ligger i en kasse, har ikke orket å sette det inn i maskinen min etter at jeg *nesten* mistet 6800GT kortet mitt pga det.

Flott av komplett at du får nye komponenter forresten :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er IKKE kobber som ligger i AGP sporet, det er irr, noe som oppstår når vann og strøm og metaller møtes...

Jeg hadde en lignende opplevelse med mitt system, kom ett par dråper på skjermkortet, noe som igjen førte til irr i agp sporet, og dermed ødela kontakten mellom skjermkort og agp kontaktene.

Det jeg gjorde var å ta en papirbit med isopropanol, og ett tynt flatjern, og tørket ren kontaktene i agp sporet. Og vips var det iorden igjen.

Komplett er en seriøs bedrift, og sier de at du får skadene dekt så får du det, så fremst de ikke oppdager ting som du ikke har oppgitt, eller som virkelig viser at du har gjort dette med vilje. Komplett sier ikke en ting og gjør en annen ting.

Lenke til kommentar

Det må nok være irr ja. Kan aldrig sjå for meg at det har flytt kobber ut av kjølesystemet. Både kobber og loddetinn har smeltepunkt som er langt over det som finnes i ein pc. Det vil altså aldrig bli flytende. Visst pcen din hadde vært så varm hadde alle halvledere i pcen din slutta å fungere for lenge siden. I praksis vil det sei at ingen ting i pcen din hadde funka no.... Loddetinnet som brukes til vanlig brukes i elektronikk har eit smeltepunkt på ca 350 grader. Cpuen din dør vel når den begynner å komme opp i 80-90 grader. Kobber har eit endå høgare smeltepunkt...

Lenke til kommentar

Natrium

Skrevet: 05/01/2005 : 20:29

Report PostQuote Post

Ingen grunn til å mase på dem. Regner med de bare blir grettne da. Vent ca en uke før du spør.

jaja men så må vi huske hvem som har grunn til å være gretten og da, ansatte i en bedrift eller en som har mista dataen sin i juleferien pga produksjonsfeil.

masing hjelper aldri men at komplett holder avtalen på når de skulle kontakte deg er jo en selvfølge, jeg har bare hatt gode erfaringer med komplett og fikk til og med returnert et hk 2 mnd etter at jeg kjøpte det fordi jeg ikke var fornøyd, var ikke noe feil på det.

tror det skal gå helt smertefritt, de tjener ingenting på å lure en stakkar for noen tusenlapper (husk at de betaler innkjøpspris på komponentene) i forhold til å miste sitt gode rykte.

peace

Lenke til kommentar

"Ved reklamasjoner som skyldes feil eller mangler ved produktet, skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport. Ta vare på kvitteringen, da vi trenger denne for å kunne tilbakebetale utlagt returporto til deg. Erstatning er begrenset til verdien på varen det reklameres på og vi står ikke ansvarlige for indirekte skader og/eller følgeskader som skyldes bruken av denne." -Hentet fra www.microplex.no

Vær forsiktig med hvor du kjøper vannkjølingen din! (gjelder alle)

Lenke til kommentar

Jeg har vannkjøling fra microplex til 4k. Jeg er ikke fornøyd med pumpen og microplex foreslo at jeg skule returnere den!

Denne saken gjelder komplett, ikke microplex.

Hvorfor er du ikkje fornøyd med pumpen fra mircoplex? lurer barre litt for jeg skal snart bestille en pumpe. Hva hetter den? :)

Lenke til kommentar

Jeg har vannkjøling fra microplex til 4k. Jeg er ikke fornøyd med pumpen og microplex foreslo at jeg skule returnere den!

Hvorfor er du ikkje fornøyd med pumpen fra mircoplex? lurer barre litt for jeg skal snart bestille en pumpe. Hva hetter den? :)

Lenke til kommentar

hvorfor samme posten 2 ganger ? :p

*edit*

Pumpa er en Eheim 1046 eller 1048.

Endret av {Zevz}
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...