Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan jeg bruke mitt Radeon 9800 Pro kort på ett Nforce4 HK?Ser ikke ut som de har AGP eller finnes det noen som har det,med bra omtale også? Lenke til kommentar
TheGribb Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Nå vet ikke jeg hvilket Nforce4 du har da.... Men at et Hovedkort som selges i dag ikke skal ha AGP-port virker lite sannsynlig. Kan ikke skjønne at det kortet skal by på problemer i forhold til 9800 PRO PS: Digg skjermkort du har forresten (seriøst altså) Endret 23. desember 2004 av TheGribb Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Så vidt jeg har sett har alle nForce4 kort jeg har kikka på kun PciE porter Om de kommer med agp etter hvert trenger litt researching, men jeg hadde blitt forundra hvis det ikke var tilfelle... Spørsmålet er bare "når" Og i tillegg, TheGribb, har jeg fortsatt ikke sett et hovedkort med BÅDE pcie OG agp porter EDIT: Nå søkte jeg i hw sine nyheter og fant dette i en artikkel fra 4.okt ; "nForce4 ("standard"): Støtter SATA, AGP 8x, 1 GHz HTT, Sokkel 939" Det virker jo da som at det i det minste kommer nForce4 kort med AGP støtte, men aner fortsatt ikke når... Endret 23. desember 2004 av Cilveran Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Men at et Hovedkort som selges i dag ikke skal ha AGP-port virker lite sannsynlig. Det er ganske sannsynlig, siden AGP er en gammel og utfaset standard Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Må altså vente enda lengre Har utsatt PC byggingen min så lenge nå,så har den ikke AGP Noen som vet om alle fremtidens skjermkort vil komme med PCI-e? Hvis ikke alle kommer med PCI-e er det baer å bruke NForce3 en god stund å oppgradere skjermkortet med AGP om 1 eller 2 år? Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det er vel en grei løsning å bruke et nForce3 HK, så lenge du ønsker å bruke et AGP skjermkort? Et av de største poengene med nForce4 er jo PCI-e (og SLI?). Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Så lenge jeg kan klare meg 2-3 år inn i fremtiden med Nforce3 kort så er det greit,vet ikke når jeg har råd til å oppgradere igjen. Men det kuleste hadde vært et Nforce4 med AGP og PCI-e tilfelle jeg vil kjøpe et PCI-e kort om feks 1.5 år. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg skjønte jo det, da. Men dersom du skal kjøpe et PCI-e skjermkort om 2 år, så må du neppe ut med mer enn 500,- kr for et hovedkort som støtter både sokkel 939 og PCI-e. Så i det store og det hele, så trenger du kanskje ikke et hovedkort som støtter både AGP og PCI-e nå. Det var det jeg mente. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Det er sant Men det er valgets kvaler nå vet du,neste gang jeg kjøper et HK vil jeg sikkert ha ett som er mer moderne og det vil nok koste mer enn 500Kr for for da vil jeg nok ha mer enn kun PCI-e på HK(andre nye finesser). Men jeg må nok gå for Nforce3 da det ikke ser til å være noen alternativer ennå med Nforce4 og AGP. Så lenge det fortsatt vil bli produserte gode AGP skjermkort 2-3 år fremover så burde Nforce3 være holdbart. Det vil sikkert bli et lignenede problem neste gang jeg skal kjøpe HK for det kommer joe noe nytt hele tiden. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) nForce4 vil kun støtte PCI-e, om ikke HK-produsentene mekker en (unødvendig) PCI-e til AGP-bro (halve vitsen med nForce4 borte ). Skal du ha AGP-støtte er det bare til å kjøpe nForce3, forskjellene mellom nForce3 og nForce4 er minimale for den gjennomsnittlige burker (med unntak av PCI-e). Hovedkortet er allikevel en av de minste invisteringene du gjør i et system. Edit: litt sein Endret 23. desember 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 nForce4 vil kun støtte PCI-e Nforce 4 vil støtte agp: nForce4-varianter nForce4 SLI: Støtter SATA 2, 2 x PCI-E, 1 GHz HTT, Sokkel 939 nForce4 Ultra: Støtter SATA 2, 1 x PCI-E, 1GHz HTT, Sokkel 939 nForce4 ("standard"): Støtter SATA, AGP 8x, 1 GHz HTT, Sokkel 939 nNForce4 scaled edition: Støtter SATA, 800 MHz HTT, Sokkel 754 Men det tar vist litt tid. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 nForce4 Specifications PCI Express Support Yes SATA Support 1.5 Gb/s NVIDIA RAID Yes NVIDIA Firewall Yes NVIDIA Gigabit Ethernet Yes nForce4 Ultra Spesifications PCI Express Support Yes SATA Support 3 Gb/s NVIDIA RAID Yes NVIDIA ActiveArmor Yes NVIDIA Gigabit Ethernet Yes nForce4 SLi Spesifications NVIDIA SLI Support Yes PCI Express Support Yes SATA Support 3 Gb/s NVIDIA RAID Yes NVIDIA ActiveArmor Yes NVIDIA Gigabit Ethernet Yes Dette er alle versjonene som er listet opp hos nVidia. Om "Scaled version" allikevel kommer, vil den nok bare komme for socket 754, som er ganske uaktuell for folk i dag som skal ha ny PC som skal vare en stund (som i dette tilfellet). Så det blir nok med PCI-e på nForce4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå