Patz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Nordsiden min er velidg varm, 50 grader (målt med et termometer) helt ytterst på ribba (og regner jo med at det er betydelig varmere nede) Er ikke dette farlig varmt? Og hvor på HK er den innebygde temp. føleren?, for min viser nemlig bare 29C HK'et det er snakk om er et Asus P4S800D Tror dere det hjelper noe særlig å bytte ut med Zalman kjøleren de har på microplex? Endret 22. desember 2004 av Patz Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Nordsiden min er velidg varm, 50 grader (målt med et termometer) helt ytterst på ribba (og regner jo med at det er betydelig varmere nede)Er ikke dette farlig varmt? Og hvor på HK er den innebygde temp. føleren?, for min viser nemlig bare 29C HK'et det er snakk om er et Asus P4S800D Tror dere det hjelper noe særlig å bytte ut med Zalman kjøleren de har på microplex? Samme skjedde med meg. Hadde stilt volten litt for høyt under klokking. HW-monitor viste under 30 gr. Men jeg brant meg når jeg tok på kjøleribba. Har også et ASUS-kort. XenZor Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg er ganske sikker på at den temperaturføleren som ofte heter "sys", "system" eller "ambient" ikke målet temperaturen på NB, men heller den generelle temperaturen på hovedkortet, eller temperaturen på luften i kabinettet om du vil. Nå er det rimelig kaldt i rommet her, så den føleren viser 23 grader, mens NB kjøleribben er betraktelig varmere. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ville heller ha klaska på en sånn en. Vil påstå at den vil gi en hel del bedre resultat enn Zalman'en. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ville heller ha klaska på en sånn en. Vil påstå at den vil gi en hel del bedre resultat enn Zalman'en. Det er kanskje den beste kjøleribba, men den er så tung at du må være veldig fordiktig ved transport. På sidene til MP anbefales det at den tas av ved transport. XenZor Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Tror nok ikke jeg legger ut 358,- på en chipsettkjøler. Har satt på en vifte i sidedøren nå, ble en hel del kaldere da ja... Hva tror dere om å montere en stillegående 4cm vifte på standard ribba? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det skulle fungere bra. Bare å prøve, men om det fungerer bra med vifta i døra er det vel greit nok? XenZor Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 på mitt a-bit kort har jeg hatt volten på fult på northbridge, me alikavell har jeg bare 32grader me standar kjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå