Gå til innhold

Hvordan RAM til hvordan CPU, og hvorfor?!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det jeg trenger feedback på er, hva gjør egentlig en ram brikke god!, er det latency, er det mhz, er det fargen?

 

Jeg har sett over endel forskjellige ram brikker, og pratet endel med folk om disse ram brikkene, de fleste roper ut OCZ!! og noen roper ut Corsair TwinX!

 

Men som jeg ser, så er det ikke alltid OCZ's latency'er er spesielt positive, og noen ganger så er det snakk om Volt vs Latency og høy FSB vs høy latency etc.

 

Det jeg generellt sett ønsker å vite er!

 

Hva gjør RAM god?, hva skal man SE etter?

Har du erfaringer med RAM til dine overklokkede PC?, Skriv her!

 

Hvorfor betyr høyere Mhz, dårlige latencies? Og hvor kommer Volt inn i bildet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har gjort utallige ganger henviser jeg til Anandtechs testseksjon for minne da de har vært borti det meste av minnebrikker vi får tak i på det norske markedet. De har også artikler om "hvordan og hvorfor" :)

 

Generelt sett er det med minne som med mye annet - hver til sitt bruk. Noen minnebrikker fungerer best til AMD K8 platform, andre til K7, mens noen helt andre kan være best til Intel baserte systemer.

 

OCZ er et merke som generelt sett har vist gode resultater og som i tillegg har vært tidlig ute med "ekstreme" minnebrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...