DataJens Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har akkurat kjøpt meg et D70, og er litt paranoid mtp om kameraet mitt er 100% ok... Da jeg kameraet av stativet etter en prøvetur, falt det ned på et teppe fra ca en halv meters høyde. Kameraet virker helt ok. Dersom jeg beveger kameraet forsiktig fram og tilbake, høres en lyd som om noe er løst inni der, noe metall eller noe, som klirrer forsiktig. Om dette var sånn før det falt eller ikke, vet jeg ikke. Så: er det slike lyder i deres kameraer? mvh Jens Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Tror du kan slappe av, eller så har vi begge et problem... Også i mitt kamera er det en svak "raslelyd" når jeg rister på det. Bare helt lett hørbart. Og jeg har aldri mistet kameraet i bakken... Lenke til kommentar
DataJens Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Jippi! Takk for kjapt og ikke minst beroligende svar... Lenke til kommentar
Supermikke Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 For å bekrefte det, jeg har aldri mistet det i bakken og jeg har en svak raslelyd selv. =] Alt er nok i orden. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Tror det kan være noe med automatisk bilderotasjon. Tror det sitter en "kule" der inne som føler når du holder kameraet på høykant. Slik kan du se bildet "rett vei" i bildevisningen etterpå uten å vri på kameraet. Tror det iallefall er det på 300D som jeg har. Arrester meg hvis jeg tar feil... AW Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det bruker å være slik på de fleste nyere, avanserte digitalkamera (alle som har automatisk bilderotasjon). Altså ingen grunn til panikk. Lenke til kommentar
zany Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jepp. Jeg kan bare føye meg inn i rekken som kan berolige deg med at dette er en vanlig lyd på D70. Det er ikke noe som helst feil, lyden skal være der. Men Nikon burde kanskje nevnt denne lyden i manualen... -Peter- Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Tror det kan være noe med automatisk bilderotasjon. Tror det sitter en "kule" der inne som føler når du holder kameraet på høykant. Slik kan du se bildet "rett vei" i bildevisningen etterpå uten å vri på kameraet. Tror det iallefall er det på 300D som jeg har. Arrester meg hvis jeg tar feil... AW Helt korrekt. Har en slik lyd i klokken min også. Stusset en god stund på dette jeg også for en tid tilbake. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Helt korrekt. Har en slik lyd i klokken min også. Stusset en god stund på dette jeg også for en tid tilbake. Hm. Tror jeg må ønske meg ny klokke. Jeg har ikke automatisk bilderotasjon på min.. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Helt korrekt. Har en slik lyd i klokken min også. Stusset en god stund på dette jeg også for en tid tilbake. Hm. Tror jeg må ønske meg ny klokke. Jeg har ikke automatisk bilderotasjon på min.. He, he. Er ikke automatisk bilderotasjon, men automatisk lys slik at når du vrir klokken mot deg, tennes lyset. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Helt korrekt. Har en slik lyd i klokken min også. Stusset en god stund på dette jeg også for en tid tilbake. Hm. Tror jeg må ønske meg ny klokke. Jeg har ikke automatisk bilderotasjon på min.. He, he. Er ikke automatisk bilderotasjon, men automatisk lys slik at når du vrir klokken mot deg, tennes lyset. Hehe, ok, det har jeg jo faktisk:) men har aldri hørt noen skrangling hittil.. Lenke til kommentar
Mikkel_Rev® Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Og da var jeg på vei til butikken ja.... mitt skranglet det og, men de skal vist være sånn. Han i butikken jeg handler i sjekka med de 4 han hadde og alle klikkestrangler som om det er ei løs fjør eller noe inni der. Pustet jaggu lettet ut jeg og. God jul og ta fine bilder av grana Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå