Cilveran Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hei, netshop har i dagens julekalender (23.des) lagt ut et hovedkort: "Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250" Da jeg for tiden holder på (sakte men sikkert) å oppgradere maskina mi, lurer jeg på.... Er dette et dugende kort som er verdt pengene ? Chipsettet har jeg jo forstått er mer enn dugende, men så er det jo sprsm om en heller skal vente på nForce4 som er rett rundt hjørnet. I tillegg kan det jo være andre kvaliteter ved kortet som noen vet om ?? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Nforce 4 er i salg nå Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg har sett det ligger i listene rundt omkring ja, men så vidt jeg har sett har ingen de inne på lager enda... Komplett for eksempel har jo 1.januar og 1.februar som sine ubekreftede ankomstdatoer I tillegg er disse chipsettene foreløpig kun med PciE så vidt jeg har observert, og jeg er nå ikke helt bombesikker på at det er den veien jeg vil gå enda (har ikke helt bestemt meg for skjermkort ennå...) Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Håpet jeg kunne bruke Radeon 1 år til,kanskje jeg skal vurdere Nforce3,AGP kort vil vel fortsatt være i salg lenge?Ellers så er de jo ganske like. Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg har da dessverre fortsatt ikke fått noe svar på spørsmålet mitt? Har noen noe erfaring med dette kortet? Er det et bra kjøp? Hvordan stiller for eksempel dette kortet opp mot K8N Neo2 ? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Kortet er bra det, bortsett fra at det er litt sært på minnet. Liker heller ikke at man ikke kan kjøre volten på minnet høyere enn 2.7 Men av positive ting kan jeg nevne; god layout, gode oc-muligheter (bortsett fra volt på minnet), dual bios, bra menyer i BIOS etc. etc. Endret 23. desember 2004 av Amphipod Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Takk takk Jeg kjøpte Julegavetilbudet på ram i forgårs "Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT" og leste på et par tester at disse brikkene anbefales å bli kjørt på 2,7V ? Jeg har vel egentlig uansett foreløpig ingen store planer om å klokke ram'en noe særlig (har aldri gjort det før og ikke blitt overbevist over behovet enda ) Vel, uansett, takk Dual bios og raid er jo oxo ting som for eksempel K8n NEO2 ikke har å skilte med... Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Vil tro de kingston-brikkene du har bestillt vil fungere utmerket på dette hk. Er vel samsung-brikker som står på de hvis jeg ikke husker helt feil. Dvs. samme som det er på OCZ sine brikker som alle anbefaler sammen med dette hovedkortet. Selv sitter jeg med minnebrikker av typen winbond, noe som ikke fungerer optimalt. Får bare kjørt minnet på 333MHz + en del ustabilitet i WinXP. Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Stemmer at det er samsung-brikker på de ja EDIT: "Kingston specifies 2.7V at DDR400 for the HyperX PC3200 Low-Latency. Most motherboards can support this memory voltage, but it is higher than the base 2.5V to 2.6V memory voltage specification." Men, så står det også videre: "All of the memories that we tested also performed just fine at their rated speed of DDR400 at 2-2-2 timings and default 2.5V, much lower than most specified for their DDR400 voltage. All 5 memories could also handle DDR433 2-2-2 timings at 2.65V to 2.75V," Så det virker som brikka kan kjøre greit på 2,5V på ddr400, men de tok den opp til 2.75V ved lett klokking Endret 23. desember 2004 av Cilveran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå